Refusjon av bonuspoeng etter kansellering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Haavard_S, 25. mars 2020.

1. Haavard_S

Haavard_S Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg har en booking der tur er bestilt med bonuspoeng og retur er bestilt med bonuspoeng for penger. Reisen skulle gått fra førstkommende søndag til onsdag. Nå har SAS kansellert returreisen og flyttet retur til et døgn senere. Jeg ønsker egentlig å kansellere hele turen nå i disse koronatider. Vil jeg da ha rett til å få refundert poengene for returen også, nå som returen ble flyttet med 24 timer? Den delen av reisen som er bestilt med bonuspoeng får jeg vel uansett, men litt mer usikker når det gjelder returen. Reisen gjelder for 4 personer.

2. Jorge

Jorge Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,519
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke noe problem? Det er jo returen som er kansellert, noe som automatisk gir rett på full refusjon. Siden tur er på bonuspoeng vil du som du sier få igjen poengene for denne, men hvis de er på samme billett ville det uansett ikke vært noe problem.

Haavard_S liker dette
  3. Haavard_S

Haavard_S Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for det! Fikk avbestilt denne nå i dag. Da får man heller satse på ny tur senere når dette endelig går over.

4. Blaa

Blaa Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,810
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bonuspoengrelatert, men kanselleringsrelstert.

Er det ikke litt rart at SAS har brukt snart to uker på å lage en kreditnota på skatter og avgifter på en avbestilt reise?

Jeg trenger denne til saken min mot reiseforsikringen. Heldigvis har ikke Gjensidige heller åpnet saken min på like lenge.

5. Haavard_S

Haavard_S Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    SAS har nok hatt veldig mye å tenke på nå i det siste. Det står advarsel på hjemmesida nå at slike refunderinger kan ta opptil 30 dager. Det kommer nok etter hvert. De blir behandlet i rekkefølge.

6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Er nok litt kaos hos SAS for tiden ja... venter fortsatt på skatter og avgifter for en bonusbillett som ble avbestilt for over to uker siden, og på en jeg avbestilte denne uken har jeg hverken fått poeng eller e-post med bekreftelse (bruker å komme ganske kjapt).

Del denne siden