Problemtasik å bestille reise med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MissX, 01. juli 2023.

1. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Nå man trodde ferieplanene var spikret så skjærer det seg fullstendig Har sittet på SAS på nettet i flere dager og forsøkt å få booket en spesifikk reise. Får en pris på hjemmesiden og legger inn billettene, kommer frem til betaling og legger inn informasjon, men da stopper det. Ringer så kundeservice og blir sittende en evighet med de. De får ikke hjulpet meg da de sier prisene og tidspunktene de har tilgjengelig ikke er oppdatert på nettsiden. Nettsiden henger og billettene er utilgjengelig. Får nye tidspunkt av de, men finner ikke disse på nettsiden, pluss at prisen stiger noen 10k pr billett. (På økonomi :eek:) Prøver å endre reisen med andre byer for layover, men vipps +100.k i pris. Uaktuelt.
    Helt utrolig.
    Har prøvd alle nettlesere på alle enheter i hus.

Forsøker kundeservice igjen og får beskjed om at dette er et kjent problem hos de, men at ingen ser ut til å fikse dette. Igjen dukker det helt andre tider og fly som ikke en gang står på nettsiden.
    Kjører til Værnes (Hell) og er optimist og tenker de måtte kunne hjelpe, men nei. 40 minutter i bil til ingen nytte. De har ikke service for bestilling av billetter på en flyplass. Velkommen til 2023.

Så enden på visa er at jeg sitter med en Voucher til overs på knapt 42k jeg vurderer å selge, og heller velge et annet selskap. Så mye styr bare for å få bestilt en reise var ikke akkurat med i beregningen. Rop ut om noen er interessert:confused:

2. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,654
    Bonuspoeng:
    93
  3. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager masse til trådstarter om jeg tar feil!

Jeg har fulgt brukeren over tid og mistenkt at den er en "bot" eller svindelrelatert.
    Det er noe med med postene som virker "oppstyltet" og med hensikt å skape masse luftig innhold.

Jeg har ikke helt skjønt hva som er agendaen, men nå er det tydelig hva dette har ledet opp mot...

Pass på, sier jeg bare!

Wiolenze, CptSideslip and Kjetil L like this.
  4. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner hva du mener, men det er ikke tilfelle. Har referanse om det er nødvendig ☺️
    Blir jo bare frustrert av mindre når man ikke engang kan få bestilt en enkel tur.

Edit: Beklager om jeg er på feil forum og det ikke er rom for mine poster. Anså dette som relativt god plass å høre fra ekspertene her inne som tross alt reiser en del.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nok spesifisere mer hvis du skal få noe hjelp. Hvor skal du reise? Hvilke flighter vil du reise med? Hvor lang er mellomlandingene? Er det for en person?

6. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde satt pris på å få litt hjelp enn å måtte avskaffe hele ferien.
    Sender deg en DM :)

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Hold det i tråden du, ellers fungerer et forum ganske dårlig.

8. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Ok. Meldingene fra SAS på sms gir meg flyavgang jeg ikke finner på datoene 07/07 og 28/07 på nettsiden. T/R OSL - SJO 2 voksne og et barn.

SMS:

Hej,

O/B:

11.10
    09.55
    09.00
    11.10
    07.55
    17.15

Med vänlig hälsning
    SAS Customer Service

Hej,

I/B:

07.45 ua1079/sk908
    07.45 ua1079/sk904/sk847
    07.45 ua1079/sk910/sk1462
    06:07 cm465/ua727/sk908
    0745 ua1079/ua030/LH:sk3678
    2233

Med vänlig hälsning
    SAS Customer Service

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Legg gjerne inn fligtnummer på outbound også. Hvorfor sender de flighter på SMS?

10. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    De sendte meg på SMS fordi disse rutene endret prisen, og da måtte jeg se om jeg fant disse for å kunne booke online. Måtte samstemme hos meg og i deres system.

Edit: Fikk ikke flight number på outbound. (Kopi av sms)

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_8484.jpeg
    IMG_8485.jpeg

Dette ender på 47 908 i appen.

trygveat liker dette
  12. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Flightene jeg prøver å booke er:
    Får prøve dette. Håpet på å unngå CPH grunnet streik og 01h20m på bakken før neste fly, men kan forsøke.

Edit: Samme problem her: Står bare å loader før betaling. Noen ganger begynner det å loade etter jeg har lagt inn kortnummer.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan fly OSL-ARN-EWR-SJO på vei ut og samme på retur. For litt mer penger kan du også fly Plus OSL-EWR-SJO. De er utsolgt for tre Go-seter på OSL-EWR. På returen kan du fly SJO-EWR-OSL i Go for litt mer penger.

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,856
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkt de vanlige triksene som å bytte nettleser, teste fra SAS-app på mobil, hoppe over setevalg, osv? Mulig det er noe med reiseruten som gjør at den ikke kan bekreftes online.

15. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Får ikke bestilt noen ut via EWR, samme problem her også. Mener du det ikker er GO billetter tilgjengelig denne dagen i det hele tatt?

Returen hos meg har mye lavere priser i GO enn utgående.

EDIT: ARN ikke EWR

16. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, forsøkt det også. Samboer har også prøvd via sine enheter. Gikk ikke da heller.
    Visste ikke at det var reiseruter som som lå ute online hos SAS som samtidig ikke kunne bekreftes? Isåfall skulle vel kundeservice sagt det? Og ikke sakt at tidene deres og mine måtte samstemme?

17. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,107
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm.

Det ser ut som man snakker forbi hverandre her. Mitt inntrykk er at du ikke har så mye erfaring med å bestille kompliserte flyreiser, men de du spør sitter jevnlig og koser seg med å bestille de mest sinnsyke og innfløkte turer, bare fordi de kan... Da blir det litt kulturkollisjon.

Det jeg har klart å skjønne av det du har skrevet til nå er:
    1) du vil til Costa Rica fra 07.07 til 28.07
    2) dere er tre som reiser
    3) du har en voucher på sas du ønsker å bruke?

Det er nok det siste som gjør det vanskelig, når du også skal ha med en flytur med United fra Newark til San Jose.

Jeg foreslår: kjøp Oslo-New York-Oslo med sas, bruk opp så mye voucher som mulig. Legg inn ett døgn buffer i New York begge veier. Bestill United eller hva som nå måtte passe best fra NY (husk det er tre flyplasser i New York, sjekk alle) til SJO hhv dagen etter at dere flyr fra Norge og dagen før dere skal hjem?

18. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,107
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville startet med NY-SJO. Dersom den beste flighten for dere går fra JFK neste morgen, da velger du et fly via CPH (der streiken er avlyst, btw) og overnatter på flyplasshotell JFK før avreise neste morgen. Tilsvarende på retur - bygg hjemreisen til Norge på det du finner fra Costa Rica.

19. MissX

MissX Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    I følge SAS så skulle ikke det ikke være problem med voucheren. Men problemene påstår fordi mine tidspunkt ikke samstemmer med SAS egne avganger (i følge dem), og før jeg får lagt inn betalingsmuligheter. Systemet kan vel neppe anta at jeg har en voucher.

20. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,107
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg går inn på sas.no og forsøker å bestille denne reisen - og velger OSL-ARN-EWR-SJO på utreise (de andre ville jeg ikke tatt sjansen på pga kun 2t 7min på EWR, det er for lite) og SJO-EWR-OSL hjem får jeg uten problemer opp betalingssiden, totalsum 56k for Sas Go Smart begge veier. Hvor stopper det for deg?
    upload_2023-7-1_20-14-58.png

Eddie47 liker dette

Del denne siden