Noen som er med på å ta en short posisjon på NAS og BA? Boeing Følg NYSE: BA 382,72 USD −17,30 (4,32 %) Norwegian Air Shuttle Følg OTCMKTS: NWARF 6,17 USD −0,48 (7,22 %) Men trur vi er for sent ute, kanskje bedre med en kjøps posisjon om de opphever fly forbudet og gir grønt lys... Om Trumpen følger den klokka der @fly4fun er den Mexico muren på plass i morra!
Ja, helt klart på mange områder. Mye idioti jeg ikke forstår og som ikke gir mening på noe nivå.. kan selvsagt ha sammenheng med at jeg pusher 40, men tenker egentlig at det er fordi jeg har skjønt det mens alle andre som mener noe annet tar feil
Hei folkens, en video fra Sam Chui (verdenskjent reiseblogger) om B737 Max som styret og hva han tenker om fly ulykken. Ifølge videoen han har lagt ut indikerer det på at flyet til Ethiopian hadde store problemer med den vertikale farten og var ikke kontrollerbar i det hele tatt. Samme problem som Lion Air flyet også indikerte. Se mer her:
Amerikanerne velger forsatt å holde flyet i luften som Southwest. Blir interessant å se hva som var den reele årsaken til at ET302 styrtet på søndag og mye tyder på at det er det samme som under Lion ulykken, men det får tiden vise
Selskapene som har parkert Max 8: Her er flyselskapene som enten selv har satt flytypen på bakken selv eller har blitt tvunget til det som et resultat av myndighetenes grep: 9 Air (3 fly) Aerolineas Argentinas (5 fly) Aeroméxico (6 fly) Air China (15 fly) Boc Aviation (5 fly) Cayman Airways (2 fly) China Eastern Airlines (29 fly) China Southern Airlines (26 fly) Comrair (1 fly) Ethiopian Airlines (5 fly) Eastar (2 fly) Fuzhou Airlines (2 fly) Garuda Indonesia (1 fly) Gol Linhas Aereas (7 fly) Hainan Airlines (11 fly) Lion Air (14 fly) Lucky Air (3 fly) MIAT Mongolian Airlines (1 fly) Norwegian Air Shuttle (18 fly) OK Air (2 fly) Oman Air (5 fly) Royal Air Maroc (1 fly) Shandong Airlines (6 fly) Shenzen Airlines (6 fly) SilkAir (6 fly) Xiamen Air (10 fly) Icelandair (3 fly)
Hele verden stopper opp, amerikanere velger å fly videre hmm... kanskje noe spesielt med flyene de flyr der borte i vest?
Godt å se at Norwegian gir etter for presset og setter flyene sine på bakken. Nå har de litt mer fokus på sikkerhet enn på lommeboka ;-) Hørte nyheten på radio og jublet inne i meg for at de tok til fornuften. Gleder meg til å fly Norwegian neste uke! Nå kan jeg bare være frustrert over Vy, men det er en egen diskusjon
Huff gjelder det meg også som snart bikker 40 om ikke så lenge. Livet blir vist ikke enklere med årene som går. Amerikanerne gjør vel det motsatte av hva Trump`rn sier og gjør, jamfør Tweeten til @whaat i tidligere innlegg og hva Southwest gjør?
Aner ikke hvor mange 737-MAX som har lettet siden ET302 styrtet, men må vel kunne si det er en smule beundringsverdig at dette først skjer godt over 2 døgn etterpå.
Ser det har vært mye snakk om disse MAX-ene som flyr rundt ulovlig. Var jo også jeg som startet diskusjonen. Viser seg at FlightAware er dårlig oppdatert på flybytter i siste liten. FlightRadar24 viser/viste alle de omdiskuterte flyvningene i denne tråden med andre fly, hovedsakelig 737.
Ehhh.... Flere hundre er mer riktig. Kanskje opp mot 1.000 avganger. Godt at så og si alt utenom USA står på bakken nå.