Tusen takk for linken! Skal nå fremover følge med før bestiller reiser til Max`n er oppdatert enten med ny opplæring av piloter(hvis mulig) eller oppgradering/erstatning av komponenten som "svikter", eller at flytypen blir skrotet(kroken på døra?) Det at FAA og andre instanser føler det er trygt å fly MAX, enn så lenge beviser det motsatte, men der igjen, er man ikke "uskyld til en er dømt"? Vil følge nøye med på neste presseoppdatering fra FAA, før ut. spekulerer vilt.
https://www.news.com.au/travel/trav...8/news-story/2680f4379969f1a73b5351f51f17c0e6 Australian authorities ban Boeing’s troubled MAX 8s from entering airspace
Tviler på den er tom. Den skal til Botswana nå der etter videre til Bole. Mulig den blir tømt i Botswana også flyr den tom opp til Bole. MEN, den er satt opp ned til vic falls igjen fra Bole om 2 dager. Så de håper vel at de finner feilen før det viss ikke blir den nok stående på Bole.
Blir virkelig mer og mer rystet over manglende sikkerhets advarsler til sine passasjerer som flyer med MAX(hos de respektive selskapene som velger å kontinuerer å ha MAX i luften), dere selskap etter selskap og nå et VÅKENT Australsk fly sikkerhets organ lov pålegger flyforbud??? CASA regrets any inconvenience to passengers but believes it is important to always put safety first Denne setning er streken i denne diskusjonen! Norwegian...ingen kommentar Jeg avvikler min konto på Norwegian og blir nok Granka i SAS fremover.
Ufattelig at ikke alle disse flyene settes på bakken umiddelbart. Med mindre Boeing vet at årsaken til siste ulykke skyldes noe helt annet er eneste riktige å parkere MAX-ene inntil videre.
Der stenger også Storbritannia luftrommet for MAX inntil videre. Antar flere og flere lang gjør dette som sikkerhetstiltak siden ikke alle flyselskaper gjør det?
https://eu.usatoday.com/story/trave...nes-rebooking-flight-need-to-know/3130162002/ " United Airlines doesn't operate the Max 8 but it does have more than a dozen of the larger Max 9 version of the 737. United indicated via Twitter that it was open to helping skittish travelers find new options. “Your safety is our first priority. We completely understand,” the carrier said to one customer who tweeted concerns about the Max 8. “We don't fly 737 Max 8 but we fly 737 Max 9. There are 14 in our fleet. If you prefer not to fly on one we completely understand and will do what is best in our capabilities to find alternative travel arrangements.” " Mener at dette er et flott tiltak fra UA! https://edition.cnn.com/2019/03/11/politics/faa-boeing-safe/index.html "Soucie said he would not get on a 737 MAX 8 plane today because travelers don't have enough information." Helt enig!
https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-setter-max-flyene-paa-bakken/24579953 Der tok Norwegian også affære. Blir spennende å se om jeg kan klage meg til full refusjon på billetten jeg avbestilte i går?
Skal nok ikke se bort i fra at en viktig grunn til at Norwegian valgte å sette flyene på bakken var at MAX nettopp ble bannet i UK Airspace.
Tror nok også det er en sterkt medvirkende (les; 100%) årsak, ja. Aksjen ned 7,5% nå. Selv ikke 737 Max 8 faller så mye som Norwegian har gjort det siste året.
Nå skal jeg til BUD torsdag neste uke. Turen ned er satt opp med 737-NG mens turen hjem på søndag er satt opp med MAX. Risikerer jeg nå å bli sittende fast i Budapest? Dette kan jo bli småspennende, enn så lenge er det samme fly som står oppsatt. Ikke at det gjør meg noe med en dag eller to ekstra i Budapest da.