PayPal overføring og AmEx

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 31. jan 2017.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på å kjøpe meg en 'veteranbil' i Belgia. En Mercedes-Benz 190E 2,3-16 fra 85, husker at dette var en skikkelig tøff bil når jeg var liten. Tror også at prisene på disse kan stige på samme måte som prisene på E30 M3.

    Har en bekjent jeg kjenner i Belgia som kan se på bilen for meg. Men hvis jeg skulle finne på å kjøpe denne, så må den selvfølgelig betales. Som den bonusnissen jeg har blitt tenkte jeg på å overføre kjøpesummen via PayPal til min kontakt i Belgia.

    Vi kjenner alle til at vi får EB-poeng for kjøp med AmEx og PayPal, men vet noen hvordan det er med overføring vis PayPal?

    Så f.eks 12.000 € ~ 107.000,- NOK + 3.641,- i gebyrer. Vil jeg da få ~ 22.000 EB ved overføring?

    Igjen, noen som vet?
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, her kan jeg bare spekulere, men jeg ville tro at du vil få det. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er vel Amex og ikke PayPal som bestemmer hva du skal få poeng for og jeg ser ikke for meg at en overføring blir behandlet på en annen måte enn en vanlig handel via PayPal.
    Det er selvfølgelig fullt mulig jeg tar feil, men hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt med en liten sum først, f.eks. til noen du kjenner, før du bestemmer deg for endelig løsning. Men du har kanskje ikke tid til å vente på en slik avklaring?
     
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Joda. Har forsåvidt god tid enda.

    Kommer til å holde dere informert om hva som skjer.

    [​IMG]
     
    FastLane, Henrik and Travellingalf like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kul bil forresten! Hadde en stor plakat over senga mi av den selv når jeg var relativt ung og uskyldig enda.
     
    Blaa liker dette
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis mam bruker kredittkort hos Posten tilkommer det et gebyr på 60-et-eller-annet, visstnok fordi de kjører transaksjonen likt som om det var et kontantuttak. Noen som vet om en slik transaksjon generer EB-poeng?
    Jeg tipper at en slik transaksjon er sammenlignbar med personlig overføring via PayPal med et AMEX kort.
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Er noe nostalgisk over de der.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjønner jeg godt. At man endelig kan kjøpe bilen man drømte om som liten/ung må må vel være en av fordelene med at man begynner å bli "gammel" ;)
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg er redd for, men kanske ikke siden. Terminalene til Posten er programert for uttak, men andre butikker bruker kjøp. Og noen bruker både muligheten for kjøp og uttak.

    Men spennende å finne ot om kjøp og overføring hos PayPal er kodet likt?
     
    Travellingalf liker dette
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Heldigvis en smal sak å teste ut hvis man har tid til det ^^
     
  10. ess86

    ess86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan jeg spørre om du fikk undersøkt noe mer i forhold til EB på overføring via PayPal ?
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke blitt aktuellt helt enda. Får se nærmere våren.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    190E er en kanon bil :)
    En 16v i god original stand kan godt være en ok investering. De har jo blitt billige og skamkjørt etterhvert..

    Min første (og fjerde tror jeg) bil var faktisk en 190.
    Mercedes er absolutt en høydare i bilverden, spesielt i mine øyne :)
     
  13. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk EB-poeng for overføringer jeg har gjort i februar med amex igjennom paypal iallefall.
     
  14. KidArctica

    KidArctica Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg får EB-poeng for betalinger med AMEX via PayPal. Nå er ikke summene jeg har betalt i nærheten av prisen for en bil, men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere for større summer.
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel om man får poeng for overførsel mellom privat personer, eller har jeg bommet. Jeg har fått poeng på paypal(Amex) kjøp de siste to årene.
     
  16. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Var dette for overføring mellom privatpersoner?
     
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere overført en liten sum til fruen bare for å prøve. Fikk poeng for det. Men også et relativt høyt transaksjonsgebyr.
     
  18. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
  19. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, så også det gebyret, men kan jo være verdt det om det er det som lander CTen.
     
  20. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Hmmm, var til en bedrift skulle egentlig vært et kjøp men detaljene begynner å bli litt uklare siden det er en stund siden. Vet ikke hva forskjellen til privatpersoner er. Tror jeg bare søkte dem opp, fant dem og overførte. Husker ikke så mye om gebyrer og prosentpåslag, det var også i utenlandsk valuta.
     

Del denne siden