Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjetter SAS har laget interne rutiner som ikke frigir refusjonene før du gjennomfører en viss mengde person-til-person masing på telefon - ref også nedprioritering av Berg-Hansen saker, som vel jevnt over er forretningsreisende som "har råd" til å vente fordi arbeidsgiver eller forsikring "legger ut". Venter selv på 8000kr siden 16. mars og får bare "vi har ikke glemt deg" mailer...
     
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Dere må klage til utsteder av kredittkortet som du har betalt med.
    Da får du penger tilbake... Men fortsatt mailer fra SAS om "beklager av vi ignorerer deg".
    (så framt du har betalt med kredittkort).
     
    Malmo liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lefler med tanken om å summere alt jeg har utestående hos SAS for deretter å kreve forsinkelsesrenter i etterkant når jeg vet endelig refusjonsdato for alle krav. De får naturligvis fratrekk for den lovbestemte refusjonsfristen + litt Covid-19 goodwill, og kanskje jeg også skal være grei og la de betale rentene i EB-poeng, vi får se.
     
    Fredrik81 liker dette
  4. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Mener jeg fikk denne samme dag som jeg kansellerte. I e-posten står det:

     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Kjørte reklamasjon mot SEB (SAS MasterCard) på en bonusreise som ble avbestilt 10. mars der SAS kun har refundert poengene. Sendte inn kravet 10. juni, fikk det godkjent nå 13. juli. Så ting tar tid....

    Neste på listen er en bonusreise som ble avbestilt i slutten av april, der jeg ikke har fått hverken poeng eller penger, men skal gi SAS til over sommeren før jeg gjør noe mer med det.
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Du vil få en ny Mail når refund er gjennomført. Denne mailen henger bare igjen fra tidligere. 7 dager kan man se langt etter
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk med meg at Aftenposten kritiserer SAS/Norwegian på lederkommentar for at de bruker kunder som kredittinstitusjon.
    Kanskje det skjer noe mer nå.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jo håpe..
     
  9. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har den største forståelse for flyselskapenes utfordrene økonomi. Samtidig er det helt uetisk at de skal utøve virksomheten på penger kundene har rett til å få tilbakebetalt. Har selv enda ikke valgt å gå på kortselskap da jeg ikke syntes dette er riktig å gjøre (dette spekulerer nok flyselskapene på / gambler de nok på at det ikke vil bli krevd regress på «mindre beløp»). Her er nok det eneste som nytter kraftige dagbøter fra luftfarts og forbrukermyndighetene. Håper det løser seg snart :)
     
    Last edited: 16. juli 2020
    RoadKing liker dette
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfart hvordan det er med refusjon på bestillinger som avbestilles innen det er gått 24 timer nå i disse coronatider? Er det slik at også disse pengene tar evigheter å få tilbake? Eller blir de bare reservert og slippes dersom bestillingen kanselleres sånn som før i tiden?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    De er bare reservert, så det skal gå kjapt.

    Men, jeg gjorde en bestilling sent en fredagskveld, da var ikke pengene tilbake på kortet før mandag eller tirsdag.
     
    Nurse82 liker dette
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å høre :D
     
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg purret nok en gang til Diamond-mailen på refusjon for min kansellering 16. mars. Denne gangen fikk jeg et nytt, og rart svar:

    "XXXXXX tager længere tid, da de har haft problemer med at læse billetten, så derfor er den sendt videre til en anden afdeling."

    Problemer med å lese billetten? Det er virkelig mange fine unnskyldninger. Jeg tilbød å sende mine bekreftelser, men det er ikke interessant.

    I dag er det 4 måneder siden den ble kanselert!
     
  14. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Var dette en booking med Star Alliance der på 450,-? Nå har jeg fått refund notice og de 450,- er ikke refundert selv om jeg avbestilte innen 24 timer. Dette til tross for at Tallinn forsikret meg om at jeg ville få alt tilbake, også de 450,-. Det er ikke første gangen dette skjer. Jeg har vært ute for det før og har klaget og fått pengene til slutt. Skulle tro de gjorde det med overlegg.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, eksempelet mitt var en vanlig betalt billett.

    Hvordan det er med de 450,- hvis man avbestiller innen 24 t må noen andre svare på. Det vet jeg ikke.

    Men, hvis de sa at det skal refunderes, så bør du jo få det..
     
  16. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte SAS og traff på en ung mann, sur, lite imøtekommende og frekk. Ingen hjelp å få der. Ringte Tallinn og de kunne bekrefte at man også skulle få de 450,- tilbake. De skulle gi beskjed til refund kontoret. God service som vanlig.
    Men blir stadig overrasket over hvor dårlig service noen SAS ansatte på vanlig kundeservice gir. Særlig hvis henvendelse har noe med bonuspoeng å gjøre. Noen av de ser nok på oss som parasitter :(
     
    EndreD liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    De kunne nok hatt godt av et smilekurs, alle sammen. Og generell opplæring i det de skal svare på. Det virker som at manglende kunnskap ofte resulterer i dårlige svar i stedet for at de prøver å finne ut av det.
     
    EndreD and Nurse82 like this.
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker noen ganger som de overfører informasjon fra ledelsen til den enkelte agent ved hjelp av hviskeleken. Det forsvinner alltid noe informasjon underveis.
     
    SAJblue, EndreD, RescueMe and 2 others like this.
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93

    For meg er det verdt strevet med å oppnå gullkort, bare på grunn av muligheten til å sende mail, og dermed slippe å forholde seg til SAS sin "førstelinjetjeneste". For all del, noen av dem er flinke og hyggelige. Men det finnes noen veldig sure epler i den kurven :D :D
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig sant.
    Som EBD glemmer jeg fort at folk flest ikke har mulighet til å få hjelp via mail, på relativt kort tid.

    Det er mange(?) som er flinke, men det er for mange (mer enn 0) som er alt for dårlige på det de skal gjøre, nemlig å hjelpe de som ringer inn. Det gjør at man må ringe flere ganger, og bruke mer tid med kundeservice. Det går ut over alle, både de ansatte, SAS, og andre kunder.
     
    Nurse82 liker dette

Del denne siden