Hotell på Cozumel: Melia Cozumel All Inclusive, byttet til The Westin Cozumel etter 2 dager.
Vi hadde bestilt transfer til Cozumel med Canadatransfers, etter det jeg tror var tips fra @RoadKing og @Eddie47. Det gikk helt fint, de hentet oss presist og kjørte oss til fergeterminalen. Fergene til Cozumel går hver time, men det er to selskap som kjører annenhver time.
Når vi sjekket inn på det første hotellet vårt så var det ikke mulig å bade i sjøen, det var tang OVERALT. Vannet var brunt og ingen badet i sjøen i de to dagene vi var der. Så da var det bare å ringe Expedia for å booke om. I mellomtiden hadde jeg gått bort til et hotell som lå 10 min unna og latt som jeg var gjest der. Bare gikk rundt og sjekket fasilitetene, og bestemte meg for å sjekke inn der isteden. Etter en del lange samtaler, og en telefonregning på nærmere 1000 nok fikk jeg avbestilt og ferien på Cozumel ble reddet.. Selv om det ikke var hotellets feil så var det en vesentlig mangel å ikke kunne bade. Det nye hotellet hadde rooftop bar med solnedgang og ikke minst en strand man kunne bade fra.
Av utflukter på Cozumel så leide vi bil en dag og kjørte rundt øya, vi leide båt en annen dag og snorklet på sørsiden som var helt fantastisk. Vi dro også på tequila smaking, som er noe helt annet enn Sierra med rød hatt vi får hjemme i Norge. Jeg kjørte så måtte desverre spytte ut igjen, til tross for at jeg fikk beskjed om at det var lov å drikke og kjøre i Mexico...ehmm..
Last edited: 14. juni 2022