Oppsummering av reiseåret 2017!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av NilsernNilsen, 09. des 2017.

  1. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,662
    Bonuspoeng:
    93
    Da var reiseåret mitt ferdig.
    Totalt 77 flygninger + 1 helikoptertur.

    Derav 61 med SAS, 4 med United, 4 med Aeroflot, 4 med Avianca (derav 2 opererert av TACA), 2 med KLM og 2 med Air France.

    De fleste flyvningene har vært mellom Stavanger og Oslo, men det har blitt noen turer både i Europa og interkontinental.

    Nye flyplasser: Athen, Milano Malpensa, Vergiate, Marseille, Dubrovnik, Liberia, Surgut, Bogota og Cusco.

    Nye land: Costa Rica, Nicaragua, Colombia, Peru, Kroatia, Bosnia Hercegovina og Montenegro.

    Nye flytyper: A320Neo, Sukhoi Superjet 100, 787-8 og Aw189.

    I 2018 har jeg foreløpig bare bestilt vinterferie til Hongkong og Bali med SAS og SIA.

    Målet for neste år er å besøke minst ett nytt land, opptjene og bruke ny CT og selvsagt beholde EBG.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    For alvor bitt på nytt av basillen i år, og etter å ha reist mykje med DY og etter pris dei siste åra, fekk eg EB Gold av min kjære far, og begynt å reise kun *A!
    Status er at eg begynte for fullt rett etter sumaren med meir tett program og annskaffelse av MC Premium og Amex Plat. Første kjøp på Amex skjedde 6 oktober, og etter litt innkjøring passerte eg 100' for to dager siden, og CT!
    Elles flydd mest innad EU, men har booket no fleire turer midt i bussen med SK for 2018, og vil lett klare å sikre meg Gull sjølv, og kanskje eg kan lukte på Diamant!

    Takk for mange gode råd, og tips og trumf har sikret med 280' poeng og full fly premium! Familien skal ut å fly business med poeng andre halvdel av 2018, mens far må satse på bid for upgrade frå Plus kabinen...
     
    Bernd, DanH, petterel and 6 others like this.
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    2017 Stats: (manuelt her som dere skjønner):
    Antall flights: ? har ikke telt
    Antall miles: ?`har ikke telt - men EB Basic points i 2017 er 424.800 - det meste i Biz med 150%-200% opptjening så da blir det vel en 200-300 K Miles

    Mest besøkte flyplasser: OSL, CPH, FRA, SIN, KUL, BLR, BKK

    Lounger: Liker meg best i Silverkris loungen på SIN.

    Jobbreiser for det aller meste i Singapore, Malaysia, Bangladesh, India og Thailand.

    ....også et par Award reiser - med det meste av jobbreiser mot Asia så er det så deilig å reise på feriereiser til USA hvor alt er "i orden".
     
    Last edited: 21. des 2017
    DanH, petterel, Travellingalf and 6 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    2017 Stats: Har blitt Diamant iallefall :), mye godt takket være LH/Swiss First stuntet i mai :)
     
    Bernd, petterel, TomF66 and 4 others like this.
  5. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    reiseåret 2017.gif
    Antall flights:
    109

    Miles/km:
    137,221/220,836

    Nye flyselskaper:
    Ethiopian, LATAM, Air New Zealand, ANA, Singapore Airlines, Icelandair, Turkish Airlines, Drukair, Yeti Airlines, Buddha Airlines, Egyptair, Sky Airline.

    Nye flyplasser:
    DUS, NRT, AKL, IST, KTM, PKR, PBH, DEL, IPC, EZE, SCL, IQQ, CJC, EWR, YVR, YUL, KUL, DPS, LOP, MPM, ADD, ATH, CAI, BOM, KEF, MAD, NTE, KRN.

    Beste lounge/bakkeservice:
    Etihad first class lounge AUH.

    Beste destinasjon:
    New Zealand (dog ikke forumets populære Auckland - en helt ok storby, men for å virkelig oppleve NZ må man vekk herfra).
    Bhutan, Nepal, Chile (inkludert Påskeøya) kommer også høyt opp på listen her.

    Beste opplevelse:
    Etihad F på AUH-BOM i B777. Jeg og kompis hadde hele F-kabinen for oss selv, sammen med to jevnaldrede flyvertinner fra henholdsvis New Zealand og Romania. Ettersom vi allerede hadde flydd F CAI-AUH og tilbragt 3 timer i Etihads F-lounge på AUH, var stemningen allerede rimelig høy før denne flygingen - og flyvertinnene bidro til at den nesten gikk i taket!
    Returen BOM-AUH i apartments på A380 leverte også varene :)

    Verste opplevelse:
    KTM; både utenriks- og innenriksterminal. For en forferdelig flyplass. Vet ikke engang hvor jeg skal begynne for å beskrive den. Vanskelig å si at man bør unngå den, siden Nepal er fantastisk og man må da trolig innom KTM.

    Det har vært et heftig år. 6 legs innenriks i jobb, resten privat. Fra min nye periode med SAS startet 1. juni i sommer, var jeg EBD innen oktober var slutt. Neste år er planen at reisevirksomheten skal litt ned, rett og slett fordi jeg ser tilbake på reiseåret kombinert med 100% jobb som tidvis litt for slitsomt. Det har vært utrolig artig, og opplevd fantastisk mye (jeg har ikke bare flydd MR til disse reisemålene, men hver av de litt lengre reisene har vart mellom 1 uke og 3-4 uker), men har stort sett blitt til at nesten all tid hjemme blir tilbragt på jobb før neste reise starter igjen.
    Det blir likevel mye reising også neste år, året får en fin start med DXB og MCT i januar, før endelig SAS sin nye biz skal prøves til NRT i februar.
     
    Bernd, DanH, Scandipendler and 14 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må si jeg er imponert over dere alle som har så god oversikt og legger ned jobb i å dokumentere. Mange fine tips plukkes opp :)
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det bare en flyging fra BKK-KBV igjen på denne siden av nyåret. I år har jeg tilbakelagt ca 40 SAS segmenter, 7 Thai Segmenter, 2 Segmenter med CEBU Pacific, og ett med Hong Kong Airlines, jeg avslutter perioden nede på KBV, så starter neste års kart fra der :cool:

    reisene.jpg
     
    Last edited: 24. des 2017
    DanH, Eddie47, petterel and 2 others like this.
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Reiseåret 2017 er over! For min del sluttet det riktignok praktisk talt i mars, da jeg byttet skandinavisk pendling først med pappaperm, og deretter ny jobb hjemme i Oslo. Det har blitt noen sporadiske reiser også etter den tid (20 legs fordelt på åtte turer, for å være nøyaktig), men gudskjelov slipper jeg for nesten all fremtid å se OSL, ARN og CPH flere ganger hver uke*. Ga egentlig opp SAS etter mars, og benytter nå LH/LX/SN eller andre *A på det meste utenfor Skandinavia, om det så er med ineffektive routinger. DY får imidlertid ingen meg til å fly, selv om jobben har rammeavtale med dem.

    I 2018 er jeg faktisk veldig i tvil om jeg skal orke å satse på å fornye selv EBG. Man flyr mye biz og premium economy for prisen av et par MR, og får ikke minst enda mer tid hjemme. Vi får se.

    Antall flights:
    59
    Antall kilometer: 50 530
    Tid i lufta: 95 1/2 time

    [​IMG]


    Mest brukte selskap
    SAS (30), LH (12), LX (8), SN (6)

    Nye flyselskap

    Helvetic

    Nye flyplasser
    AOI, ZRH, LUX, AAL

    Nye flytyper
    Ikke peiling - jeg vet knappest nok forskjell på 737 og 321.

    Beste lounge
    Én av Luftwaffe Senator-loungene på FRA (husker ikke hvilken), fordi de tilbød oss soverom da vi ankom med stuptrøtt infant på mellomlanding.

    Verste lounge
    SAS Lounge EWR (før nyåpning, skal det bemerkes)

    Beste flymat
    Rører ikke flymat unntatt polarrull med skinke.

    Verste flymat
    Den fresh biten fra SAS med rugbrød og et eller annet. Herregud.

    Beste destinasjon
    Alltid Marché!

    Beste opplevelse
    Soverommet for infant i FRA-loungen (jf. over).

    Verste opplevelse
    Fire timer forsinkelse på SK908 med trøtt infant og SAS EWR-lounge (stakkars de få av SK907-passasjerene som ikke benyttet seg av loungen).

    «Nyttårsforsetter»:
    - Ytterligere halvere reisevirksomheten (selv om det for øyeblikket ser svart ut)
    - Prøve Luftwaffe First.

    Bookede 2017 (januar-mars):
    - *Litt for mange OSL-ARN-CPH i januar for å gjøre ferdig unfinished business fra i vår
    - OSL-FRA-LHR/LHR-BRU-OSL (LH/SN)
    - OSL-FRA-HAM/HAM-MUC-OSL (LH)
    - OSL-DEN-DFW-IAH-FRA-OSL (LH, UA)
    - OSL-MUC-VIE-FRA-OSL (LH)
     
    Bernd, Kristian, Upsaker and 4 others like this.
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For min del ble det to nye rekorder i år: 71 380 km gir året med fleste kilometer, og jeg har satt ny årsrekord med 284 000 EBP.

    Antall flights: 56
    Km: 71,380 (1,8x rundt jorda)
    Tid i lufta (timer/dager/uker): 107t/4,5/0,6

    Mest besøkte flyplasser: TRD og OSL
    Mest brukte selskaper: SAS

    upload_2017-12-26_10-10-48.png

    Nye flyplasser: GDN, YYT, HKG, ORD og MEX
    Nye flytyper: A330-300

    upload_2017-12-26_10-10-26.png

    Beste lounge(r)/bakkeservice: FCT Frankfurt
    Beste flymåltid(er): Lufthansa F til ORD med burger som avslutning
    Verste flymåltid(er): Intet som jeg kommer på ...

    Beste destinasjson(er): MEX og HKG var nye og flotte reisemål.
    Beste opplevelse(r): F med LH fra start til slutt.
    Verste opplevelse(r): Transit på ORD der 4 timer etter hvert begynte å virke som alt for kort tid. Lang tid med bagasje, pass, sikkerhet og overflylt lounge.

    Booket så langt i 2017:
    - SAS, LH, TG og OZ med F-tur TRD-OSL-FRA-BKK-NRT-ICN-FRA-OSL-TRD. Blir nok gjort endringer på denne i løpet av våren.

    «Nyttårsforsetter»:
    - Minst en IC egotrip og i tillegg snike meg med på årsmøte i HKG igjen. Denne gang med 2 overnattinger.
    - Minst ett nytt land, ett nytt flyselskap og noen nye flytyper.

    Kloke ord for det nye året?
    Som flere andre bruker jeg IF mye og setter stor pris på alle tips og triks og reisebrev som legges ut. Følger opp et tidligere brukt «klokeord» med at jeg også skal bidra mer på forumet.
     
    Thomas123, Bernd, Kristian and 6 others like this.
  10. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    2017 var helt fantastisk
    upload_2017-12-31_15-24-39.png

    Mest besøkte flyplasser:
    OSL, CPH, MUC, FRA, BRU
    Mest brukte selskaper: SAS og Lufthansa

    Nye flyplasser: GLA, IST, NAN, IAH, DFW, ILY, DME, MSY
    Nye flytyper: A350-900, B787-900, Saab 340

    Beste lounge(r)/bakkeservice: Lufthansa FCT, Frankfurt
    Beste flymåltid(er): Lufthansa First IAH - FRA, Turkish Biz OSL - IST, SIA Biz SIN-AMS
    Verste flymåltid(er): N/A

    Beste destinasjson(er):
    Beste opplevelse(r):
    • MegaDo
    • CT tur til Fiji med TK, TG Biz pluss FJ Biz
    • Service på både SIA Biz og LH F
    Verste opplevelse(r): Ingen.

    Booket så langt i 2018:
    upload_2017-12-31_15-27-50.png
    BA F til USA, SIA C til SYD, AC Biz til SFO, QR Biz til AKL, SK+ til HKG, Saipan, Xi'An, Madagascar, MRU, fotball VM i Russland, etc...

    «Nyttårsforsetter»:
    • BA EC Gold (Mai)
    • Opprettholde EBD
    • SkyTeam MegaDo
    • EBG til hele familien (SIA C til SYD)
    • Mange OW First lounger (HEL, LHR, ...)
    Kloke ord for det nye året?
    Insideflyer er en fantastisk kilde til inspirasjon, og jeg har planer om å lage en god del reisebrev i 2018, f.eks.
    • British Airways First Class (LHR - PHL, JFK - LHR)
    • British Airways Concorde Room (LHR, JFK)
    • Nye SIA Business class (bulkhead på SQ221 SIN - SYD)
    • Verdens lengste flytur i Qatar Biz (DOH-AKL)
    • Nye Air Canada Signature Lounge, Toronto
    • Finnair Premium Lounge, HEL
     
    Last edited: 31. des 2017
    DanH, Thomas123, Sindre and 13 others like this.
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    2017 var et bra flyår for min del selv om det kun har vært turer i Europa. Må prøve å få til noe interkontinentalt i 2018.

