Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan også gjøre det ved innsjekk på SAS.no.

2. Leknes

Leknes Medlem

Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    La inn forespørsel 2. juli...

Nå gikk også returen inn; SK 926 fra IAD til CPH 26/9. Fra Plus til Business, Eur 165,-

3. sveggis

sveggis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takker og bukker! Dette er altså mulig selv om første leg ikke er oppgradert? Når jeg sjekker inn, sjekker jeg jo inn på første leg av returen...

Billetten er altså OSL-1-CPH-2-MXP, MXP-3-CPH-4-OSL og det er kun leg 4 som det søkes oppgradering på...

Beklager dumme spørsmål...

4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du får sjekket inn på leget så skal du få opp muligheten.

sveggis liker dette
  5. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Også oppgradert OSL-BOO fredag. 36 euro.

6. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Må få justert forventningene mine litt med virkeligheten, så kanskje noen vil kommentere:

Har bestilt 2 pax Oslo - Seol med poeng og CT, flyr SAS longhaul via CPH og Beijing <-> Shanghai og CPH på returen. Valgt klasse er SAS GO (det var det jeg hadde poeng til denne gang). Hva er sjansen for noe som helst gledlige nyheter underveis som EBG? OT oppgradering vil jo ikke kunne prøves her, men står jeg "først" eller sist i køen på upgrade?

7. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Fredag ut og søndag hjem.

Baldrick liker dette
  8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsto ikke helt dette - mener du gledelige nyheter som i op-up? Den sjansen er vel i utgangspunktet rimelig liten, men om det skjer, så står du i alle fall ikke bakerst i køen - men neppe heller helt først. For OT har vel ikke status noe å si, men jeg forsto det slik som om OT uansett var uaktuelt?

9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel billett for poeng , og da er vel OT rimelig uaktuelt vil jeg tro....:)

10. skuddsikker

skuddsikker Bonusjeger

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Ja fordi OT ikke kan brukes på bonus/CT billetter! Hva menes med op-up?

11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg visste faktisk ikke at man ikke kunne bruke OT på bonus/CT-billetter. Man lærer noe nytt hver dag. Op-up er operational upgrade, type at du oppgraderes dersom Go er overbooket. Det hender jo en sjelden gang, og når det skjer, så kan det virke som om SAS rent faktisk har et visst øye for statuskunder - i alle fall i noen tilfeller, ettersom jeg også har opplevd at statusløse oppgraderes mens EBG/EBD ikke blir det.

Samtidig hender det også at SAS tilbyr å kjøpe oppgraderinger ved innsjekk. Kanskje det er noe som kan være aktuelt selv om du reiser på bonusbillett?

12. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Pending på:
    SVG-OSL €30 per vei 20.11/22.11
    SVG-TRD €28 per vei 16.10/18.11

Søkte på SVG-CPH-TXL, men her koster det €43 per strekk. (Var oppe i €70 elns på cph-txl, men dette har gått ned igjen). Litt usikker på om det er verdt det? Får jo CPH-lounge for halve prisen...

13. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke oppgradering med OT på MOL - OSL - TRD... skuffende. Håper at penger kommer tilbake som lovet...

14. hqc1974

hqc1974 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Har aldri brukt OT før, så lurer på om det er på tide, og hvorvidt noen kan gi råd.
    Er EBG, -har booket tur til Hong Kong på GO for en langhelg i November. SVG-CPH-ARN-HKG og retur HKG-ARN-OSL-SVG
    For de korte strekkene er det 38 Euro for oppgradering til SAS Plus, mens 280 / 225 for hhv ARN-HKG / HKG-ARN for oppgradering til SAS Plus.
    Hva bør man velge?? Og hvorfor.. For Business var det hhv 575 og 465 for oppgradering så syns det ble vel mye.
    På forhånd takk for svar.

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Siden du allerede er EBG så gjør du jo ikke dette for tilgang til lounger, fast track osv. SAS Plus innenlands og i Europa er jo heller ikke store forskjellen fra GO. Så da spørs det om du trenger de ekstra grunnpoengene du får for å fly Plus å beholde EBG eller ev. for å gå for EBD? På langdistanse og spesielt med ny kabin så vil nok SAS Plus være langt mer behagelig enn GO.

Shyneno liker dette
  16. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    33
    Det kan bli laaange timer i GO fra ARN-HKG. Det første du gjør når du kommer på loungen er å spørre om courtesy upgrade. De sender så en forespørsel til service senteret, og er du heldig får du det free of charge. Om det ikke lar seg gjøre, så får du muligheten til å kjøpe oppgradering, ca 4200,-kr en vei, uten opptjening av poeng.

Kommer an på om det er ny eller gammel kabin, og om hvor villig du er til å betale. Om det ikke blir courtesy upgrade til Business, så er det mulig at du får PLUS.

Sjekk om det er ny eller gammel kabin på http://www.expertflyer.com/main.do

Har sett ARN - HKG helt nede i 300Euro

17. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Courtesy upgrade kan ikke påvirkes manuelt da.
    SASC.jpg

18. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ukas tur:
    OSL - LHR: Avslag. flyet var helt stappa fullt i både pluss og go
    LHR - ARN: Avslag. Flyet var 80% fullt i pluss og 75% i go. Hadde ledig midtsete så jeg var egentlig fornøyd.
    ARN - OSL: Avslag. FLyet var ca 50% i pluss og 65% i go. Treseter for meg selv.

19. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    MOL - OSL - hele 7 rader merket som pluss, men bare 4 pasasjerr. Flyet 50 % fylt... Grmpf... Ingen upgrade...

20. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Avslag på de fire siste forespørslene nå. KRS-OSL t/r.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden