Parkering Gardermoen Bedriftskort Circle K?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Jhafeld, 17. juli 2019.

  1. Jhafeld

    Jhafeld NCP Lifetime & EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.

    Noen som vet om det går å benytte bensinkort fra Circle K / Shell på Gardermoen nå om dagen?
    Strevsomt med utlegg og reiseregninger...
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte Shell bedriftskort i p-huset i februar. Funka fint da. Mener Cirkle-K ikke funka
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du er på feil forum! Me elsker utlegg!!
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Men uansett, du kan ikkje betale for parkeringa på OSL om dagen. Den går automatisk og eg trur det er vesentleg forskjell på førehandsbetaling og berre møte opp. #brukfirmaetsinepengersomdineeigne
     
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Dette sier de hos oss også. Det kan vel egentlig ikke tolkes på en annen måte enn at det er en tillatelse til å øke standarden på jobbreisene da :D
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Det er automatisk skiltgjenkjenning når du kjører inn, men du kan vel taste regr på bilen på automaten og betale med kort ved avreise mener jeg. Ikke alle vil/kan ta faktura
     
    magnusant and Arvid1410 like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt førehand bestille og få EBP eller CP(cash points)
     
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du kan betale med kort i automaten.

    Jeg har automatisk betaling med PayPal (som selvfølgelig belastes Amex). Veldig praktisk for du behøver ikke å registrere at du reiser ut, det fikser den selv.
    Lurer på om det krever at du har registrert parkeringen i Easypark appen, men du kan starte parkeringen når som helst, f.eks. når du setter deg i bilen for å kjøre ut. Den holder automatisk kontroll på når du kjørte inn...
     
  9. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Parkeringen til OSL drives av Onepark, og det rimeligste (og enkleste) er vel da å registrere seg på deres Autopay-tjeneste, og legge inn betalingskort der. Inn- og utkjøring registreres automatisk, og parkeringskostnaden trekkes på kortet. Kvitteringer kan hentes ut på https://autopay.io/

    Med mindre man har Easypark Large til 59 kroner måneden så belastes man med et 15% påslag når man betaler for parkering på OSL via Easypark. Sant nok kan man med Easypark-appen betale med PayPal, eller Amex direkte, men det blir for dyre bonuspoeng...

    NB: Kundeservice-sidene til Onepark sier at man kan betale med Amex på Autpay, men jeg har ikke fått dette til å fungere. Har MC liggende inne nå.
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Sant å si så er den viktigste årsaken til at jeg bruker Easypark/Paypal/Amex komboen for å få omsetning på Amex kortet (har ikke ført statistikk på dette, men antar det drar på seg 40-50 høvdinger i året). Selv om vi har et firmakort som skal brukes til alle jobbrelaterte utgifter kan jeg tillate meg denne ettersom Easypark kontoen også er privat...
    Autopay derimot er satt opp for jobben i og med at vi har dette systemet i parkeringshuset på kontoret
     
  11. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner den.

    Og det blir ikke noe krøll eller dobbeltbelastninger på Gardermoen når du betaler med Easypark og bilen samtidig er registrert hos Autopay?
     
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ingen problem
     
    ChrisTW liker dette

Del denne siden