    Kart_fly2017.PNG Data_fly2017.PNG

    Total antall flyvninger: 57
    Mest besøkte flyplasser: OSL, LHR og HEL
    Mest bruke selskap: BA (23)

    Ny flyplasser: LIS, BIO, EDI, ARN
    Nye flytyper: ingen
    Nye flyselskap: ingen

    Veldig godt fornøyd med å ha nådd målet mitt om å fly hver eneste måned i 2017. Ser også at jeg har fløyet minst 1 gang på hver ukedag.
    Flest flyturer på mandager (16) og færrest på tirsdager (1)

    Booket så langt i 2018:

    OSL-LHR-MAN-LHR-OSL
    OSL-CPH-OSL
    OSL-LHR-OSL

    Nyttårsforsett:
    Sikre BA gull før mars 2018 (når opptjeningsåret mitt går ut)
    Få til interkontinental flytur i 2018
    Bruke opp CT opptjent i 2017
     
    DanH, Upsaker, Bernd and 6 others like this.
  12. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    2017_end.PNG
    2017 ble en tangering av tidligere toppår (2015, men da inkl Norge Rundt-billett) på antall flighter med 78! Dog solid bestenotering på antall miles (3,6 ganger rundt jorda). Fornøyd med det.. Rekvalifiserte til EBD, mye pga Etiophian! :)

    Nye flyselskaper: AeroMexico, Etiophian, HongKong Airlines
    Nye land: 11
    Fløy alle måneder utenom januar, så det må gjøres noe med i 2018! ;)

    Turer booket i 2018: Ja, til Stavanger, Tromsø, London, Tokyo, Chicago.. Flere kommer! :)
     
    DanH, Kristian, Upsaker and 7 others like this.
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sliter litt med statistikken siden checkmytrip ble installert i slutten av mars, så den finner ikke noe før dette, og jeg er litt usikker på om f.eks WF registreres i sas-appen. Sistnevte forteller meg 38 SAS-turer, 65 timer i luften, 3,14 ggr rundt jorden. Manuell telling gir 56 legs. Flyr mest SAS og Widerøe. Har vært på 2 "langturer", i Biz: KRS-OSL-CPH-BOS t/r og KRS-OSL-ARN- HKG t/r. Har dessuten vært på en mellomdistanse i BIZ. KRS-OSL-ARN-GOT-IST-CMN-IST-GOT-CPH i øk, (SAS) og Biz (TK). Nye flytyper, 777-300 ER, 737 ER. Nye flyplasser: HKG, BOS, IST, CMN, GOT, LYR. Rakk å fly det gamle all-Biz 737 som SAS hadde på BOS -ruten. Bestilte turer i 2018: OSL-SIN-BKK med SQbiz og CT tur i Biz med SAS, TK og Asiana, BGO-OSL-IST-ICN-ROR-ICN-FRA-OSL-BGO. Regner med at det kommer en jobb-tur til Madeira FNC ( vil vurdere privat oppgradering fra GO). Ellers blir det noen småturer KRS-OSL og KRS-BGO. Nyttårsforsett: logge turene mine fortløpende på flightdiary ;)
     
    Last edited: 01. jan 2018
    DanH, Kristian, Upsaker and 3 others like this.
  14. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du hadde giddet å skrive noen ord om dette, hadde det vært helt strålende. Jeg SKAL til Islay i 2018, men veldig usikker på reisemåte, overnatting etc.
     
    Bernd liker dette
  15. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Lager et kort reisebrev i løpet av helgen. Islay er helt topp - det er bare å planlegge. :)
    upload_2018-1-3_22-22-51.png
     
    holmen and Salvador like this.
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Skjermbilde 2018-01-04 kl. 11.06.59.png
    Skjermbilde 2018-01-04 kl. 12.05.20.png
    Skjermbilde 2018-01-04 kl. 12.43.01.png
    Skjermbilde 2018-01-04 kl. 12.43.19.png

    Mye flyvninger også i år, men 18 færre enn i 2016. Fortsatt nest flest hittil i livet. Ble ikke noen turer til USA for første gang på flere år, men det blir det i 2018. Mange nye flyplasser i år, inkl. mange spennende og eksotiske. Mesteparten av nedgangen er innenlands, fra 24 i fjor til 9 i år (hvorav tre på Maldivene).

    Antall flights: 101 (-18)
    Miles/km: 54.230/87.275 (2,2x rundt jorda)
    Tid i lufta (timer/dager/uker): 162 t 55 min / 6,8 dager / 1 uke

    Mest besøkte flyplasser: CPH, OSL, ARN, IST, MLE
    Mest brukte selskaper: SAS, Turkish Airlines, Norwegian

    Nye flyplasser: MLE, TMF, DDD, BLQ, IST, SXF, TXL, KSU, HKG, MXP
    Nye flytyper: A320neo og DHC-6

    Beste lounge: TK Istanbul Lounge
    Beste flymåltid(er): IST-MLE, TK Business
    Verste flymåltid(er): SAS Plus, et eller annet tørt kjipt i en firkanta boks

    Beste destinasjon(er): MLE/MLF, HKG
    Beste opplevelse®: SAS C t/r HKG
    Verste opplevelse(r): SAS fra BLQ med en kamp mot snøvær fra Firenze og opp til Bologna for å rekke flyet. Ble oppgradert til SAS Plus ved ankomst flyplassen, men er ikke nok til å redde opplevelsen fra å bli den verste i 2018...

    Booket så langt i 2018:
    - SAS Plus til SFO
    - SAS Go til FUE
    - SAS Go til PMO

    «Nyttårsforsetter»:
    - Opptjene EBG, slik at jeg fortsetter mot EBG-Lifetime
    - 0 midtseter også i 2018
    - 4 kontinenter i 2018

    Kloke ord for det nye året?
    Sommeren 2018 flytter jeg til Australia, så blir mye spennende flyvninger neste år. Det kartet vil se veldig annerledes ut fra årets med flere lange turer, både øst og vest!
     
    Last edited: 09. jan 2018
    DanH, Bernd, Kristian and 6 others like this.
  17. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Færre reiser enn tidligere år, men snittlengden per tur er gått opp - så i sum tilbringes det nok like mye eller mer tid i luften.

    Antall flights:
    Ca. 100
    Miles: Ca. 100.000

    Mest besøkte flyplasser: OSL, EWR, WAW, CPH, TRD
    Mest brukte selskaper: SAS (70%), Lufthansa, Widerøe, Norwegian, Southwest m.m. (30%)

    Kuriositeter:
    - Årets siste flytur spikret EBD-statusen ut oktober 2019
    - Lifetime-EBG er også i boks (når det endelig innføres for oss under 60 år i 2034)
    - "Hjemflyplassen" er for første gang ikke på Topp 5 over mest besøkte flyplasser

    Positive opplevelser:
    - Kjekt å komme med en longhaulavgang som var ´Gate Closed´ p.g.a. EBD-status
    - Også fint å se at gatepersonellet har stålkontroll på status når det er mange om beinet for å komme med tidligere fly
    - SAS´ "bakromsombooking" for oss med edelt metall (også til selskaper utenfor bolaget og stjernealliansen) begrenser stressfaktoren ved kanselleringer og forsinkelser
     
  18. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Det snek seg inn ett par ekstra flyvninger på tampen av året, samt 2 nye flyplasser og et nytt selskap.
     
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    1 jobbreise, resten privat. Godt fornøyd med reiseåret, EBD til samboeren og meg selv takket være gode tilbud fra Ethiopian og TAP.

    Ingen førsteklasse dog, det må rettes opp i løpet av 2018.

    ---
    Antall flights:
    91
    Miles/km: 87516
    Tid i lufta: 220 t 3 min
    ---
    Screen Shot 2018-01-06 at 13.29.57.png
    ---
    Screen Shot 2018-01-06 at 13.31.43.png
    ---
    Mest besøkte flyplasser: OSL, SVG, CPH, ARN, ADD
    Mest brukte selskaper: SAS og Ethiopian

    Nye flyplasser: MPM, CPT, TNR, SMS, MOQ, GRZ, TLL

    Nye flyselskap: Air Madagascar, Madagasikara Airways

    Mest eksotiske #1: Flyplass-transport på Île Sainte-Marie
    Untitled.png

    Mest eksotiske #2: Bilferge på vei til Belo Tsiribihina fra Morondava
    20170709_113741.jpg
     
    Henrik, Eddie47, Edin and 13 others like this.

Del denne siden