Optiontown-svindel!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 17. sept 2015.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Min oppfatning er at det er uhorvelig mange mennesker som er villig til å betale for Biz. Så tydelig at man har litt forskjellig oppfatning her..
     
    Fnate, TOS_EBG and Herlov like this.
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Overraskende mange nordmenn har råd til å unne seg en tur i businessklasse en gang i mellom. Det handler om prioritering. Noen velger å kjøpe seg motorsykkel som de bruker noen måneder i året, noen velger å kjøpe seg båt som de bruker noen helger eller noen uker i året, noen velger å kjøpe seg hytte på fjellet eller ved vannet som de bruker av og til, noen velger å kjøpe seg en dyr sykkel eller et dyrt hifi-anlegg, mens andre velger å gå på konserter eller å gå ut på byen hver helg og blåse noen lapper på øl, sprit og cover. Det bunner ut i hva slags interesser og lidenskaper man har og hva man er villig til å bruke penger på.

    Det er jo heller ikke slik at en billett på businessklasse koster 20-40 K i alle tilfeller nå lenger. Hvis man følger med på kampanjer og benytter andre triks som man kan plukke opp på dette forumet, er det mulig å komme seg stort sett hvor som helst i verden for mellom 10 og 15 K. Nå sier jeg ikke at alle nordmenn har råd til å bruke mellom 10 og 15 K på en flybillett for så naiv er jeg ikke, men det er faktisk veldig mange.
     
    Last edited: 20. sept 2015
    Aussie74, Baldrick, Xflipper and 2 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Mange tar seg råd til Biz, men hvor mange betaler faktisk full pris? Jeg tror de fleste kjøper en eller annen form for rabattert biz.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Så skjedde det jeg fryktet. Etter endringen av returen er oppgraderingen fra OT forsvunnet.
    Ringer SAS og blir avspist med at det kan fikses mot betaling. Jeg blir så forbanna.
     
  6. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor blir du forbanna? Dette er jo helt etter T&C. At SAS IT ikke er helt på nett og at det dermed er et smutthull i appen endrer jo ikke dette.
     
    SASlovah4evah liker dette
  7. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Er enig i at det er surt, men å bli forbanna er litt dumt, da det faktisk er reglene. Som sagt over, at SAS IT ikke klarer å få til dette i appen, er en ekstra gode bare.
    Men se heller sånn her på det. Skulle dere ha booka om billetten uten OT, da hadde det kosta gryn da. Veldig mye mer enn OT og gebyrer SAS tok
     
    SASlovah4evah liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Javel, så graver jeg min egen grav.
    Men, jeg må spørre, hvor i salgsvilkårene fra OT, i det endelige tilslaget fra OT, står det at en eventuell endring av billetten medfører at oppgraderingen blir kansellert?

    Dessuten, endringen jeg gjorde måtte jeg betale 500kr for, så den var absolutt ikke gratis.
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.. Alt blir kansellert om du endrer avgangen (på vanlig måte)..

    Som de andre sier: At man får en kjempemulighet i appen som man egentlig IKKE har krav på kan man ikke bli forbanna for..
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Leste gjennom vilkårene til Optiontown i forbindelse med saken jeg åpnet denne tråden om. Mener at jeg leste et sted at man kan forespørre tilbakebetaling dersom man mister oppgradering i forbindelse med ombooking. Dog litt usikker om det var noen krav til årsaken til ombooking, eller hvorvidt den er "selvforskyldt".
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Lesson learned. Og på EVE var det en person i skranken som så det meningsløse i det hele og oppgraderingen ble gjenopprettet kostnadsfritt.
    Hva vi ender opp med av poeng får være.
    Jeg har gjort meg noen tanker om denne erfaringen som jeg skal skrive ned når jeg har et skikkelig tastatur for hånden.
     
    Fnate liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Spør om å få låne @Jørgen sin Surface
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Næh, best når tastatur og pc er fysisk adskilt ;)
     
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er veldig mange som vil betale for biz, men bare ikke full pris.. Inkluderer i hvert fall meg og det er først og fremst fordi jeg er 196cm høy! Ikke fordi jeg er ute etter alle godene, vil først og fremst ha en behagelig flytur og kanskje kunne sove hvis det er en langtur..
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden