Er fullt mulig for selskapet å bare tagge bagasjen deler av veien. Med så.mange mennesker som er på reise hele tiden er det nok stadig at man må avbryte og hoppe av underveis av ymse grunner, feks. sykdom/dødsfall i familie etc. Vil tro at de som jobber i innsjekk møter dette stadig vekk, er bare de som har dårlig samvittighet som er bekymret
Ingen problem og hoppe av tidligere, jeg gjør det ganske så ofte. Gi beskjed ved innsjekk hvor langt bagasjen skal tagges
Er det mulig å bruke Wien-trikset på følgende måte (jeg sliter på antall legs ift videreconnections). For noen dager siden fikk jeg opp ZRH - PVG direkte med Swizz, som hadde løst alt. Denne er nå "vekke", men finnes ved at man søker VIE - PVG og man får da VIE - ZRH og ZRH - PVG. Jeg skal så fra PVG - TYO, men må da via ICN og ryker på antall legs da jeg også må ha tilslutsningsfly til VIE, som må gå fra OSL eller BGO via CPH (jeg har 3 legs på returen og lander da på 9). Kan jeg hvis jeg har en god agent starte med (dette er en booking som må endres grunnet schedule change): VIE - ZRH - PVG Fjerne VIE og bytte det med OSL - ZRH (som er direkte akkurat den dagen), evt BGO - CPH - VIE og så endre CPH-VIE til CPH - ZRH for å spare inn det siste legget og så legge på det siste til TYO?
Agentene er instruert om å ikke klippe opp married segments når en reise bygges opp, så ville ikke forventet å få booket og fjernet stoppet i VIE i samme operasjon.
Har en reise i desember der jeg har booket via VIE, og lurer litt på hva som er korrekt fremgangsmåte for å fjerne dette. Dagens rute er VIE-MUC-PVG-TPE-SGN med retur SGN-TPE-PVG-FRA-VIE, altså totalt 8 segmenter. Har funnet ledige plasser på OSL-MUC på utreisedagen, og FRA-BGO på hjemreisedagen som jeg gjerne skulle fått lagt til. Har så langt hørt en gang med CT telefonen, som ikke fant noen av disse etter reisen var søkt opp. Er det noen triks her eller magiske ord som må brukes?
Det er bare å ringe inn og høre. Merk at tilgjengeligheten på LH-flyvninger er annerledes ved nybooking sammenlignet ved endring. Det er dermed ikke gitt at SAS kan legge til de flightene du har funnet på SAS.no, da dette er et søk for en ny reise og de ikke nødvendigvis dukker opp når SAS prøves å endre din eksisterende reise. Svaret får du kun ved å ringe inn.
Prøvde meg på å utfordre Lufthansas absurde logikk med married segments i dag, men det var neeeej fra den ellers hyggelige svenske damen. Endte opp med: OSL - MUC MUC - VIE, 12 timer sightseeing i Wien VIE - FRA FRA - HND 9 dager i Japan KIX - MUC MUC - VIE, nye 12 timer sightseeing i Wien VIE - MUC (!) MUC - OSL Dama lo da hun så at det ikke var noen mulighet å slippe siste heisaturen innom Wien på vei hjem Men men.. 165.000 poeng + en CT er jo en grei pris for å fly halve europa rundt. Hvis noen for øvrig har restauranttips i Wien mottas disse med takk siden jeg åpenbart skal spise middag der to ganger
Kan være du er heldig og kan få fjernet omveien om du ringer på nytt etter at reisen er billettert, og du har OSL-FRA og MUC-OSL alternativer klare.
Takk! Jeg har aldri vært i Wien, så jeg tenker det går greit. Har bevisst valgt avganger som gir maksimal tid for sightseeing så det ikke bare blir flyplassdingling. Og det er ikke ledig direkte til Frankfurt og München på de aktuelle datoene (midt i fellesferien), så skal man først fly rundt kan man like godt få sett en ny by på veien.
Fare for at MUC-VIE-MUC-OSL blir avvist av de som skal billettere dette. Har du flaks så ordner de opp så det bare blir MUC-OSL Uansett så har jeg litt forskjellige erfaringer rundt dette. Noen ganger så har det vært null problem for agentene å fjerne feks MUC-VIE og legge til MUC-OSL. Andre ganger har det vært klin umulig og jeg har måttet vente på tilgjengelighet hele veien fra feks KIX til OSL for å få endret.
Den er billettert, betalt og jeg fikk valgt seter og tjohei. Men jeg kan jo drøye hotellbestilling enn så lenge.
Ah. Nybestilling? Da skjer jo billettering umiddelbart og eurobonusavdelingen er ikke involvert. Det er de som pleier å reagere på sånne rare rutinger. Har du prøvd å ringe inn og fjerne MUC-VIE-MUC nå? Evt. endre på utreisen også, men du virket jo fornøyd med den
Wientrikset funket som bare det i dag. Har ringt CT telefonen noen ganger de siste ukene i forbindelse med vinterferien neste år, og har tenkt i mitt stille sinn at de svenske damene nok er ferievikarer.. På lørdag så jeg varsel om det var sluppet noen seter VIE-MUC-BKK. Søkte også MUC-BKK, men da var de ikke der.. Søkte fant også 2 alternativer fra SVG til MUC, der det ene var via VIE, og regnet med at jeg måtte ta den om VIE, som jeg ikke hadde veldig lyst til. Måtte da en ekstra runde om Jessheim, og avreise kl 08.40 istedet for 12.55 til FRA. Ringte i dag kl 9, og ventet i det vide og brede, men ventetiden var verdt det. Mener hun presenterte seg som Frida, og hun var en drøm å forholde seg til. Booket først VIE-MUC-BKK, så spurte jeg om det var mulig å fjerne turen om Wien, og heller komme seg kjappere til München. Ingen problem, det fikser jag, sa Frida. Hun var også veldig fremme i skoene, og søkte opp leg før jeg hadde snakket ferdig, hun fant ikke ledig business på et par av de korte strekkene, men søkte annerledes og fant de.. Altså, hun var magisk. Hadde det vert mulig, hadde hun havnet på julekortlista. Nå ligger alt helt perfekt i appen, mail har kommet med bekreftelse, og denne ruta er evig mye bedre enn den jeg hadde om HKG på morran i dag. Får endelig sittet i andre etasje på dumbojetten også. Selv om jeg forsøker å forklare disse små gledene som blir store gleder for kona, vil hun ikke forstå.. Livet er egentlig ganske herlig når enn treffer på hyggelige mennesker som er supre i jobben sin, og sprer små gleder til rare mennesker.
Sånne har vanskeligheter .. min kone skjønte ikke min store glede med å sitte i 2.etasje på en Singapore A380 .. Enda mer hoderisting ble det da jeg gledesstrålende 96 timer før avgang fikk kapret 91D og 91F ..,
Hadde du booket online til og fra VIE og ba om endring, eller stilte du med blanke ark og ba agenten ordne alt? K
Endring på tidligere booking. Når jeg booket den fikk jeg beskjed av ei svensk dame at den måtte billetteres før vietrikset kunne kjøres. Når billetter kom var ikke neste agent like hjelpsom.