Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen OT har gått gjennom på et års tid nå....

2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som skal til HKG i morgen, da treffes vi sikkert på OSL..

Kan jeg gjeste inn folk i lounge, som statusløs med biz?

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å endre en tur jeg har fått OT på hele veien i moren. OSL - TRD - BOO men får kun endret til samme dag altså i morgen. Må jeg vente til i morgen før jeg får endret til lørdag? o_O

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er vel bare EBG og høyere som kan det. Men det går jo an å betale seg inn da (poeng eller cash).

Blaa liker dette
  5. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det. Jeg er uansett EBG og har med min far :)

Blaa liker dette
  6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
    Sjekkinn må ha åpent på den flighten du vil ta.

7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Takk igjen! :)

8. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bingo-OT slår til igjen; Som opptil flere sikkert allerede har fått med seg så reiser jeg og en kamerat til New York med SAS på lørdag. Jeg går da og venter på svar om eventuell OT-oppgradering til Biz på OSL - EWR og har derfor logget inn på OT ett par ganger i dag for å se om det er noe nytt om status. Det var det ikke i dag tidlig og heller ikke nå nettopp når jeg sjekket.
    MEN, det som hadde forandret seg var prisen på OT-oppgradering til Biz på returen EWR - CPH neste torsdag. I dag tidlig var prisen ca 350 Euro per person og rundt det har den ligget lenge, mens nå for noen minutter siden så var den plutselig 245 Euro! Altså over 100 Euro per person i forskjell og selv om jeg opprinnelig ikke hadde tenkt å prøve OT på returen så ble det nå til det likevel...

Så gjenstår det å se om noen av de slår til i det hele tatt,

yukho and Blaa like this.
  9. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har du ikke forsøkte med ny e-postadresse?

10. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Snart avreise mot USA.. Blir spennende å se om OT eller Courtesy kommer noen av veiene..

11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jaja, da ble det ikke noen OT-oppgradering denne gangen heller. Er det noen her som kan fortelle meg om man kan oppgradere med poeng før man er på flyplassen? F.eks. ved å kontakte SAS på telefon eller chat? Eller er det bare ved innsjekk (på flyplassen) og i loungen man kan dette?

12. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    For en god pris på returen!! Retur hjem fra Hong kong ligger på 590 EUR til biz og 290 EUR til plus for meg. Blir go hjem også..

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var veldig overraskende. Men det gjenstår å se om det blir noe av...

14. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har akkurat endret 1 av 2 flights i Appen som hadde som PNR. Men nå finner jeg den ikke igjen :confused: Endret fra i dag til i morgen... Noen som har opplevd dette eventuelt vet hvor jeg finner den igjen?

15. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp to mail fra optiontown med oppgradering til Plus på BGO-CPH og CPH-LHR på onsdag. Kostet €52 for hvert leg.

16. nix031

nix031 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Är det någon som har erfarenhet med uppgradering från Go till Business på OSL - EWR, bara så generellt? Måste Go vara fullt för att man skall "ha chans" på uppgradering? Är det mest vanligt bland er som gjort detta att man hamnar i plus snarare ärn BZ om man har OT på båda eller är uppgradering inte att räkna med alls när Go inte är fyllt upp till max?

Har sökt OT både på plus och BZ, men först i februari, men börjar redan tänka allt för mycket på detta. Har så långt bara testat detta på 2 leg inlands och fått accept, har ett leg i dec som jag väntar på och sen då 2 st i februari. Så så långt 2/2 på OT.

17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er etter hva jeg jeg vet er det helt random med OT. Eneste gjengangeren jeg føler mange har hatt her er at man får godkjent X antall først (ca 10) før man igjen får avslag (ca 10) før man igjen får godkjent igjen... Men virker som dette er spesielt rettet mot innenriks/europa. Men dette er kun mine egen tanker etter og ha fulgt med i tråden en stund + at OT igjen for meg virker vedlig random...

18. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk klaff på en t/r OSL-CPH 23.-25. november med oppgradering på begge legs. Men så måtte det naturligvis bli slik at jeg måtte hive meg rundt og fly ned lørdag i stedet. Dermed står utreisen OSL-CPH på mandag oppgradert og foreløpig ubrukt, mens jeg kommer til å bruke returen CPH-OSL 25. november. Men ettersom jeg uansett skal ned til CPH igjen neste uke, så ville det vært surt å bare la utreisen gå til spille.

Og så spørsmålet: Kan man flytte/skyve den oppgraderte utreisen OSL-CPH i appen (jeg vet at dette er kronglete m.h.t. at man bare kan flytte 22 timer frem i tid o.s.v.) frem til f.eks. søndag 29/11 selv om man bruker returreisen 25/11? Eller spurt på en annen måte: må de enkelte legs på en t/r foregå i den bestilte rekkefølgen selv når begge legsene pr. definisjon er blitt fleksible? Eller spurt på enda en annen måte: Vil det nås et punkt i appen hvor den opprinnelige utreisen (altså 23/11) ikke vil la seg flytte forbi returreisen (25/11)?

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at du får endret de til endret rekkefølge da de per definisjon fortsatt ikke er fleksible.
    Det er kun "oppgradert service" som det så fint heter.
    Du må gjerne forsøke og gi tilbakemelding. Her har vi en god grunn til å kjøpe en og en reise istedenfor tur/retur med SAS.

Anton80 liker dette
  20. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Du får endret til avgang opptil 36 timer før det du egentlig har bestilt, om du sjekker inn så snart innsjekk er mulig (ved å stille frem klokken på telefon/nettbrett). Om du hadde tidlig mandag, ville det da vært mulig å endret til sent lørdag.

Tror forøvrig ikke at det er mulig å endre rekkefølge, og om du ikke reiser på utreise får du vel ikke benyttet returen?

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden