Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ærlig talt. Tenk deg om før du skriver.
    Er ingen menneskerett å få oppgradering. Hele poenget er at det skal være uforutsigbart, det er ikke et smutthull til billig Plus..

2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Avslag igjen på OSL > HAM > CPH > OSL i helgen... :(

3. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Har du prøvd customer service hos OT ? Da vil du kanskje skjønne kommentaren min. Har opplevd ved hele 5 anledninger at pengene jeg skulle ha fått tilbakeført etter avslag på OT kom ikke og måtte på det lengste vente 4 uker på refusjonen.

Jeg mener hele OT opplegget er veldig lite forutsigbar og SAS burde heller ha in-sourcet dette internt.

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det hvis jeg avbestiller billetter jeg har lagt inn OT på? Får jeg da refund pga at det ikke vil bli mulig med upgrade? (Har 4 legs jeg har lagt inn på men må jobbe så må avbestille hele turen).

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, viss du avbestiller reisene/billettene så vil du få refusjon fra OT.

Misterix liker dette
  6. ingec

ingec Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg er ganske ny her på forumet og har kun siste tiden "oppdaget" Eurobonus og OT, så dere får unnskylde meg hvis dette er et typisk n00b-spørsmål. ;) Men jeg vurderer å legge inn en OT på en tur til Beijing i januar og vet noen her hva slags bookingklasse man får på longhaul med OT-oppgradering til hhv. pluss eller business? Jeg har forsøkt å lese meg opp på det men jeg kunne ikke se at noen har nevnt nøyaktig hva slags bookingklassse man får utover at innenriks ser ut til å bli satt til bookingklasse Z for pluss.

Dersom jeg får oppgradering til business (bookingklasse C/D) gir det 20 000 EB for turen, men hvis bookingklassen er i business saver (Z/Y/S) blir det "kun" 15 000 EB. Tilsvarende er jo 10 000 EB/15 000 EB for om man får pluss saver eller full pluss-uttelling. Så hvilken poengopptjening/bookingklasse man får med OT er jo ganske viktig å vite dersom man skal avveie om det er "verdt" det eller ikke. ;)

For min del trenger jeg poengene for å klare EBG før 29/2, så tar nok en OT-sjanse uansett. Men hadde vært flott å vite hvilken bookingklasse dere andre her har fått via OT på longhaul. :)

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror dessverre ikke det er noen "fast" klasse du blir oppgradert til med OT på longhaul. Jeg har opplevd å bli oppgradert til C/D i business, men også Z/Y/S. Jeg har også opplevd å bli oppgradert til både Plus og Plus Saver.

ingec liker dette
  8. ingec

ingec Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ja da er det virkelig et gedigent lotteri det her! :p Har allerede fått nei på to OTer (OSL-CPH-OSL) så håper jeg ikke får en losing-streak slik jeg ser flere deler erfaringer med. Får vel ta sjansen på en OT på Beijing-turen da og håper jeg vinner lotteriet, både på OTen og bookingklassen. ;)

9. luftbusspassasjer

luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    OT er litt som poker; du tror du kan lese spillet, men det kommer alltid noen overraskelser og drømmen/ motivasjonen er selvsagt den STORE gevinsten. Skuffelsene står i stil:confused::(

Jeg "spiller" f.ø også på OT spillet:rolleyes:

ingec liker dette
  10. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket kona, ungene og svigermor med SAS Go OSL-CDG onsdag 16:10, og lagt inn 168 euro i OT-lotteriet. (Fire billetter og et spedbarn). Det blir spennende å se om de vinner.

/koffert

ingec and Misterix like this.
  11. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vant i lotteriet fra cph til cdg på onsdag. Jeg har fremdeles full uttelling i ot-lotteriet.

Vet ikke om det er utslagsgivende, men jeg benytter ny epostadresse hver gang. (Har en catch-all-adresse på eget domene).

/koffert.

Misterix liker dette
  12. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange ganger har du forsøkt?

13. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant.. Jeg synes ikke jeg får noe mer enn 50% uttelling etter i sommer.
    Kanskje jeg skal forsøke å bruke flere adresser.. Ellers kan det være at den magiske matrisen ser at jeg endrer nesten alle billetter som blir oppgradert og følgelig ikke vil gi meg mer gøy :D

15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel flere som har meldt om forskjellige priser ved bytting av epost så da skal man vel ikke se bort ifra at dette gjelder på utslaget om man får oppgradering eller ikke også... Men det blir jo som med alt annet ved OT, kun spekulasjoner.

16. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    ...og der gikk oppgraderingen for kona, svigermor, datter(13), sønn(8) og sønn(0) OSL-CDG onsdag inn.

...og jeg har 100% uttelling.

/koffert

Misterix liker dette
  17. Anders Hansen

Anders Hansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Oppgradering tikket inn for SK963 på Torsdag. SAS Go til SAS Plus.
    Så venter jeg bare på poeng oppgradering til Business blir godkjent :)

PENSIONISTEN and Misterix like this.
  18. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker ikke så mye Optiontown, men tror jeg har fått klaff på alle intra-europeiske avganger så langt (4/4 kanskje, eller 5/5), men avslag på alt av interkontinentalt (bortsett fra tilslag på ORD-CPH med LN-RKP tidligere i høst, hvor min request til Biz ble til "oppgradering" til Plus...).

Det jeg imidlertid biter meg merke i, er at OT'ene bliver dyrere. Jeg har snust på det noen ganger i vår og sommer på strekningene CPH-OSL/ARN-OSL, og det har stort sett vært 30-35 euro. Jeg hadde to OT forrige måned; den første var 40 euro, så var den neste 44 euro. Når jeg nå ser på CPH-OSL (fem flyvninger denne mnd.), så er de 55-62 euro. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette betyr at de setter opp prisen alt etter hvor ofte man søker/requester/får tilslag. Det er jo for så vidt fair nok det, ettersom det vel er en tilbud/etterspørsel-ting, men man når jo etterhvert et punkt hvor det ikke lenger er noen vits, især da man uansett har tilgang til lounge og ft som statuskunde. Det er verdt 40 euro i lotteriet for å kanskje få muligheten til å endre en flight (om enn takket være feilen i SAS-appen, riktignok), men 62 euro er litt drøyt. Hva er prisene for dere andre på de nevnte strekningene?

19. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fåttt 32 euro per vei OSL-TOS-OSL torsdag og fredag. Allerede tikket inn på OSL-TOS.

20. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    har fått gjennom tur og retur til gdansk torsdag :)

33 euro per vei

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden