Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Da har muligheten å oppgradere med optiontown gått... synd, skulle prøve å få en liten til fredag :/ Spent på hva som kommer den 25.4....

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
  3. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Til tross for noen vellykkede oppgraderinger via OT er dette alt i alt svært gode nyheter, mener jeg! Det gledes over at jeg aldri mer må forholde meg til kundeservicen til OptionTown!

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om jeg delvis kan takke OT for at jeg nå er EBD, så er jeg heller ikke lei meg for at samarbeidet med SAS nå er over. Så nå håper jeg bare at SAS kommer med ett godt alternativ der man fremdeles kan opptjene ekstra grunnpoeng når man oppgraderer i tillegg til de mulighetene som allerede finnes.

5. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    mulig jeg er en av få, men synes optiontown fungerte utrolig bra og har aldri hatt problemer med kundeservicen. Samtidig er faren jo nå at man ikke får oppgradert til poeng givende klasse når SAS selv skal styre.
    men det er vel bare å krysse fingrene......

CaptainPoint and TOS_EBG like this.
  6. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    CaptainPoint liker dette
  7. Flemming Poulsen

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Er sikker på der kommer svar på alle spørgsmål meget snart ;););)

CaptainPoint and Travellingalf like this.
  8. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Får fremdeles opp mulighet om man går rett på optiontown.com, testet nettopp med en booking til hong kong i oktober, og fikk da opp $275 fra plus til business begge veier.

Regner med at SAS sitt eget auksjonssystem vil ta over, kan bli spennende :)

CaptainPoint liker dette
  9. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ja håper dette kommer oss statuskunder til gode :) Er veldig spent på hvordan dette blir!:)

CaptainPoint liker dette
  10. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om Optiontown hadde dårlig kundeservice, så var det for meg en god måte å få noen ekstra goder på mine reiser. Spesielt på vegen hjem til Tyskland eller innenfor Europa med for eks. dårlige forbindelser var det greit med SAS Plus, Fast Track, Lounge osv. I tillegg har jeg på den måten samlet en del ekstra poeng for å spare på noen bonusturer. En 3. koffert var heller ikke dårlig på turen tilbake fra Tyskland etter noen handleturer... Og med dårlige forbindelser noen dager (6 timer overlay på OSL) er lounge noe som jeg har gjerne tatt med...

Jeg er ikke kandidat for EBG - dessverre ikke jobben til å få det til og ikke sånn drittsrik nordmann ;-) som kan kjøpe seg business/pluss hele tiden. Jeg holder meg godt over EBS nivået hvert år. Det står ingenting om du får poengene for standby oppgraderingen. Hvis det er slik så er ikke alle goder borte, men hvis du ikke får noe for å sitte i pluss innenriks enn tragisk mat/snacks så skal jeg prøve og holde EBS status og ellers vurdere oftere å ta andre flyselskap som tar samme rutene.

Lettere å få poeng på hotell og handel. Jeg føler en liten blanding mellom skuffelse og sinne fordi for meg som litt over gjennomsnittlig bruker blir det ikke en god deal...

CaptainPoint liker dette
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel litt for tidlig å konkludere enda? Viss vi får ekstra (grunn)poeng og de andre godene vi fikk med OT når det nye systemet til SAS er oppe og går, og prisene ikke er for høye så tror jeg dette blir ok jeg. Men ja, jeg er også veldig spent på hvordan dette blir.

12. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg pratet akkurat med SAS Kundeservice på telefonen. I følge hun jeg pratet med så kommer allerede eksiterende oppgraderingsforespørsler ikke til å kanseleres.

RoadKing and RemiWM like this.
  13. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Høres bra ut! Takk for at du tok kontakt med kundeservice.
    Har en OT liggende som jeg søkte på i august 2015, og reisen er 11. mai. Er snakk om OSL-EWR, og håper virkelig at den går inn så jeg kan overraske fruen.

14. Flemming Poulsen

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    SAS kundeservice er nok ikke altid det bedste sted at få korrekt info. Specielt ikke omkring ting som ikke er officielt introduceret endnu ;)

Men der kommer snart noget offentligt...

Stay tuned....

Misterix liker dette
  15. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Faen, har en OT liggende inne på LAX-ARN 22/4, blir litt gretten om den forsvinner i det store intet. o_O

16. CaptainPoint

CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Enig!
    La inn forespørsel på 2 oppgraderinger i helga så va nå, ska til Beijing nå i helga en Lørdagstur, så holder med deg der, skal gi deg oppdatering på om jeg får svar på at det er kansellert fra Optiontown...

Trety liker dette
  17. Flemming Poulsen

Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Hold your horses... Der kommer meget snart info ;)

18. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Suverent. Lykke til, håper den går igjennom! :)

CaptainPoint liker dette
  19. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger ikke info for denne turens del, trenger bare at den som er der faktisk forblir der og behandles som vanlig. :D

Men ja, sånn ellers skal det bli bra at SAS overtar dette selv. Blir kanskje bedre muligheter for courtesy upgrade og?

Flemming Poulsen liker dette
  20. CaptainPoint

CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takker! Det håper jeg også, 2200 kr ca fra Plus til Biz, 4400 kr begger veier nesten, så er billig.
    Tar ikke sjangsen på Courtesy upgrade denne turen, mulig den kommer en vei viss OT merkelig nokk ikke skulle gå igjennom, men men, ren gambling! ;)

Trety liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden