Men først er det biz OSL-DOH-MEL. Forsøker å få oppgradert til F også for DOH-MEL, men bare ett sete igjen, og jeg må vente til jeg ankommer DOH før jeg kan be om oppgradering. Det er slike ting som gjør livet ulidelig spennende Oj, oj, oj...
Tusen takk, karer Veldig hyggelig å være på tur alene (sammen) Ble møtt av samme jenta fra velkomstkomiteen til Al Maha som forrige gang, og foruroligende nok husket hun meg... hmm... men hun smilte og pratet koselig, så jeg tolker det på beste måte. Nå har jeg installert meg i loungen, og har rappet med meg puta fra flyet i håp om å kunne slappe av et par timer før neste strekk til Melbourne. Har spurt om oppgradering, og fikk tilbud om å kjøpe det siste setet til 1250 USD.. helt ko-ko, så jeg venter heller en time til og håper på oppgradering ved å kvitte meg med Qcredits istedet. Vanvittig spennende - livet er heldigvis ikke mer ruglete enn det. I mellomtiden gomler jeg litt kaker
Jeg leste 12 500 dollares og var derfor noe ironisk. Nå ser jeg at det stod 1 250, noe som gjør at jeg konkluderer noe annerledes, selv om jeg nok ikke hadde hoppa på det tilbudet sånn helt uten videre
Prisen blir nærmere 10 000 NOK for DOH-MEL, og ettersom jeg allerede har fått oppgradert motsatt vei, avventer jeg muligheten for å brenne av Qcredits for DOH-MEL. Blir avklart om 15 min...
Fin start, blir spennende å følge turen videre Men nå er det tid for avklaring på cliff-hangeren her, ble det oppgradering? Krysser fingrene for at svaret er ja
Takk til alle som følger - det gjør turen mye morsommere! Jeg fikk stadig nye beskjeder om at jeg måtte vente litt til for å få avklart en eventuell oppgradering - tydeligvis forsøker de å selge setet til siste slutt. Og 45 minutter før avgang får jeg endelig beskjed... nervene til en annen fjompenisse sviktet, og han kjøpte seg 15 timer i himmelen.. Skal ikke klage - nå kan jeg istedet glede meg enda et par dager til å oppleve F, og ventetiden er jo noe av det beste. Og dessuten kom Leah og hentet meg i loungen, og da ble plutselig alt greit. Etter passkontrollen ved innsjekk fikk jeg imidlertid beskjed om at jeg var oppgradert til F, og Leah jublet sammen med meg - før den ulykkelige mannen korrigerte seg selv: "I am terribly sorry, Sir - I misunderstood, you have not been upgraded". Tre sekunders mismot ble heldigvis erstattet med medfølelse for stakkaren som så ulidelig trist ut over å ha gitt meg feil beskjed, og dessuten var jo også Leah der, så jeg forsøkte å være like cool som George Clooney, og smilte det vekk...
Ombord på flyet får jeg en behandling som ville gitt kong Harald betenkeligheter - hvorfor ikke satse på Platinum kort hos Qatar istedet for å stå på balkongen og vinke-lanke? Champagnen flyter selvsagt fritt, og Supervisor sørget for at jeg slapp å trøstedrikke Lanson, og heller kunne gurgle Krug. Samme behandling i baren, der den forsøksvis coole fasaden sprakk totalt - sjokkis og Baileys on ice er jo utrolig godt.. (National Geographic er bare med for å virke interessant)
Tre puter; en under hodet, en under korsryggen og en til å holde rundt. Jeg sov i over ni timer, og våknet tørst, trøtt og og omtåket. Men først og fremst glad. Hvorfor er det egentlig slik?
Synd det ikke ble oppgradering, men ser da ut som om du ble tatt veldig godt vare på og hadde en fin flytur likevel, også er det jo nå bare å glede seg til returen i F
Helt riktig, Earl - det å glede seg til noe som snart kommer er jo halve moroa. Og allerede i morgen skjer det He, he... gøy at du kjenner deg igjen i den spente forventningen jeg opplever. Samme kribling i skrotten jeg hadde som barn på lille julaften. Fikk forresten knallgod eggerøre til frokost - tror det var fra F-menyen Nå blir det et par korte dager i Melbourne før helgeturen avsluttes. Noen som har tips til hva som bør gjøres? For mange år siden leide jeg bil og kjørte Great Ocean Road til Adelaide, og det var kanonfint. Men jeg må nok dempe ambisjonene mange hakk denne gangen. Takk til alle som følger