Qatar Airways Travel Festival 2017!

Tråd i 'Reisedeals' startet av Herlov, 02. jan 2017.

1. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    9. januar (om nøyaktig seks dager) braker det løs! Lad kredittkortene deres (om noen har noe kreditt igjen etter Alitalia og Singapore de siste ukene). :eek::cool::D

Nedtelling på qatarairways.com!

2. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    finner ingen nedtelling :-(

3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke du fått pengene igjen? Jeg fikk pengene tilbake til Amex'en tre dager etter kansellering. Expedia.

4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått beskjed fra opodo at det kan ta 3 måneder.

5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte du hva som gjør at det kan ta så lang tid?

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    opodo skylder på Alitalia.

Jeg har laget en claim på paypal og er spent på om det gjør at jeg får pengene tilbake raskere.

7. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir meget spennende. Vi får håpe på flotte bus priser på rundt 10k. Kanskje litt for opt å håpe på muligheten fra sist gjentar seg da det var mulig å kjøpe fra agent med enda lavere priser. Tviler på at Qatar gjør den tabben igjen. Lov å håpe for oss bonus fan. Se frem til en booking helg folkens.

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Vil Qatar selge billetter fra Oslo til LA?

9. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Håper de endelig slipper priser til Doha rimeligere enn Dubai. Er jo håpløst at det skal koste mye mer til Doha enn Dubai, når det er snakk om 2 extra leg til Dubai.

10. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    He he, merkelige saker når bus Oslo til Bangkok er rim enn halve distansen Doha. Markedet som styrer. Mener jeg har lest i Qatar info, at de skal begynne å tilby mulighete for stoppover utover 24 t, uten at det skal koste mer. Har selv flere ganger på reise til Asia valgt å kjøpe to reiser. Rundreise til Dubai. Deretter Dubai til Asia. Det har kostet en del ekstra. Hadde vært glimrende om en kunne fått greie Qatar priser også til USA. VI får håpe noen på det norske Qatar kontoret leser dette forumet

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Nope. Det må bookes separat (men kan jo hende noen tilbud kommer)

Hvorfor det? Folk har betalingsvilje til å fly direkte mens til DXB skrur de ned prisen for å konkurrere med EK. Synes ikke det er så rart jeg :)

mariusbb and RoadKing like this.
  12. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    miura liker dette
  13. Arcticflyer

Arcticflyer Reis med komfort :)

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Kjøpte ifjor i januar eco biletter osl-bkk for kun 2917 kr som jeg reiste på i November, da kostet biz kun 7000 kr, men hadde ikke råd, dette ble booket hos Supersaver.

Håpe håpe disse lave prisene gjenntar seg

Flighter, Herlov and Shyneno like this.
  14. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg håper bare de løsner litt på snippen når det gjelder minimum stay og ikke kjører syv dager som de gjorde i fjor. Det er litt i overkant for min del. Jeg foretrekker turer på maks én uke fra avreise til hjemkomst, så minimum stay på fem dager (eller mindre selvsagt) hadde vært perfekt for min del.

Last edited: 07. jan 2017
  15. oddmartinsn

oddmartinsn Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Er det lang reiseperiode på disse tilbudene?

16. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det pleier å være ganske vidåpent med enkelte unntak for påske- og juleferier.

17. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Såvidt jeg erindrer har det vært hele 2017, med enkelte blackout-periods.

18. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,170
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bare flydd Qatar en gang og det var flere år siden i økonomi; finnes det noen "Qatar for Dummies" oversikt noen plass, eller kan noen si om det er enkelte flytyper/flighter som bør unngås/foretrekkes fremfor andre?

Finnes det noe info om hva som kommer i Travel Festival 2017? Den slags pleier vel å bli lekket, delt med bloggere, osv...

Om man antar samme opplegg i år som i fjor, fikk man festivalpriser kun ved booking fra en QR destinasjon, eller men tilslutningsbillett fra f.eks SVG til Oslo eller London?

19. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    Om 10 timer braker det løs. Forstår at denne gang skal festivalen vare en mnd, kjedelig. Da skal markedet normalt mer tynes med litt høyere priser enn ved korte salgsperioder. Qatar regner vel med at da blir total mersalget større. Håper virkelig det blir mulig å snappe opp 3 stk tr bus til Asia gjerne med alternativt retursted for under 30k. TIps, husk å sjekk prisen du får opp i kveld kL 22 hos Qatar med ekstern leverandør. Bruker du eks tripmonster og kjøper bil kL 00.01 , så har du også da helt frem til kL 2359 å velge om du vil betale. Har selv bare gode erfaringer med tripmonster. Hos Qatar har du ingen 24 t angrerett som hos SAS. Kjekt å kunne søke litt hotell i akt periode. Ser at for enkelte helger i vår ligger høyt rankede hot i hong kong på trippel pris av normalen, som kanskje ligger på rundt 2k for de alternativer som ofte er nevnt på dette forum, icon, Conrad....

20. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93

Tips, i fjor kunne du gjøre bookingen flere tusen billigere hos agent. Går du får øk, prøv å få sete i 2 etg på 380. Booker du eks på tripmonster hvor du kan vente noen timer med betaling, så kan du gå inn på Qatar å velge seter før du har betalt. Veldig kjekt. TIpper bus Oslo til Bangkok vil denne gang ligge på rundt 11k. Øk på rundt 4k. Farter du bus på egenhånd, gå for vindusplaser.

Del denne siden