Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får ikke opp fee på €5 lenger. Verken på SH eller LH.

2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det sikkert borte. Er lenge siden jeg gjorde det sist på lh.
    Refusjon vet jeg kan være pes... Tok tid for meg og. Måtte mase litt, men de kom til slutt:)

3. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid brukte du på refujson sånn at jeg vet hvor lang tid jeg må vente for å mase? Er jo snakk om et tresifra beløp i EURO så er ikke akkurat småpenger.

4. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo en stund siden, men jeg maste en uke etter jeg kom hjem. Da kom pengene et par dager senere.
    Men det er jo egentlig bare å begynne :)

5. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Har aldri opplevd problem med refusjon fra OT, det har kommet på paypal kontoen innen en uke etter avslag.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,941
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke helt svart-hvitt det bildet der. I forbindelse med at jeg har med meg en gruppe på kyst til kyst i mars, så valgte vi å ta Plus på strekningen MIA - EWR - OSL. Greit nok, det er ikke noe ekstra på MIA - EWR, men vi får jo lounge på EWR, mat og drikke, noe romsligere seter og en del mer poeng. Det betaler vi ca 1500 NOK ekstra for. Det syns jeg faktisk er en helt ålreit pris.

SAS har tradisjonelt vært dårlig på å konkurrere i Biz klassen sin, men jeg mener OT og ikke minst jubelsalget på Houston i år er et signal på at de begynner å se poenget i heller å selge ut ledige seter til redusert pris og få en inntekt på det, enn å la de stå tomme. Så jeg syns SAS skal ha kudos for at de kommer, om enn noe sent.

Når det gjelder OT, så sier jeg meg helt enig med de som har poengtert at det faktisk er et lotteri. Det selges ikke som noen som helst garanti, vil du ha garanti kan du få kjøpt det. Ettersom de ikke engang tar gebyr lenger, syns jeg det er for ille at man skal øse seg opp over at man ikke vinner 7 rette hver gang. Uansett om maskinen er halvtom eller ikke, så er det til syvende og sist opp til SAS (og evt OT) å velge om de vil selge til prisen eller ei.

Kjakan, snowman74, Misterix and 5 others like this.
  7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har liksom aldri sett at OT egentlig gir noe vesentlig rimeligere pris enn å kjøpe Plus eller Business i utgangspunktet. Jeg har dog bare sett på trans-atlantic flygninger dog.

Har egentlig endt opp med at enten så kjøper vi den klassen vi vil ha - eller oppgraderer med poeng. Veldig lenge siden sist jeg engang gadd å sjekke - så for morro skyld sjekket jeg påskeferieturen til USA nå. Kost var 7800,- pr. pers (i GO). For OT til business så er det 550 Euro pr. vei. Dvs. 10100 kroner per pers for Biz oppgradering - som gir total billettpris på 17900,- i business. Dette er jo en billett som kan kjøpes direkte som "Business Saver til 19.900,- - så 2000,- i "rabatt" for å bruke en veldig usikker OT er jo ikke akkurat allverden....

8. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    tjaaaa, jeg kjøpte billett til HKG til 3000,- i go og la inn OT til business, 708 eur T/R. Går OT i gjennom begge veie vil jeg ha en tur i business til 9500,-. Samme billett kjøpt hos SAS i business saver ligger på 21.500,- nok så synes det er grei beparelse. Kan selvfølgelig være variasjoner i priser på forskjellige destinasjoner, men alt i alt synes jeg optiontown er en fin ting.

Shyneno liker dette
  9. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Den gangen jeg fikk på biz betalte jeg 999€ for tre personer en vei. Euro sto i ca 8 så prisen en vei ble totalt ca 4200 nok per pers. Men jeg har sett at prisene har steget ganske mye i det siste.
    Er det 1-2000 å spare så er jeg enig i at det er like greit å kjøpe biz.

10. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at nå sammenligner du dyre GO billetter mot billig Biz... dette fordi det er påskeferien.. resten av året (minus ferier) vil regnestykket være litt annerledes :)

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått oppgradering innenlands og ettersom jeg skjønner kan en forandre avgangsflight i app når check-in åpner 22 timer før. Er det slik at alle avganger er wide open siden en har plus, eller bare samme klasse? SK selger vel bare de dyreste klassene noen timer før reise?

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du oppgraderes til Z.
    Z har alltid tilgjengelighet om det er seter igjen.
    I alle fall etter min erfaring.

Insomnia4u liker dette
  13. Kennedy

Kennedy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Måtte avbestille en SFO-tur. Forespørsel om oppgradering ligger inne hos Optiontown.

Må jeg gi en beskjed til OT eller kommer det refundering automatisk når de ser at billetten/reisen er avbestilt hos SAS?

14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg enig i - men det er nå da vi stort sett reiser på ferier :)

For å være besparende ift. å kjøpt Biz i utgangspunktet så burde kanskje OT hatt en rimeligere pris hvis utgangsbilletten er dyrer (ref. feks en T/R til HK til 3000 vs vår tur til EWR til 7800..).

Kanskje særlig i ferieperioder er det jo stillere i business og flere ledige seter. Mer penger til SAS om de selger dem i OT enn at de oppgraderer folk ?

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette står på OT-siden:

Skjermbilde 2015-10-27 kl. 19.58.13.png

Som jeg leser det så skal det altså gå automatisk, men jeg ville nok ha sendt de en e-post.

Kennedy liker dette
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ville tro det går av seg selv.
    De får jo ikke oppgradert deg når du ikke har billett :)

Kennedy liker dette
  17. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Oppgradering nr 5 av 5 er i boks, BGO-OSL til 29 EUR.

Dette er siden juni 2015 da jeg testet ut OP for første gang.

18. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg 10 avslag på rad innenlands KRS-OSL t/r.

19. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,533
    Bonuspoeng:
    113
    Andre oppgradering på rad for strekket OSL – TRD gikk nettopp gjennom. Der var bonusbilletten i boks.

20. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Z er det samme som Plus Full Flex så i utgangspunktet helt greit å skifte fly i appen. Har gjort det en gang når det ble teknisk snag på et fly CPH-OSL og i stedet for å rushe videre til opprinnelig booket avgang tok jeg det litt med ro og booket til avgangen etter for å lounge litt.

Shyneno liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden