PÅSKEFERIE TUR SVG-CPH-SFO-TUS-ORD-CPH-SVG

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av CaptainPoint, 23. mars 2016.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Endelig blitt påske, å på tide å lufte seg vekk fra faste rutiner.
    Tenkte meg en tur til Arizona, å sjekke ut Grand Canyon og meteorkrateret, og ta meg en roadtrip til Las Vegas, og tilbake på Mandag ettermiddag i Stavanger igjen.

    Selve tur-retur kom på ca 13 lapper inkludert OT oppgradering.

    Reiseruten er som følgende:

    Utreise to 24 mar 2016
    Stavanger, Sola - København, Kastrup Canadair Regional Jet 900 09:50 - 11:00 SK1875
    København, Kastrup - San Francisco, San Francisco International, Sas A340-300 Biz 12:25 - 15:45 SK935
    San Francisco, San Francisco International - Tucson, Tucson International 19:33 - 21:44 UA5886

    Hjemreise sø 27 mar 2016
    Tucson, Tucson International - Chicago, O Hare International 12:28 - 17:56 AA1636
    Chicago, O Hare International - København, Kastrup 22:05 - 13:20 SK944
    København, Kastrup - Stavanger, Sola 14:20 - 15:30 SK1872


    På utreisen så har jeg sete 5a i nye kabin til SAS, betalte ca 5200 kr, for oppgraderingen gjennom optiontown, og med tanke på 11 timer til San Fransisco, så er dette absolutt værdt pengene, pluss en god del poeng i tillegg, ska bli en bra tur!

    Har 3.5 timer mellomlanding i San Fransisco, før SKYWEST DBA UNITED EXPRESS flyr meg videre til Arizona, der jeg lander ca 21.55 på kvelden i Tucson


    Har leid meg en mustang Cabriolet som eg skal kosa meg i di 3 korte dagene i USA, og godt va det med fri kilometer inkludert, leide denne hos AVIS, for ca 2800 kr for oppholdet.
    Satse på en 2015 modell, så eg hadde i Vegas i 2014, og ikke den gamle plasthulken som er standard.

    Første natten i Arizona, så fikk jeg tak i ett hotel så hette Red Roof Inn Tucson, betalte snaue 400 kr for en natt, helt kurant for kun noen timer å lada batteriene til en megakule roadtrip dagen etterpå!

    Ellers satser både meg og spontaniteten på å finne en kurant plass å overnatte når den tid komme senere på natta når behovet trengs.

    Tenkte meg en tur innom meteorkrateret i Arizona, og sjekke ut GrandCanyon i samme slengen, ettersom jeg fikk tak i en super selfiestang på 1 meters lengde på Expert, for rundt snaue 300 lappen.


    Tenkte meg så videre til Las Vegas, og svippe innom Hoverdam underveis å sjekke utsikten der, å ta meg en kalde heineken å chillan litt.

    Ellers blir det bare å ta masse bilder å mangen selfier å utnytte timene godt.
    Skal ikke se vekk fra at jeg lager reisebrev fra turen med SAS underveis, bra di har fått internett i bussen, og satse på dette e brukbart denne gang og ;)

    På dette tidspunkt her, så er kun telefonen lada, bankort og pass funnet fram, og singleten og shortsen lokalisert, ellers så tar jeg så det kommer helt ann til avreise i mårra

    Men det kuleste av det kuleste,
    Aussie74 skal og på samme tur i samme delstat! =D
    2 Rogalendinger i Arizona, haha, sinnsykt rått!
    Thumbs up, for en tur!


    Ha en goooo påske alle sammen, enten du er på vei, sjø, eller i lufta!


    God morgen fra Sola Lufthavn Stavanger
    Bagasjen er sendt inn, og boardingkort fått, fast trakk gikk relativt fort, ettersom bare spaserte greit gjennom på rundt 3 min. Konklusjon: effektivt... I dag ;)

    Har fått handla snus i taxfreen, og sitte med en i underleppa og har stirrekonkuranse med ei greit frekke ei så sitte på benken tvers over meg, ellers er boarding til København om 30 min ca, greit tidlig ute i dag.

    Boarding på flyet gikk flott, Business først, og så den vanlige rekken med economy og denslags folk til slutt, greide å komme meg først inn på flyet, og sikra meg noen fine bilder av den nye kabinen til sas før alle folka kom inn og okkuperte utsikten.

    Fikk meg sete 5A, vindussplass midten i kabinen, hærlig følelse å komme inn til nye kabin og sette seg ned og fikse på plass ting til turen.

    FIkk velkomstdrink, tok meg champiss så vanlig, men denne turen blir det minimalt med drikke, og prøve å vær litt smålig edru til Fransisco, pga ska ha meg leiebil, men en styrepils e lov! ;)

    Har komt meg til rette, og internette funke, men ikke maksimalt ettersom planen var å ha livesending ombord, men får prøve underveis, og legge ut link når det blir mulig.

    Ellers lukter det mat, menyen har jeg fått, og ser temmelig bra ut, bilder kommer senere.
    Nå er vogna med drikke på vei, så blir en Airborne med Vodka, Busnel, Calvados og Ginger ale.
    Forretten og middagen og så god ut, så her er det bare å sette seg til rette og mata på med karbo å proteiner!
    Ser fram til en proteinshake etter midagen! ;)

    Bilder fra turen:
    Fikk en ekstra bagtag på Sola når jeg fortalte jeg skulle starte hjemturen med AA.. lo høyt hu dama på innsjekkingen da...
    DSC_0002.JPG

    Passkontroll i køben.. kø får det bare vær, sist eller først på flyet, sete i Biz har jeg uansett
    DSC_0004.JPG

    San Fransisco Neste, men først noen selfies...
    DSC_0005.JPG

    Nye Sas Business
    DSC_0009.JPG
    DSC_0007.JPG

    Fant meg ei snakkesyk eldre dame i nabosete i midtrekka, og ble tydeligvis med på en selfi, guu så kult!
    DSC_0034.JPG

    Hadde ikke tatt med slefistanga for ingenting ;)
    DSC_0035.JPG

    Kan legge opp mange bilder med mat drikke og smilendnes flyvertinner fra flyturen, men da forsvinne selve innslaget fra Arizona og det kjekke borti ørkenen der, vi hopper videre, hang on!

    Utkikk over Canada en plass, fant ut at på doen var det mye renere vinduer enn i setet mitt, så var fasinerendnes å sitte der litt ekstra å kikke ut vinduet å bare nyte utsikten
    DSC_0036.JPG

    Ble så fasinert når det nærma seg San Fransisco, at her ble det heldigvis vindusplass over byen, så fikk ett lite greit bilde over Golden Gate Bridge, og selve San Fransisco Sity

    DSC_0066.JPG


    Vi hopper rett over til Tucson Dag 1!

    DSC_0116.JPG
    1 Dag i Tucson, leide meg ett billig hotellrom bare for natta, Red roof inn hetta det tror jeg, lå vel 5 min kjøring fra flyplassen, genial plass for bare noen timer søvn, men kjente det var kun nokk med 4.5 timer etter turen fra Norge, men jaja, gi gass!

    Fikk leid meg en Mustang Cab for bare rundt 2600 kr ca for 3 dager c
    Fri Kilometer og forsikring, og alt var velstand!

    Nå skal jeg bort til Phoenix å treffe på Aussie!
    Men først finne meg egg å bacon frokost!
    Men soloppgangen var magisk, ny plass, ny by og ikke minst skyfri himmel! Ser ut som panserret og var nybonet, thumbs up!
    DSC_0120.JPG
    DSC_0129.JPG

    Du drar ikke til Usa uten å få deg en skikkelige amerikansk frokost!
    kosta vel rundt 100 kr for denne tallerkenen her, og godt var det også etter ikke ha spist noe spessielt på rundt 10 timer, untatt en nøttepose på siste flight fra SFO - Tucson med united...
    Goooe frokost!
    DSC_0132.JPG

    Første stopp:
    Meteor Crateret! Sinnsyk flott og stor plass!
    DSC_0199.JPG
    DSC_0163.JPG
    DSC_0170.JPG
    DSC_0199.JPG
    DSC_0166.JPG
    DSC_0174.JPG
    DSC_0175.JPG

    Grand Canyon neste:
    Sorry folkens, siden lar meg ikke laste opp mer enn 20 bilder totalt, noen så har samme problemet, eller har løsning på hvordan omgå feilen?
     

    Attached Files:

    Last edited: 02. april 2016
  2. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Høres ut som en kongetur! Kjør gjerne på med live update på SAS biz hvis du har tid og nok linjehastighet.
     
    CaptainPoint liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Høres helt gull ut dette!! Hooverdammen er et syn og ganske facinerende å tenke på at den ble bygget under depresjonen på 30-tallet! Gleder meg til bilder!!
    Goooood tur :)
     
    CaptainPoint liker dette
  4. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det ska jeg prøve tid har jeg nok av, men kommer vel helt ann på linja til #SAS

    Fant ut hvordan jeg kan gjør det,link direkte fra youtube, kan hive den over her i innlegget når turen har starta.

    God ide! =)
     
    Last edited: 23. mars 2016
  5. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Takker =)
    Ja bilder ska tas, kjøpte meg ny telefon, Sony Experia Z5 Premium, kun for turen sin skjyld, så ska ikke se vekk fra det kommer bilder fra turen

    Får hive ut noe fra turen til San Fransisco i mårra underveis, 11 timer, så har god nokk tid til litt underholdning til leserne
     
    Last edited: 23. mars 2016
    watchaddicted and RemiWM like this.
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    God tur :) Dette høres ut som det kan bli en riktig så flott og hektisk tur.
    Hold oss oppdatert.
     
    CaptainPoint liker dette
  7. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Hei folkens!
    Har ikke glemt dere ut, og heller ikke bildene jeg lovet fra turen, di kommer, har hatt en travel uke etter jeg kom.hjem fra turen. Kommer snart :)
     
    Travellingalf liker dette
  8. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Var kun en 3dagers, men fikk brukt tia veldig godt, bedre enn forventa, så siste dag ble kun til avslapping i sola å nyte finværet
     
    MadsVaHa liker dette

Del denne siden