På tide å advare mot EuroBonus på sosiale medier?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 14. sept 2024 kl 02:48.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    12,080
    Bonuspoeng:
    183
    +1 har også flydd F med alle dei selskapa 2pax.
    Ikkje C med like mange, men har satt sammen nokon ganske sprø reiser heilt ut til stillehavet(Samoa)
     
  2. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Og mine fakta er at jeg må reise på spesifikke datoer, og har greid, etter mye om og men, å finne turer i C med TG og TK. Aldri LH selskapene.
    Første utgave av årets sommerreise gikk OSL FRA IST SGN TPE KUL, og det var ikke fordi jeg ville reise mest mulig. Det var det jeg kunne finne.
    Så satt jeg klar når TG slapp sine 6 måneders seter og fikk ARN BKK KUL. Som ikke kunne syes sammen med OSL ARN. Den måtte jeg kjøpe.
    Returen måtte bookes separat KUL BKK FRA med CT #2, ellers måtte de kansellere turen ned for å forsøke å bokke den på nytt med returen. Ulempen var at jeg da risikerte å miste turen ned om noen snappet den opp når vi forsøkte å booke hele reisen.
    Så det ble 2 bookinger, og FRA OSL var ikke tillatt å legge til, så den måtte jeg kjøpe.
    Hva er nytt for meg nå?
    Ingenting.

    Jeg skjønner at ingen tror på det jeg sier, men leg for leg var ikke mulig. Det var beskjeden jeg fikk.
     
  3. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Spørsmålet for meg er om kostnaden for poeng og CT + deler jeg må kjøpe, har begynt å bli så store at jeg like gjerne kan kjøpe C billetter. Det er ikke mye om å gjøre.
     
    Kaffen liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,711
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha regnet på det, så tenker jeg at hvis jeg ikke får utnyttet både alle CT jeg opptjener på relativt lange reiser, og jeg får brukt poeng enten på dyre inneriks reiser eller på lange og for meg behaglige / spennede reiser + mål, så vil det ikke lønne seg.

    Jamfør kjøp av div burger og pasta produkter i dag. Og tiden og frustrasjonen jeg brukte på siste booking av LX/LH F .

    Hadde jeg kjøpt meg en spontan MEX tur i F... Nei. Men det hadde nok blitt ferie fremover og, selv om jeg ikke skulle sanke EB poeng videre.
     
    eventyrer liker dette
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Aha! Jeg har for en tid tilbake faktisk truffet på en agent som ved to ulike anledninger har nektet meg å sette sammen Star Alliance reiser leg for leg. Han gav beskjed om at det ikke var tillatt. Det var mange måneder mellom de to gangene, men jeg kjente ham igjen igjen pga dialekten og det dårlige humøret. Tredje gang jeg traff på ham, så la jeg på før samtalen var skikkelig i gang. Jeg trodde at det var han som ikke kunne reglene, men da viser det seg at han var en av de få agentene som fulgte denne regelen da :D
     
    eventyrer liker dette
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,811
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er en viss Svensk agent jeg bare legger på hvis jeg får, så ringer jeg igjen, men hadde SAS visst hvor mange kunder han hadde skremt vekk fra SAS EuroBonus med å si "Tyärr, bla bla bla" så hadde han tenkt seg om. Det er flere som har blitt Flying Blue Elite+ medlemmer på grunn av han, kunder som hadde vært SAS gullkunder hadde det ikke vært for at de ble skuffet av den fyren der :oops::rolleyes:
     
    eventyrer liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Det fungerer sjelden med tilgjengelighet på awardreiser. Slik har det vært de siste 15 årene. En kan selvsagt være heldig. Men vil du ha tak i de gode billettene, så må du ha fleksible datoer. Og sitte klar for å få tak i dem. Ofte står det om minutter.

    Så må du gjerne være uenig i at det er slik. Og vi skulle nok alle ønsket at det var bedre. Men det er enorme mengder bevis både her på forumet og andre forum at det går an. Men premisset er fleksible datoer og mye tid allokert.
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,197
    Likes mottatt:
    8,532
    Bonuspoeng:
    183
    Han med navn som begynner på D var jo versting, men sluttet i SAS for lenge siden.

    Finnes det en bestemt ny agent av samme slaget, altså?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,902
    Bonuspoeng:
    293
    Kilde?
     
    afirm liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,819
    Bonuspoeng:
    293
    "Trust me, bro!"
     
    veeegard and Preference like this.

Del denne siden