Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Fleste av min tur er innenriks/i Europa. Da velger jeg Plus hvis prisforskjellen er liten eller pluss på turer tilbake (3 stykk bagasje med SAS Sølv er bra etter en handletur i Tyskland^^). Jeg er ikke ut etter EBG (for lite sjanse å nyte fordelene), men Sølv og mange poeng for bonusreiser er målet. :)

Uansett fin mulighet for oppgradering ellers :)

Travellingalf liker dette
  2. EBGEGE

EBGEGE Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Sukk. Beholde nødutgang i Go, eller poengoppgradere til Plus? Eller noen bedre forslag?

"Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flightSK907 Oslo - Newark Mar 1"

3. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Blargh.. 2500 EUR for å oppgradere til biz på CPH-NRT t\r for to pers. Halv pris av å kjøpe seg opp, men det får være grenser. Spørs om jeg ikke heller tigger i gaten og beholder nødutgangen i Go.

EBGEGE liker dette
  4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    20:54 i kveld tikket det inn en mail fra OT om at jeg og fruen ble oppgradert til biz på strekningen CPH-NRT nå på torsdag! :)
    Ville gjerne ha A/B eller G/H på rad 7, men begge vindusplassene var opptatt, så satser på at vi blir fornøyd på rad 5.

Fridtjof, Travellingalf and agrims like this.
  5. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Bare til å sjekke rad 7 i morgen ved innsjekk, disse er ikke opptatt men blokket, noe med barneseng eller noe sånn har jeg fått beskjed om før.

God tur :)

Baldrick liker dette
  6. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mat-messig er det bedre i "akter-kabinen". Crewet kan nemlig ikke komme inn med "Grevling" til hele gjengen, derfor alltid litt ekstra mat lastet til/for aktre SK-C class.
    Dersom du har mulighet ville jeg ha ringt SAS-KP (+45 70 10 20 00), sjekket om det var små-barn bestilt i SK-pluss.
    I Comfort-kits til SK ligger det nemlig ear plugs. Dersom du ikke har egne "high-class" noice redemption head kits, og dette er en natt-flight ville jeg ha sittet i 8AB eller 8GH.

7. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er tankene deres om å bruke poeng på å oppgradere seg til plus kontra å beholde gode seter (23 CD) i eco på CPH-NRT? Har planlagt en tur til Chicago i november, og da er kanskje ny kabin på plass, og det er bedre å bruke poengene der? Synes OT blir litt i dyreste laget.

8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, good to know! :)
    Takk for det! :)

9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for innspillet! :)
    Men villle du valgt rad 8 fremfor 7? (altså forutsatt at blokkeringen ved vindu oppheves) Har NULL erfaring fra sas biz, så er veldig i tvil her. Ser ut som det føles mer privat på 8, mens på 7 har meget god benplass samt flere vinduer. På 8 er det ett blokkert.. Check-in er nå åpnet! Noen innspill på hva jeg bør gjøre?

10. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
  11. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspillet! :)

Typisk at sas.no skal være ekstra ustabil nå, men kom meg inn en liten tur for et par minutter siden, og da var plutselig vindussetene på 8 tatt.. :/ I verste fall ringer jeg sas og sjekker. Uansett prøver jeg å få ordnet oss plasser i minikabinen! Slik jeg tolker dere, så blir vi vel noenlunde fornøyd uansett rad 7 eller 8..? ;)

12. sindr89

sindr89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Jeg vurderer å prøve meg på oppgradering til Plus/Biz Kasrup-Chicago i juli.
    Jeg bestilte reisen via reisebyrå, som har lagt inn seter i reservasjonen min på turen over/tilbake - vil dette redusere sjansene mine på å bli oppgradert?
    Det står jo at man skal vente med å sjekke inn lengst mulig - så siden det er lagt inn sete er det kanskje dumt?

13. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann :)

Det at det er lagt inn setereservasjon på bookingen reduserer ikke noen sjanser for å bli oppgradert. Lykke til!

sindr89 liker dette
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Som Cecilie også skriver; Det å ha valgt sete betyr ingenting. Så, lykke til! :)

sindr89 liker dette
  15. sindr89

sindr89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Strålende, takk for kjapt svar. Da gjenstår det å se om jeg får ny kabin eller ikke på flightene. A340 dit og A330 tilbake :)

Cecilie liker dette
  16. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok størst sjanse/nesten garantert at du får ny kabin på 330 på returen! 340en på tur over blir nok enten gammel SAS-kabin, eller så kan du være heldig å få LN-RKP som er kjent som "ex-LAN kjerra" og som har helt flate seter i business, men i en 2-2-2 konfigurasjon. På den er det heller ingen forskjell mellom setene i GO og Plus, så det kan være verdt å være obs på!

God tur :)

Ps. Hvis du gir meg en dato så kan jeg sjekke hvilken kabin som er satt opp per nå, selv om dette selvfølgelig kan endre seg frem til avgang!

17. sindr89

sindr89 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    A340 over er torsdag 09.07.15. Tilbake er søndag 12.07.15

18. knuttysnes

knuttysnes Sunnmøring

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    God kveld folkens! Da tikket det inn en mail om at jeg har blitt oppgradert på reisen min til AES fra OSL onsdag kveld. Kostet meg den nette sum av 1+24€ og det kan vi ikke klage på. En ting jeg lurer på er den nye bookingklassen..Jeg la inn en forespørsel på oppgradering til SAS Plus men i appen min nå står det Booking Class: SAS Business. Etter det jeg synes å huske er det fullflex billetter som har booking class C? Er dette vanlig eller? (Første gang med Optiontown)

Last edited: 23. mars 2015
  19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Som EBG har jeg fått 940 poeng ved OT oppgradering på OSL - AES i booking klasse Ca.

knuttysnes liker dette
  20. Star Flyer

Star Flyer BFG BF*G

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg ble også oppgradert nå på en innenlandsflyvning onsdag kveld. Booking class: SAS Business

For en måned siden stod det SAS Plus da jeg ble oppgradert... Vi får håpe vi er oppgradert til Cc :)

knuttysnes liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden