Prioritet bagasje sas plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 15. juli 2017.

1. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke når du flyr SAS lenger. Men kan hvis du f. eks flyr LH med EBG.

NHenrik liker dette
  2. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ikke sett om bagasjen kom først eller hva på Bergen siden var i tax freen:p

Det er helt riktig.

Hadde over tre timer inne på flyplassen men det ble spist opp.
    I VAT køen var det et par som brukte fuckings 20minutter. Er det faen mulig. Alle andre brukt under 5min. Skal jo bare vise og stemple.

Også sikkerhetskontrollen der er langt som et ondt år. Jeg vet ikke om det på høyre siden der er kun handikap og lignende.

Skikkelig dårlig at det hverken er lounge eller fast track på agp.

Og den restauranten der altså. Brukte 20min på å få nudlene mine fordi de hadde klart å gi nudlene mine til noen andre bak i køen. Og dem som var bak meg i køen fikk og nudler med kylling før meg selv om jeg ventet på mine.
    Faen for et sted. Blitt helt håpløst på AGP. Tror og hele verden var innom der i dag så mye folk det var ....

Fikk prøvd nye terminalen på Flesland da. :D

3. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis man reiser til OSL så betyr prioritert bagasje at den havner sist.
    Dog så har jeg erfart ved flyplasser i utlandet som faktisk håndhever slik prioritering som f.eks. i PVG der de har mannskap som lemper av og stiller opp alle prioritert bagasje når du kommer til bagasjehallen. Det kalles service det!

Kristian liker dette
  4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om jeg sjelden har reist med innsjekket bagasje, er min erfaring som EBD allikevel - basert på et sted mellom 15 og 20 flights med innsjekket bagasje - at:

Prioritert med bagasje på OSL fungerer aldri med på SAS-flights.
    Men det fungerer med andre *A carriers.

Case in point: Har tidligere i år sjekket inn bagasje med både Brussels Airlines og Luftwaffe, og alle tre ganger fått bagasje først. Nå sist, på Swiss-billett men SAS-operated flight ZRH-OSL, kom min bagasje nesten helt sist - men omvendt først da jeg reiste ned til ZRH med Helvetic.

Dette må koke ned til at SAS har lagt føringer til sine sjauere, hvor enn det måtte være, om å stue bagasje uavhengig av status/tags, mens andre *A-carriers synes å overholde priority-konseptet noe strengere.

Nå er riktignok dette basert på et empirisk grunnlag av nokså få flights, men det er et mønster der. Jeg har til dags dato aldri fått bagasjen min først, eller relativt tidlig, i forbindelse med en SAS-flight. Da jeg og en kamerat reiste til CPH i desember i fjor, og sjekket inn bagasje, kom den endog så aller sist at vi for lengst hadde gitt opp og meldt den savnet, lenge etter last bag on belt...

5. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser alltid med innsjekket bagasje, verktøy og arbeidstøy. Stort sett kommer bagasjen relativt raskt også på OSL med SAS. Det kan ta en halvtime før det kommer noe som helst, men den pleier være blant de første når bagasjen først kommer. Andre steder i landet fungerer det også bra. I Singapore med SQ fikk jeg bagasjen sist! Vi var to som stod igjen ved båndet flere minutter etter siste bag hadde kommet. Det kom en dame som ville se bagasjekvitteringene våre. Akkurat da kom koffertene ut på båndet.

Del denne siden