Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Er OT på vei ut? Har en tur fra FCO via ARN eller CPH (husker ikke hvilken) til OSL i slutten av mai, og vurderer OT til ARN eller CPH. Ikke noe problem å få opp prisalternativ via ot.com, men hvis SAS virkelig skal fase ut OT senere denne måneden, så er det jo meningsløst å legge inn OT-request her. Eller er det bare på IC at det skal bli mulig å 'by' på upgrade?
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville personligt afvente til vi har mere info om den nye opgraderingsmulighed. Mon ikke det kommer snart ;)
     
    Last edited: 11. april 2016
    Travellingalf and Scandipendler like this.
  3. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ifølge Optiontown, så står det at du får fullt med poeng når du blir oppgradert til business,, jeg fikk kun for Saver sikkert... 11250 poeng, og orginalt 15000 for den strekningen der fra København - San Fransisco i Business.

    Men jeg sente melding til diamant mailen til sas og limte ved ett bilde av der det sto på optiontown, og kopi av eurobonus poeng listen for samme flyvningen jeg hadde fra sas sine hjemmesider, og fikk overført det jeg fikk forlite på min konto etter turen i business fått av OT.


    Viktig å følge med, og purre på manglende poeng folk mulig skulle hatt mer etter oppgraderingen til busines, men var vel bare sikkert heldig og kanskje?
     
    Last edited: 10. april 2016
    RemiWM and RoadKing like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor står dette? Aldri hørt dette før..
     
  5. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    ot.jpg

    Jeg skrev jaffal inn til diamant mailen og fortalte dette, så fikk jeg fullt 15.000 poeng for Copenhagen - San Fransisco i Bis, når jeg egentlig fikk 11250 poeng etter oppgraderingen til BIZ med OT.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,738
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Den syns jeg var du heldig med. Additional trenger ikke å bety noe mer enn å få poeng for booking-klassen du har oppgradert til, men det er jo veldig fint at du gjorde det.
     
    CaptainPoint liker dette
  7. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det va kult gjort av hu dama på sas, men jeg synes det gjelder å sette en standard, om hva vi bør få poeng til, viss det ikke står oppført noe om hvilken poengklasse du skal få poeng for gjennom optiontown, så viss fler gjørr det samme, så er det jo bare positivt for dis egendel at di skal få flest mulig poeng for oppgraderingen sin =)
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha fantastisk hva du får til.
    Det står da virkelig ikke fullfleks poeng, bare at du får mer enn go/Plus når du oppgraderes;)
     
    CaptainPoint and Anton80 like this.
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du imponerer stadig vekk @CaptainPoint ! Det står jo ikke noe der om at du skal ha poeng etter høyeste bookingklasse, men du får det til likevel. Imponerende!
    Hvilken bookingklasse ble du egentlig oppgradert til?
     
    CaptainPoint liker dette
  10. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg går å vurderer å slå til på tilbudet fra OT om oppgradering fra Plus til Business fra NRT til CPH. Prisen er 215 Euro. Ikke gæernt det... Men bør jeg heller avvente å se hva som skjer på oppgraderingsfronten fra SAS selv? Kommer vel kanskje en endring snart.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser at @Flemming Poulsen har anbefalt noen andre her inne i samme situasjon å avvente litt til vi har mer nytt om oppgradering direkte med SAS.
    Men uansett så bør det jo være en slags overgangsordning eller noe for det er vel helt sikkert flere enn meg som allerede har OT'er inne for bookinger ett godt stykke frem i tid.
    Uansett enig i at 215 Euro slettes ikke er ille.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Syns prisene til OT er ganske vill om dagen... hvis jeg skulle oppgradert til biz på denne turen ville det kostet meg over 18000,- i tillegg til 4000,- som billettene opprinnelig kosta.
    upload_2016-4-11_12-52-11.png
     
  13. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i det. Så da tror jeg at jeg slår til! ... Kanskje... Kanskje ikke... Æhh, skikkelig vinglepetter i dag altsåo_O
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss! Det var sannelig litt av noen priser! Så høye har jeg aldri sett de før. Greit at kronen er svak, men likevel...
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Spinnville priser. Jeg har tilbud om EUR 229 / 448 og EUR 212 / 424 for Plus / Business på OSL-EWR-OSL.
     
  16. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    På biletten står det Cz på Class, mer vet jeg ikke, er lettere med tilgivelse enn tilatelse har jeg lært ;)
     
  17. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg med samme metode i dag til guld mailen, og jammen meg om ikke de svarte at det ville bli korrigert så jeg får full opptjening fra EWR-OSL i biz. Takk for tipset :)
     
    RoadKing and CaptainPoint like this.
  18. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk! all poeng er gode poeng! ;)
     
    Schlandy liker dette
  19. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Det var billig! Betalte 250 Euro i Plus-Business for København-Beijing nå til helga med Optiontown..
    Tenkte å sikre meg plass uansett, tilfelle jeg ikke får Courtesy upgrade til BIsniss, er denne turen jeg kan på det på, så da har jeg jallefall prøvd med Optiontown, og viss den ikke går gjennom, så krysser jeg fingrene for en oppgradering av Sas til business uansett, hehehe. snakk om å gambla!
     
  20. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk oppgradering gjennom OT (til SAS Plus) på strekningen EWR-OSL og fikk 4000 poeng. Boarding kort sier: "class: YP", stemmer dette og/eller skulle jeg hatt 6000? Hvor er det best å ta kontakt for å høre? :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden