Nå man trodde ferieplanene var spikret så skjærer det seg fullstendig Har sittet på SAS på nettet i flere dager og forsøkt å få booket en spesifikk reise. Får en pris på hjemmesiden og legger inn billettene, kommer frem til betaling og legger inn informasjon, men da stopper det. Ringer så kundeservice og blir sittende en evighet med de. De får ikke hjulpet meg da de sier prisene og tidspunktene de har tilgjengelig ikke er oppdatert på nettsiden. Nettsiden henger og billettene er utilgjengelig. Får nye tidspunkt av de, men finner ikke disse på nettsiden, pluss at prisen stiger noen 10k pr billett. (På økonomi ) Prøver å endre reisen med andre byer for layover, men vipps +100.k i pris. Uaktuelt. Helt utrolig. Har prøvd alle nettlesere på alle enheter i hus. Forsøker kundeservice igjen og får beskjed om at dette er et kjent problem hos de, men at ingen ser ut til å fikse dette. Igjen dukker det helt andre tider og fly som ikke en gang står på nettsiden. Kjører til Værnes (Hell) og er optimist og tenker de måtte kunne hjelpe, men nei. 40 minutter i bil til ingen nytte. De har ikke service for bestilling av billetter på en flyplass. Velkommen til 2023. Så enden på visa er at jeg sitter med en Voucher til overs på knapt 42k jeg vurderer å selge, og heller velge et annet selskap. Så mye styr bare for å få bestilt en reise var ikke akkurat med i beregningen. Rop ut om noen er interessert
Beklager masse til trådstarter om jeg tar feil! Jeg har fulgt brukeren over tid og mistenkt at den er en "bot" eller svindelrelatert. Det er noe med med postene som virker "oppstyltet" og med hensikt å skape masse luftig innhold. Jeg har ikke helt skjønt hva som er agendaen, men nå er det tydelig hva dette har ledet opp mot... Pass på, sier jeg bare!
Skjønner hva du mener, men det er ikke tilfelle. Har referanse om det er nødvendig ☺️ Blir jo bare frustrert av mindre når man ikke engang kan få bestilt en enkel tur. Edit: Beklager om jeg er på feil forum og det ikke er rom for mine poster. Anså dette som relativt god plass å høre fra ekspertene her inne som tross alt reiser en del.
Du må nok spesifisere mer hvis du skal få noe hjelp. Hvor skal du reise? Hvilke flighter vil du reise med? Hvor lang er mellomlandingene? Er det for en person?
Ok. Meldingene fra SAS på sms gir meg flyavgang jeg ikke finner på datoene 07/07 og 28/07 på nettsiden. T/R OSL - SJO 2 voksne og et barn. SMS: Hej, O/B: 11.10 09.55 09.00 11.10 07.55 17.15 Med vänlig hälsning SAS Customer Service Hej, I/B: 07.45 ua1079/sk908 07.45 ua1079/sk904/sk847 07.45 ua1079/sk910/sk1462 06:07 cm465/ua727/sk908 0745 ua1079/ua030/LH:sk3678 2233 Med vänlig hälsning SAS Customer Service
De sendte meg på SMS fordi disse rutene endret prisen, og da måtte jeg se om jeg fant disse for å kunne booke online. Måtte samstemme hos meg og i deres system. Edit: Fikk ikke flight number på outbound. (Kopi av sms)
Flightene jeg prøver å booke er: Får prøve dette. Håpet på å unngå CPH grunnet streik og 01h20m på bakken før neste fly, men kan forsøke. Edit: Samme problem her: Står bare å loader før betaling. Noen ganger begynner det å loade etter jeg har lagt inn kortnummer.
Du kan fly OSL-ARN-EWR-SJO på vei ut og samme på retur. For litt mer penger kan du også fly Plus OSL-EWR-SJO. De er utsolgt for tre Go-seter på OSL-EWR. På returen kan du fly SJO-EWR-OSL i Go for litt mer penger.
Forsøkt de vanlige triksene som å bytte nettleser, teste fra SAS-app på mobil, hoppe over setevalg, osv? Mulig det er noe med reiseruten som gjør at den ikke kan bekreftes online.
Får ikke bestilt noen ut via EWR, samme problem her også. Mener du det ikker er GO billetter tilgjengelig denne dagen i det hele tatt? Returen hos meg har mye lavere priser i GO enn utgående. EDIT: ARN ikke EWR
Ja, forsøkt det også. Samboer har også prøvd via sine enheter. Gikk ikke da heller. Visste ikke at det var reiseruter som som lå ute online hos SAS som samtidig ikke kunne bekreftes? Isåfall skulle vel kundeservice sagt det? Og ikke sakt at tidene deres og mine måtte samstemme?
Hmm. Det ser ut som man snakker forbi hverandre her. Mitt inntrykk er at du ikke har så mye erfaring med å bestille kompliserte flyreiser, men de du spør sitter jevnlig og koser seg med å bestille de mest sinnsyke og innfløkte turer, bare fordi de kan... Da blir det litt kulturkollisjon. Det jeg har klart å skjønne av det du har skrevet til nå er: 1) du vil til Costa Rica fra 07.07 til 28.07 2) dere er tre som reiser 3) du har en voucher på sas du ønsker å bruke? Det er nok det siste som gjør det vanskelig, når du også skal ha med en flytur med United fra Newark til San Jose. Jeg foreslår: kjøp Oslo-New York-Oslo med sas, bruk opp så mye voucher som mulig. Legg inn ett døgn buffer i New York begge veier. Bestill United eller hva som nå måtte passe best fra NY (husk det er tre flyplasser i New York, sjekk alle) til SJO hhv dagen etter at dere flyr fra Norge og dagen før dere skal hjem?
Jeg ville startet med NY-SJO. Dersom den beste flighten for dere går fra JFK neste morgen, da velger du et fly via CPH (der streiken er avlyst, btw) og overnatter på flyplasshotell JFK før avreise neste morgen. Tilsvarende på retur - bygg hjemreisen til Norge på det du finner fra Costa Rica.
I følge SAS så skulle ikke det ikke være problem med voucheren. Men problemene påstår fordi mine tidspunkt ikke samstemmer med SAS egne avganger (i følge dem), og før jeg får lagt inn betalingsmuligheter. Systemet kan vel neppe anta at jeg har en voucher.
Når jeg går inn på sas.no og forsøker å bestille denne reisen - og velger OSL-ARN-EWR-SJO på utreise (de andre ville jeg ikke tatt sjansen på pga kun 2t 7min på EWR, det er for lite) og SJO-EWR-OSL hjem får jeg uten problemer opp betalingssiden, totalsum 56k for Sas Go Smart begge veier. Hvor stopper det for deg?