Vi sitter her på solkysten og drodler om å ta en langhelg i Portugal i mars 2023, fra ca 01.03 til ca.27.03. Finner jo alltid greie flybilletter dit på den tiden, f.eks. BGO-FRA-LIS-FAO og retur, mye god flygning og loungetid. Så til de konkrete spørsmålene: Har noen erfaringer fra Algarvekysten? Vi har bare hatt en teknisk stopp på FAO og var aldri ute av flyet. Hvilke byer kan være av interesse å se på? Det må være gåvennlig, strand, koselig bysentrum, butikker og nok restauranter til å ikke gå lei. Har noen forslag til aktuelle hoteller, leiligheter eller lignende.
Noen år siden jeg var der, men Albufeira var vel en helt grei liten by som kan være verdt å ihvertfall lese litt om. Reiste med storfamilien, så vi bodde litt oppe i åsen, men var ekstremt greit med Uber når vi var der, så vi dro ned til sentrum hver dag.
Har vært i Albufeira i samme ærend som @Trent600 - gangavstand til det meste, selv for bestemor. Men skikkelig turistifisert og føltes mest som et "little britain". Leiebil er tingen; veldig fint ute på landsbygda. Ta en tur til Sagres... "verdens ende".
Jeg er stor tilhenger av Tavira. Har ikke vært der på vinteren, men prøver meg på en anbefaling læll. Gangavstand til alt, masse kjekke restauranter, noen av de fineste strendene i Portugal, osv. Kort biltur fra Faro.
Noen som har vært nede i Faro området å kan dele noen erfaringer? Ser ut som et avslappende området. Turen er planlagt i Oktober ikke i mars, men samme lengde ca 3 uker. Med strømprisene som er ventet i Oktober blir det kansje billigere en og være hjemme også.! Vurder å sende kone og kid med fly, men og kjøre ned selv. Airbnb koster 12 000kr for 3 uker, mens leiebil koster 27 000kr!
Har du strømregning hjemme på mer enn 12 000 + 27 000 for 3 uker. Så regner jeg med at du har basseng hjemme i hagen, og da trenger du kanskje ikke å reise så langt
Dette forumet er herlig! Takket være denne tråden med innspill booket jeg nettopp en liten getaway til nettopp faro med sas i oktober med fly premium! Så er det å få omgjort ene voksenbilletten til barn 2år. Irriterende at det ikke kan gjøres selv med en gang (?!) Uansett, takk for tips dere
Var der nede i Mai. Veldig fint sted. Anbefaler å leie bil da alt er innenfor korte kjøreavstander, og det er veldig enkelt og fint å kjøre der. Når du vil parkere ute i distriktene plasserer du bare bilen på siden av veien (så lenge det ikke er markert parkering i området). Ta bilen fatt og kjør uten en destinasjon i tankene, se hvor dere ender opp. Faro er en veldig fin by, men hadde blitt lei av å traske der i dagesvis Kjør til Sagres og se solnedgangen Vi hadde Lagos som "base" for vårt opphold, her er det veldig fint. Se naturen, gå en tur, finn "hemmelige" strender Kjør dere vill. Dra litt bort fra de største turistområdene. Ta en liten tur innom Silves og se på slottet og ta en kaffe. Vi kjørte rundt hver dag og fant nye interessante steder. Om man oppholder seg ved kystbyene vil det være mye turister, og spesielt mye briter, vi var nesten aldri i bykjernene utenom når vi skulle spise. Det er så mye briter at B gatene på flyplassen går utelukkende til England, mens A gatene går til resten av verden. Det kan være greit å være obs på om det virker som det er sinnsyk kø for å komme til gates etter security. Køen inn til B gatene er gjerne helt korket og går i sneglefart, men da er det bare å snike seg forbi videre inn til A gatene. EDIT: I lagos bodde vi på dette leilighetshotellet: https://www.aguahotels.pt/en/vila-branca/ Det var veldig bra, nyoppusset leilighet på 100+ kvadrat. Stue, spisebord, veranda, kjøkken, to soverom med hver sitt bad. Vi hadde ikke noe frokost og det var ikke noe særlig til servering på hotellet, så det må tas med i betraktningen. Vi lagde bare frokost selv hver morgen. Et minus er at det var to enkeltsenger på rommene i stedet for dobbelsenger. Vi betalte 6400kr for 5 netter.