Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er helt utrolig egentlig. Men om det er pga at man bytter e-post adresse eller om det bare er tilfeldigheter er vel egentlig ett åpent spørsmål. Jeg har i alle fall opplevd de fleste varianter.

2. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg legger aldri inn epost når jeg sjekker pris. Det går fint å sjekke uten.
    Hadde Cz på dagens reise og fikk fint byttet fly i appen.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte meg OSL - HAM - CPH - OSL pga Bonus Challenge og har da fulgt med på OT en ukes tid.
    Når jeg bestilte lå OT på 40 EUR pr leg, så gikk det opp til 55 EUR pr leg (ble stående der et par dager) og når jeg sjekket i dag var det tilbake til 40 EUR.

Kan legge til at jeg prøvde med "normal" booking (da ikke med forskjellige eposter, nettleser etc).

4. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk helt fint å bytte til flyet morgenen etterpå (mandag klokken 10). Men fikk ikke byttet før check-in var åpnet for mandags-flighten.

5. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Signa opp SVG-OSL-SVG for €32 per vei. Krysser fingrene

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket en reise i Sas plus A-klasse. Tenkte i farten at jeg sikkert kunne endre flighten ved webinnsjekk(bevisstløs ved bestilling). Er det noen som vet hvilken av disse Plusklassene som er høyest? J, Y S, B, P, A

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det går i den rekkefølgen du har skrevet.
    J kan alltid endres, Y kan som oftest endres etter min erfaring.
    A kan aldri endres :/

Insomnia4u liker dette
  8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,299
    Bonuspoeng:
    183
    Alle Plus kan endres, men de billigste billettklassene er som regel solgt ut, så du må betale mellomlegg til høyere billettklasse ;)

Anton80 liker dette
  9. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Pirk pirk..
    Go kan også endres mot ekstra kostnad:p

Men han spurte om endring ved sjekkinn, ny bookingklasse må vel gå via kundeservice?

10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Av en eller annen grunn så har alle oppgraderingene jeg har fått siden desember ført til at jeg hverken kan sjekke inn på nettet eller i appen og heller ikke velge sete på forhånd.

Noen andre som har det problemet? Svært irriterende å måtte ringe kundeservice hver gang...

11. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    På kortdistanseturer innenriks og i Europa: Får man alltid C, D eller Z-klasse når en oppgraderer en go til UTo plus? Et vennepar av meg fikk ren C-klasse med 2000 poeng LHR-SVG og de hadde bare to kriminelt billige ungdomsbilletter. Fikk meg til å undres over generøsiteten...

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Alle får Cz billett etter hva jeg vet. Dvs maks poenguttelling.

Petter B-C liker dette
  13. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,247
    Bonuspoeng:
    183
    Kjempegammelt datagrunnlag dette, men i februar i fjor fikk jeg bookingklasse A (iflg. krediteringen hos Aegean) på innenriks-OT til Plus. (Forøvrig betalte jeg hyggelige 25 euro). Veldig mulig det er endret i senere tid.

Petter B-C liker dette
  14. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Har skjedd meg 1 eller 2 ganger. Så man er ikke garantert poeng i høyeste klasse.

Men stort sett blir det 1250points per segment (EBG/EBD/EBP) ☺

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Mener at Z klasse er det vanlig for Optiontown i Europa, det har jeg selv fått hvertfall. I Norge har jeg fått A-klasse.

Petter B-C liker dette
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,916
    Bonuspoeng:
    293
    Om 2 måneder bærer det avsted til USA, i første omgang med SAS, CPH - SFO med SAS Go.

Vi er et reisefølge på 12, hvorav 3 av oss er på samme booking ref. Har begynte å tenke litt på oppgradering. Kunne tenkt meg å forsøkt en oppgradering på fruen og meg, men vet at det ikke er interessant for 3 person på bookingen (I know, dårlig planlegging).

Jeg regner med at skal det bli aktuelt med en oppgradering av det ene eller andre slaget uten 3 person, så må det en oppsplitting av booking ref til?

Er det noen som har gjort dette og vet om det er grei skuring?

Hvis vi får splittet, så er et jo et spørsmål om hvilken oppgradering man bør forsøke, tipper det er OT som gir mest for pengene (jeg gjør dette ene og alene for poengene)?

Oppgradering med poeng er ikke aktuelt.

Såvidt jeg har fått med meg, kan man oppgradere mot cash ved skranken, men at man da ikke får poeng for ny klasse?

Noen som har input?

17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    OT er eneste mulighet for poeng. Få SAS til å splitte PNR og kjøp OT-lodd til deg og fru.

RoadKing liker dette
  18. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,299
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo allerede nå sjekke hva kostnaden for OT blir, men om prisen endrer seg det vet man jo aldri. Sånn poengmessig er dt best å bruke OT, da du vil få flere poeng. Nå er det vel en sannhet at du ev.blir oppgradert til Plus saver/business saver , slik at du ikke vil få full poengpott. Du må jo selv regne på det og avgjøre om det er verdt det.

Når det gjelder splitting av billetter, så mener jeg at det SKAL la seg gjøre.

RoadKing liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,916
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... ikke rare forskjellen i pts nei. Med EBG så blir det jo relativt sett litt mer, men det spørs om dette koster mer enn det smaker. Hvis det blir nøvert utpå høsten, så får jeg heller kaste meg på en weekendtrip en eller annen plassen som generer de nødvendige poenga.

Især tatt i betraktning ulempen med splitting osv.

LN-FHU liker dette
  20. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor sent oppunder en flight kan man søke OT?
    Tenker da på hvis jeg f.eks. har en flight på onsdag, kan jeg søke så sent som i dag?

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden