Qatar flyr nå mellom OSL og LHR

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TravelManBiz, 01. juli 2017.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på flightradar at avgangen fra LHR kl 0745 blir flydd av Qatar Airways:) BA har jo noen slike fly på wet lease siden mixed fleet streiker hos BA i 2 uker. Synd jeg ikke er hjemme, hadde vært topp å tatt en MR med Qatar:D Deres business er jo en riktig business klasse. Kunne kombinert med en retur via HEL med Finnair på hvei hjem til OSL fra LHR med deres A350:)

Geabs, Herlov, tommy777 and 5 others like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor gjør de det? BA som ikke vil ha noe av at CC går ut i streik grunnet lønn på nivå med det en 18-åring får i kassen på Rema?

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem gjør hva? BA har jo mindre kapasitet disse 2 ukene som mixed fleet streiker og slik passer det bra for dem å wet lease fly fra Qatar. Qatar eier jo også 20% av IAG som igjen eier BA. I tillegg er de i samme alliansen One World. Qatar har nå også flere fly med crew stående på bakken siden de er boikottet av nabolandene, så det passer jo bra for Qatar også å få flyene i aktivitet.

Det er jo stor forskjell mellom å fly Qatar business mot BA business. Jeg flydde selv til Singapore nå med Qatar business og det var den beste business jeg har opplevd så langt. Så de som får fly med Qatar business istedenfor BA er heldige etter min mening.

4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er også enig i at QR er langt bedre enn BA, men synes ikke dette er noe positivt tiltak når CC forsøker å gjøre noe med de ubrukelige vilkårene de jobber under.

Travellingalf liker dette
  5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jeg enig i. Flott at CC prøver å gjøre noe med betingelsene sine. Det er jo en stor forskjell i betingelsene mellom world fleet og mixed fleet på BA etter det jeg har lest. Alle nyansettelser er jo mixed fleet. Men på den annen side så vet jo de som signerer hos BA hvilke betingelser de får. Forstår som sagt at de vil ha mere, men vet ikke om streik er det rette. De som taper mest på en streik er kundene til BA og det er jo dette BA prøver å rette opp i gjennom wet lease

OttoL liker dette

Del denne siden