USA vil sette Boeing 737MAX flyene på bakken: https://www.nrk.no/urix/usa-innforer-flyforbud-mot-ulykkesfly-fra-boeing-1.14471906
NRK har skrevet en artikkel om hvordan 737MAX fungerer: https://www.nrk.no/urix/flyet-som-har-blitt-en-hodepine-for-boeing-1.14470605
Hehe.. for noe tull, Boing nektet, Trump agerte: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...a-bakken?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Er hverken for eller i mot Trump, men dette var bra!
At Trumpeten heller vil ha ner mekanikk og ikke folk fra MIT til å fly flyene må jo være noe av det dummeste han har sagt! World Aviation har aldri vært tryggere! C
Jeg er ganske sikker på at han vil ha kulldrevet fly, helst med damp, og gullbelagte toalett og servanter som ekstrautstyr.
Referer du da til Storbritannia mot slutten av 1700 tallet? Trodde vi skulle tenke fremover og ikke bakover. Men Trumpen er jo selve Trumfen i USA
https://www.theatlantic.com/technol...igital-catapults-on-aircraft-carriers/526386/ Dette er noe som han hadde faktisk sagt (ang. hangarskip da), men jeg vil ikke være overrasket at han mener det er en god idé for flyene også. Og forresten, fly må bygges ut av stål, helst amerikank stål, fordi det er sterkere enn alu og alt annet tull.
Det er jo trygt og godt av fornuften og logikken seirer over utvikling og vitenskap. Hadde jeg vært amerikaner skulle jeg gjerne stemte på han ved neste valg, han er jo så dyktig, men muren tar virkelig lang tid, huff han må skjerpe seg ellers minster han nok for mange stemmer ved neste valg bare ikke H. Clinton og hu fra Alaska stiller igjen
https://www.washingtonpost.com/busi...716fda-45c7-11e9-90f0-0ccfeec87a61_story.html Tilbake til temaet. "Dennis Tajer, a 737 captain who attended the meeting with Boeing executives, recalled, “They said, ‘Look, we didn’t include it because we have a lot of people flying on this and we didn’t want to inundate you with information.’ ” " Yeah, right!!! “I’m going to investigate how they came to the conclusion that retraining was not necessary, and then obviously we’re going want to look at how foreign countries certify their pilots and retrain them,” DeFazio said. " “At that meeting [i november etter Lion Air ulykke], they told us that a software update would probably be forthcoming in the near future,” Weaks said. But no update came in the following two months. " " “It’s very, very important to us, but I will say bottom line here, very important, is that the Max 737 is safe,” he said. Muilenburg’s comments came about a week after the meetings in Texas and Reno, when pilots said they heard similar promises. Sitting around pullout tables in leather-backed chairs, Tajer said, some of the company’s top engineers were apologetic. “We said ‘shame on you.’ They said, ‘I know.’ ” " Som jeg sa tidligere, dette lukter som en skandale på corporate nivå.