Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg tolker det vil reiser frem til den 25/04 gå i gjennom
     
  2. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
     
  3. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sendte mail til OT nå og spurte om pending upgrades etter 25 april fortsatt er gyldig. Hvis ikke, så ba jeg dem om å refundere alle pending upgrades asap. Så får vi bare vente på svar.

    Hvor fort pleier de å svare forresten? Innen 72 timer eller noe? Mulig de har litt mer å svare på i disse dager etter at nyheten ble sluppet.
     
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    OT svarte meg innen fire time og ba meg ta kontakt med SAS.
     
    RemiWM liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at viss du i det hele tatt får svar så tar det lang tid før det kommer. Jeg har riktignok bare vært i kontakt med de tre ganger om jeg ikke husker feil og to av gangene fikk jeg aldri noe svar, men oppdaget at de hadde løst det jeg kontaktet de om på andre måter. Den siste gangen fikk jeg vel svar til slutt, etter en purring eller to, men jeg mener det tok nærmere to uker.
     
  6. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg regner med at beste bud over prisen for oppgradering i gate vil bli oppgradert. Selv om de sikkert holder igjen noen seter som de kan selge rett før avgang.
     
  7. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte på SAS chatten nå. Skal vel litt til at OT gir meg oppgradering innen 25. april når flighten er 11. mai... haha. Må vel bare ta til takke med å få igjen pengene, og heller prøve det nye systemet.

    [​IMG]
     
  8. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, så hvis jeg forstår trådene riktig så sier SAS at de med kjøpte OT oppgraderings-forespørsler må kontakte OT om dette, mens OT ber de om å kontakte SAS? Edit: jeg så den siste posten nå, får vente og se...
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Summa summarum, så innebærer det slik jeg forstår det, at de sitter på pengene ihvertfall til den 25. Det er vel heller tvilsomt at de vil innvilge noe som er mange dager (og senere) etter den datoen.

    Så, vil de vel antagelig sitte å ruge på automatikken, dvs at de lar datasystemene ta seg av reverseringen, med andre ord så får vi ikke noe tilbake før den opprinnelige fristen for oppgradering utløper... For mitt vedkommende i slutten av mai.

    Kommer det før, vil jeg bli overrasket.
     
  10. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Min første (og da siste pga endringene til nytt system) søknad på OT gikk da i vasken på morgendagens ARN-HKG.
    "Thank you for using UTo. Unfortunately, we are not able to provide you with an upgrade for your flight SK963 Stockholm - Hong Kong Apr 14"

    :(
     
  11. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått svar på mailen jeg sendte til OT i 12-tiden i dag. Pengene er allerede på vei.
    [​IMG]
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Just som jeg sa: "refunded within 5 business days of flight departure", så du ser ikke pengene før den 16 mai tidligst.

    Nå er det ikke rare renten for tiden, men frekkheten lenge leve...
     
  13. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Renten er en ting, kapitalbindingen noe annet. Gratis lån til OT og du sitter med valutarisikoen i tillegg...
     
    RoadKing liker dette
  14. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Shait! Det så jeg ikke før nå. Jeg leste bare ...refund...blablabla...5 business days...

    Frekt er det ja, men ikke så lenge å vente for min del. Om ikke krona plutselig styrker seg noe jæ**** de neste ukene, går jeg flere hundrelapper i pluss da jeg søkte om OT på denne flighten i august.

    Uansett er det bra av OT å svare så fort på mail. Var redd jeg måtte vente i uvisshet frem til avreise.
     
  15. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Kjedelig at ikke Eurobonus-nivået får en direkte betydning på selve budet, men kun gir utslag om to budgivere med forskjellig statusnivå har avgitt samme bud.

    Jeg har sett andre selskaper (husker ikke hvilke i farten) har en løsning hvor budet tillegges ekstra verdi avhengig av budgivers statusnivå, for eksempel som følger med utgangspunkt i et bud på 100:

    EBB: 0 % ekstra verdi, budet forblir på 100.
    EBS: 5 % ekstra verdi, budet blir 105.
    EBG: 15 % ekstra verdi, budet blir 115.
    EBD: 30 % ekstra verdi, budet blir 130.
    EBP: 50 % ekstra verdi, budet blir 150.

    En slik løsning (uten at man skal ta prosentsatsene jeg brukte som eksempel som fasit), ville absolutt økt attraktiviteten i EuroBonus-programmet.
     
    Insomnia4u and Scandipendler like this.
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble også skuffet over at det eneste statusen er verdt er 1 kr.

    Og jeg synes også det er rart at et bud på 2.001 kr. fra en EBB skal gi oppgradering fremfor et bud på 2.000 kr. fra en EBD elller EBP...
     
  17. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Med mindre man kun kan gi bud av typen 100,200,300... osv, slik at det er en reell sjanse for å gi samme bud. Synes prosentsatsene over hadde vært en mye bedre løsning.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare jeg som syns fastpris og først til mølla hadde vært bedre? Det er klart at man kanskje kan få billige oppgraderinger på halvfulle fly, men jeg syns ikke dette er mer forutsigbart enn OT før noen flinke folk fra forumet knekker koden som gir lavest mulig pris basert på ledige seter i ExpertFlyer.
     
    BendikHa liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert et ubegripelig dumt spørsmål, hvorfor i all verden betaler man for oppgradering på en flygning mellom Oslo og Bergen?
    Jeg forstår det på LH ....
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ikke glemme at for SAS er incentivet her å tjene penger, ikke at det skal bli lettere for oss å fly fint billigere. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden