Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    det står per pers

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    €39*3.

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Fredag flyr jeg AMS - CPH - OSL.

Tenker å sende bagasjen kun til CPH, ta den ut der, og flytte flighten til lørdag, og muligens videre til søndag.

Noen som har erfaring med dette?

Jeg er litt redd for at SAS-appen låser begge flightene i det jeg sjekker inn i AMS, selv om jeg bare sjekker inn til CPH.

4. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    TRD-OSL oppgradert. Billett kosta 399 og OT €33.. Ja, jeg vet pluss billetter selges for 699 av sas med dagens tilbud.

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Kan du ikke flytte CPH-OSL i appen før du sjekker inn da?

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    Du blir vel oppgradert til Z og det gir vel marginalt flere poeng.... Salget til SAS på Plus mappes til A-klasse....

7. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte jeg også på....

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, det kan jeg, og skal jeg. Men jeg skal muligens flytte den helt til søndag.

Nå har jeg imidlertid et problem. Jeg gikk inn i går og endret fra opprinnelig avgang (20:40) til en flyvning senere (22.45) for å komme i gang. Det var ikke noe problem.

Men nå får jeg ikke endret videre :eek: Får kun opp meldingen: "- Det er ingen tidligere eller senere avganger med tilgjengelige seter i din priskategori. Hvis du må endre din flyging, vennligst kanseller innsjekk og kontakt SAS eller ditt reisebyrå.", men det vet jeg at er feil.

Og nå er det under 22 timer til 08:10 imorgen tidlig. Men jeg burde uansett kunnet velge mellom 20:40 og 22:45.

Hva gjør jeg? :(

9. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Krangler med SAS-chatten. De mener det er fint at jeg får den feilmeldingen fordi jeg skal ikke kunne endre Optiontown-oppgradert billett.

Jeg forteller han at det er kun mulig ved innsjekk, men ikke før det. Det hadde han ikke hørt om, så han ba meg vente...

10. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgradert på søndagens flight.
    AMS-OSL 19:05
    €39

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel vært skrevet og gjentatt mange ganger her inne at dette er ett "smutthull" i systemet og at man derfor ikke vil kunne forandre avgang eller oppnå noe som helst positivt ved å kontakte SAS. Det eneste man risikerer er at "smutthullet" blir tettet og det er vel ikke noe vi ønsker?

Petter B-C, Thberget, TOS_EBG and 5 others like this.
  12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis han ikke får endret en (oppgradert) z-klassebillett i appen selv etter innsjekk, så kan det jo hende smutthullet allerede er tettet, med mindre det skyldes at flighten han forsøker å flytte er en del av multi-segment. Jeg har selv aldri opplevd å få beskjed i appen om at det ikke finnes tilgjengelige flights i 'min' prisklasse, selv på travle strekninger som CPH-OSL/OSL-ARN, ettersom OT-billetter vel normalt er z-klasse og som sådan av de 'dyrere' plusbillettene.

I alle tilfeller kommer man ingen vei med å mase på SAS i sakens anledning.

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Vet du om det er ledig i Z på det flyet?
    Det er første man må finne ut av.
    Jeg har også opplevd at ikke alle flights dukker opp. Da vil jeg anta at de er fulle, noen ganger dukker de opp igjen, noen ganger ikke .

14. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Stiller meg bak det travellingalf skriver, dette er en gode som egentlig ikke skal være mulig. Ikke noe poeng å gjøre sas opmerksom på dette ofte slik at de tetter "smutthullet"

Petter B-C and luftbusspassasjer like this.
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd det samme med multi-segment..

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er fullt klar over smutthullet, og har vært det lenge. Det er kun begrensninger i IT-systemet som gjør at det ikke er utbedret. Derfor kan vi også regne med at det (dessverre) er slutt på denne fantastiske fordelen ila. kort tid. SAS får jo som kjent snart nye nettsider og bytter samtidig ut mye av systemene bak.

Jeg fikk forøvrig ordnet meg i dag (på flyplassen) etter mye frem og tilbake. Hilsen fra Frederiksberg!

Scandipendler liker dette
  17. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg også avslag på OT tilbake fra Hong Kong både til Plus og Business, dvs. at jeg ikke har blitt oppgradert med OT på langdistanse på nesten ett år... Er ifølge expertflyer 14 ledige plasser og i Plus er det nesten tomt... På kortdistanse går OT som regel igjennom.

Siste loddet er t/r NYC om to uker, bestilt i plus og satser på business.

Utrolig kjipt om jeg heller ikke får oppgradert på poeng fra HKG, noen som har erfaring med innsjekking/poengoppgradering på Hong Kong station kvelden før avreise?

18. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan finner jeg ut hvor mye EB poeng de forskjellige klassene gir? Prøver å finne ut om oppgradering er verd det, sånn poengmessig :) har booket GO, men ønsker å oppgradere, men skal man velge Plus til €244 eller BIZ til €549
    Trd-osl-arn-hkg

19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    I denne tabellen (fra sas.no) ser du hvor mange poeng du vil opptjene i de forskjellige bookingklassene:

Screen Shot 2016-01-10 at 21.01.00.png

Det vil si at viss du oppgraderer til Plus så vil du mest sannsynlig få 6000 poeng for ARN - HKG, mens i Business vil du mest sannsynlig få 9000. Men både jeg og andre har tidligere vært heldige og endt opp i en høyere bookingklasse og har da fått 9000 (Plus) eller 12 000 (Business) poeng. Dette kan du dessverre ikke være helt sikker på før avreise.

Bernhard2 liker dette
  20. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar :) byttet btw e-post å da fikk jeg €208 i plus og €454 i biz.. ante ikke at det var så store forskjeller :-o

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden