Refusjonskrav Covid-19

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 18. april 2020.

  1. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Fant ikke en egen tråd om dette så tenkte å opprette en tråd. Klart mange som venter på å få pengene tilbake i disse vankelige tider for kansellerte flygninger pga covid-19. Tenkte vi kunne dele erfaringer her når det gjelder behandlingstid på refusjon fra ulike flyselskap. Selv venter jeg på refusjon fra Finnair og Norwegian, begge kravene sendt 25.mars men ingenting på konto enda.
    Finnar opplyste om en behandlingstid på 1 måned i bekreftelsesmailen. I etterkant har de offentlig gått ut med 2 måneder. Jeg håper selvfølgelig at jeg kommer inn under 1-månedstiden.Norwegian opplyste merkelig nok ikke om noen behandlingstid i det hele tatt. Frustrerende å vente så lenge på rettmessig refusjon i en tid hvor man virkelig kunne trengt pengene.Noen som har fått på konto enda og hvor lang tid tok det?
     
    Last edited: 18. april 2020
    PENSIONISTEN liker dette
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg venter stadig på en SAS refundering indsendt via Diamant-mailen den 19.marts.
     
  3. Figaro

    Figaro Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    SAS kansellerte returreise fra Hong Kong nå i Mai. Var bonusreise. Har kun fått tilbake betalte avgifter men ingen poeng. Måtte reise hjem på egenhånd.
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Venter fremdeles på refusjon av en refunderbar SAS Plus Pro, samt 3 refusjonskrav for 3 kansellerte flyvninger.
    Samboeren min har sendt inn refusjonskrav på en fleksibel DY billett og en billett som ble kansellert av DY. Refusjon for flex er mottatt.

    Alle krav innsendt den 27/3.
     
    PENSIONISTEN liker dette
  5. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Singapore Airlines kansellerte 2 av flygningene på en tur jeg skulle gjennomført i disse dager.

    Leverte inn krav om refusjon til SQ sin danske kundeservice på morgenen den 19/3, fikk bekreftelse/kvittering 4 timer etterpå. 21/3 var hele beløpet tilbakeført på Amex, deretter tok det ca. 1 uke å få dette overført til bankkonto.
     
    PENSIONISTEN and Xflipper like this.
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilte SAS bonusreise torsdag forrige uke. Skatter og avgifter returnert til Amex under 24 timer senere.

    MR til LHR 9. mai, fullpris Plus Pro. Avbestilt 23. mars. Bekreftelse 1. april. Fortsatt ikke mottatt noe.

    SAS charter via Apollo. Svinedyr billett. Avbestilt 23. mars. Bekreftelse samme dag, med beskjed om at penger på konto innen 3 uker. Ikke mottatt.
     
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som om refusjon til Amex går kjappere enn andre. Avbestilte bonusreise for 2 og 6 uker siden, ikke fått skatter/avgifter for noen av de, den siste har jeg ikke fått poeng tilbake for heller. Begge betalt med SAS Mastercard.
     
  8. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    SAS Plus og Go på SAS-kansellerte flygninger for påsken sendt inn til gullmailen med forespørsel på full refusjon 28/3. Fikk bekreftende svar og god service på mail tilbake 30/3 og en generell bekreftelsesmail fra sas-systemet 1/4, med beskjed om at det er mange henvendelser og kan ta en god stund før utbetaling blir effektuert. Tilbakebetalingen ligger fremdeles i denne køen, og forventningsnivået mitt er at det vil den sikkert gjøre en god stund til.
     
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Alle mine reiser var betalt med Amex, men kun innenlands bonustur har blitt refundert. Kan ha noe med skattefritaket å gjøre. De andre billettene koster jo faktisk SAS noe.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,949
    Likes mottatt:
    5,748
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har flyttet litt på en bonusreise til USA neste vinter/vår ved å avbestille og bestille på nytt to ganger den siste måneden, og begge gangene har avgiftene blitt tilbakebetalt som normalt i løpet av få dager.

    Kan det være at avbestillinger som gjøres på nett går automatisk, mens det som tas via telefon legges i kø for manuell behandling?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Negativt. Jeg hadde tre reiser (foreløpig) som jeg har avbestilt. Den ene innenlands kom pengene etter 2-3 dager.
    For de to utenlands (Sør Korea og Spania) har jeg ikke fått noe, førstnevnte ble avbestilt medio mars.
     
  12. flyer1

    flyer1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Fruen avbestilte sas plus pro innenriks første eller andre uken i mars. Venter fremdeles på pengene....
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvis folk vil ha en ny opdatering fra meg, så venter jeg fremdeles på refusjon fra 5. mars. Ringte i påsken og ble lovet at den skulle prioriteres aller først da det så ut som at den hadde «falt ut av køen». Det hjalp ikke mye...
     
  14. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en bestilling med Lufthansa som ble innstilt tidlig i april.
    Ba om refusjon, fått to ganger svar at de nekter, og foreslår heller å booke om.
    Det er like før jeg tar kontakt med kredittkortselskap og ber dem å opprette det som en fraud claim.
     
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Blir ikke helt klok på SAS sine rutiner, så har falt til ro med at de trolig trekker tilfeldige krav ut fra en stor kasse og behandler de.... da er det i det minste rettferdig og helt tilfeldig :D
     
    EndreD liker dette
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være at SAS henviser til dato for avgangene? Har selv en Plus Pro som ble avbestilt 11. eller 12. mars, for en reise 3. - 6. april. Ringte før påske og da bekreftet de at den lå i kø, men nevnte ikke noe om dato de behandlet... Dersom det er avgangene de refererer til så tar det nok enda et par uker før de rekker å komme til min bestilling...
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg venter også på FCO refusjon, siden 13. mars... Jeg avbestilte 2 dager før, fikk en epost om bekreftelse, så ny epost der de har begynt å behandle saken, og der er vi nå... Jeg sitter stille i båten, har et flott excel ark der jeg har notert alt av fly/hotell og hvilke kort, refundert/ikke refundert. (har ALDRI gjort det før, idioti kan man vel kalle det)
     
  18. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Der vi før hadde spennende reisebrev har vi nå fått refusjonsbrev der vi får detaljerte beskrivelser av refusjonsprosessen, med ett og annet bilde av hvilken sterk drikke som ble inntatt underveis for å roe nervene o_O
     
    chrt, OyvindN, PaalAndre1977 and 3 others like this.
  19. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Virker som om ingen med betalte billetter på Covid-19 innstilte SAS flygninger på utland, siden starten av mars, har fått refusjon ennå. Kan det stemme? Eller har jeg misforstått?
     
  20. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    AirAsia kansellerte selv flygning 20/2, venter enda på refusjon. Saken er til behandling sier de..

    Scoot kansellerte selv flygning 20/3, nekter å refunderer. Har tilbudt voucher.

    Thai Airways, avbestilt full fare C 17/3, fikk bekreftelse 17/4 at avbestilling er mottatt. Vil motta cash refund om 90 dager..

    Happy days.
     

Del denne siden