Point Sharing - hvordan fordeles poeng betalingen?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 08. juli 2019.

1. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

Tenkt eksempel: Dersom jeg med EBD status oppretter en point sharing gruppe og har en saldo på 100.000 poeng som jeg tar med meg inn. Jeg har topp nivå på fly premium og kan booke business til go pris.
    Melder så inn også en annen person med EBB status (ingen status utover medlem) og har en saldo med seg inn på 100.000 poeng.

Vi har dermed inntil 200.000 poeng til disposisjon. Jeg bestiller så en business award for to personer til en usa destinasjon der sas flyr. Da man kun betaler for go betaler man 60.000 x 2, 120 000 poeng totalt for 2 personer.

Hvordan fordeles betalingen mellom meg og den andre personen i poeng? Det trekkes 120.000 poeng av gruppesaldoen, restsaldo på 80.000 poeng. Men hva skjer i etterkant, dersom vi ikke gjør noen ytterligere flere bestillinger og melder oss ut etter 6 måneder, og avslutter gruppen. Da tar man med seg poengene sine til sin egen konto. Går vi ut begge med 40.000 poeng hver? Eller vil hele saldoen til EBB medlemmet bli spist opp for det var poeng som hadde utløpt først da den ikke er EBD?

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Eldste poengene trekkes først (er jeg ganske sikker på).. Så du risikerer at den ene personen bidrar med 100K og den andre bare 20K. Uansett, skal det mye til at dere bidrar akkurat med 50K hver, så hvis poenget er å bidra med like mye, så er dette ikke å anbefale..

Insomnia4u and Sonictravel like this.
  3. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    De poengene som går ut først blir trekt. Så hvis den andre sine 100.000 poeng går ut først siden han er sølv, så betaler du bare 20.000 poeng. Og når han melder seg ut så sitter du med 80.000 og han 0 poeng.

Insomnia4u liker dette
  4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Eldste poengene trekkes først, ja. Du får en oversikt over dette i gruppen din. Hvis du vil manipulere dette kan du jo gjennomføre noen midlertidige bonusbookinger for å bruke opp de eldste poengene, så gjennomfører du den faktiske bestillingen, så kan du kansellere de midlertidige og få tilbake de eldste poengene.

Men min konklusjon er at du bør ha en relativt langsiktig plan med dem du deler pool med, og at man skal være gode venner:)

K

Del denne siden