Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter her i Bergen, fikk akkurat nok et avslag på returen... :(

2. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Dette blir muligens en vill spekulasjon, men er det noen som har prøvd å oppgradere hos OT uten at EBG eller EBD nummer er lagt inn i bookingen?
    Kan det tenkes at det er enklere å bli oppgradert med EBB? Eller uten status?

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,991
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har oppgradert både som EBG og EBS. Ingen åpenbar forskjell etter min erfaring iallefall.

4. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg ikke har noe betydning , alt er ganske bingo hvem som blir som oppgradert

Corleone liker dette
  5. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Oppgradert fra Plus til Business paa SK907 fra Oslo til New York idag. Fikk beskjed for et par dager siden... Kostnad 147 euro. Helt fullt i business. God mat og drikke, flott sete som riktignok har maattet bli restartet to ganger av crew da det har laast seg, kjip drage som ber meg hente min egen espresso...

WannaBeFrequentFlyer and RemiWM like this.
  6. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Syke det var billig! Når la du inne forespørsel?

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Lagt inn forespørsel til Business på både utreise og hjemreise CPH - IAD i november fra gårdagens "Now or Never"-tilbud i Plus Saver.. Så får vi se..

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,991
    Bonuspoeng:
    293
    Så, for første gang i min yrkeskarriere har jeg endret reisetidspunkt frivillig på en billett. Dvs at jeg selv har valgt å endre. Det er returen vi har endret da.

På frua sin OT oppgraderte billett ble det gebyr på 500kr.

Andre har tidligere fortalt at de har kunnet endre kostnadsfritt. Burde jeg og det?

Hvorfor, når det har betydning for hva leveransen faktisk er, hvorfor står det ikke eksplisitt billettklasse hverken i kvitteringen fra OT eller SAS appen?

Det til side. 05400 bruker dyrebar tid og er mektig irriterende på å spørre meg hver gang om jeg vil være med på en markedsundersøkelse. Det, mitt kjære SAS er det siste jeg er interessert i, når jeg må få tak på en person.

9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt at du mister OT og rykker ned til Plus igjen om du endrer den via telefonen.

Om du endrer via appen er det gratis, du beholder Plus og kan endre frem og tilbake så mye du vil.

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri prøvd dette selv, men slik jeg har forstått det så kan du kun forandre avgang (gratis) i app´en etter at innsjekk har åpnet når du har oppgradert med OT.

11. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Hva koster det?

12. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    203€ hver vei fikk jeg pris på..

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Fra økonomi til Biz? Jøss, det var en god pris. Brukt OT mye tidligere eller?

14. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Her :p

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,991
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde sjekket inn. Boardingkort i passport og greier. Herren på 05400 sa sogar at han måtte kansellere innsjekk for å kunne endre billetten. Burde jeg kanskje ventet til ikveld etter at tur var gjennomført?

16. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nå regnes vel denne som "Premium Economy", så prisen er noe lavere.

Nei har ikke benyttet det mye tidligere.. Fått innvilget et par ganger på innenriks og et avslag på Europa. Søkte både innlogget, via in-private vindu, med forskjellige epostadresser etc. Samme pris hele tiden.

Så at om jeg forsøkte å oppgradere fra SAS VIP GO billettene skulle de ha hhv. 200€ for PLUS og 450€ for Business (hver vei)..

17. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, men slik jeg har forstått det så skal du ikke sjekke inn på avgangen du vil forandre, men innsjekk på den originale avgangen må være åpnet. Så kan du gå inn på app´en og forandre til en tidligere eller senere avgang der (samme dag?). Helt sikkert noen her inne som har prøvd dette og som kan bekrefte eller avkrefte.

RoadKing liker dette
  18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Har ingen betydning om du har sjekket inn, du kan sjekke inn på nytt.

Jeg har gjort det både før innsjekk, etter innsjekk, på flytoget, på flyplassen og i loungen. Det er bare å sjekke inn på nytt, og da har du muligheten til å "Endre flyvning", rett over "Endre sete". "SJEKK INN"-knappen forsvinner vel ikke før du har boardet, eller kanskje det er 30 min. før avgang.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,991
    Bonuspoeng:
    293
  20. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg har aldri betalt en eneste krone :)

Sist jeg var ute å fløy var jeg innom fire forskjellige flighter, to av dem to ganger, før jeg endte opp med den opprinnelige. Kunne reservere seter på alle sammen, og virket også som at det opprinnelige sete mitt ble holdt av i mellomtiden når jeg byttet raskt tilbake igjen. Men det skal jeg ikke garantere.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden