Poengjakt, reisefølge og Gullkort?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jornaa, 08. mai 2018.

  1. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    I den evige jakten på poeng og vedvarende status har jeg booket meg en lang tur i biz til vinteren. Jeg trenger denne reisen for å opprettholde min Finnair Plus Platinum/Emerald status, men isolert sett, gir denne turen nesten nok poeng til Finnair Plus Gold/Sapphire.

    Jeg tar gjerne i mot reisefølge, om det er noen der ute som er like "gal" (mange som mener det) som meg.

    Det blir en langhelg til Wellington, vinteren 2019.

    Billetten er booket og betalt; 08.03.19-12.03.19 med følgende rute;

    OSL-HEL, AY A319, biz (I), sete 1 C. - kort besøk i Finnair Premium Lounge, HEL
    HEL-HKG, AY A350, biz (I), sete 1 A. - 10 timer i 1. klasse CX lounge, HKG
    HKG-MEL, AY(CX), A350, biz (I), sete 14 A - korte besøk i QF lunge, MEL
    MEL-WLG, QF, 737, biz (I), sete 1 A - frokost på QF lounge, WLG
    Overnatting 10.03-11.03.19 - IBIS Wellington
    WLG-SYD, QF, 737, biz (I), sete 1 A, - besøk QF 1. klasse lounge, SYD
    SYD-HKG, AY(CX), 777, biz (I), sete 12 A, besøk CX 2. klasse lounge, HKG
    HGK-HEL, AY, A350, biz (I), sete 1 A, besøk AY schengen-lounge, HEL
    HEL-OSL, AY, A320, biz (I), sete 1 C

    For meg gir dette 80.000 + Finnair Plus poeng, og masse, masse gode opplevelser.
    For en uten status (status gir ekstra opptjening), vil det gi opp i mot 80.000 poeng, som kvalifiserer for Finnair Plus Gold/Sapphire.

    Jeg konstruerte reisen på Matrix - ITA siden; https://matrix.itasoftware.com/ og bestilte/betalte reisen via Finnair kundeservice.

    Hiv deg gjerne med, dette blir gøy ;)

    Er det interessant, kan jeg sende eksakte fligther/tider - PM meg.

    Les gjerne mer om Finnair Plus på min blogg her; http://poengreiser.blogg.no/
    Les gjerne mer om Finnair Plus hos Finnair her: https://www.finnair.com/no/no/finnair-plus/what-is-finnair-plus
     
    Last edited: 08. mai 2018
    Bolle, veeegard, Edvard and 8 others like this.
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hva endte du på i kroner?
     
    Jornaa liker dette
  3. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    NOK 33.017,46, betalt med Finnair Plus Platinum MC, som gir 20 Finnair Plus poeng pr. 100 kr. brukt => 6.603 Finnair Plus bonuspoeng.

    Jeg har kjøpt et par t/r helger OSL HEL DEL HEL OSL, som er på kampanje. Disse får du til ca 13-15.000 i biz. En slik tur gir 45.000 Finnair Plus poeng i platinum.

    Isolert sett gir DEL tur mer poeng for prisen av billetten, men om jeg legger til kjøring og parkering / evt tog, hotellovernattinger mm, kommer faktisk WLG-turen en god del bedre ut for meg.
     
    watchaddicted liker dette
  4. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    ... og for ikke å snakke om opplevelser, lounger mm.... Jeg skal på årets 2. DEL tur til langhelgen... Begrenset hvor gøy det er med DEL når man har vært der før og sett Agra.... Får drikke Kingfisher øl og slappe av ved hotel-bassenget. Bruker forresten IBIS Aerocity, et meget bra hotell til å være billig-kjeden IBIS.
     
    watchaddicted and Travellingalf like this.
  5. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    danser farlig nære F billetter med den prisen :-D
     
    Jornaa, CrotchRocket and bighc like this.
  6. Jornaa

    Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er sikkert bedre, men det blir dessverre alt for lite poeng. For meg som må betale for reisene av egen lomme (reiser ikke i jobb), blir nivåopptjeing viktigere enn å få reist en tur i 1. Jeg vet at det ikke regnes som et 1. klasse produkt, men jeg reiser OSL LHR BOS LHR OSL i 1. klasse (LHR-BOS-LHR). Gleder meg til litt ekstra oppmerksomhet, Concorde-room på LHR og 2 A og 2 K i BA A380. Det var god pris, men gir dessverre mye mindre enn 50 % av En tur til DEL i biz med AY.
     
    watchaddicted and RoadKing like this.
  7. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden