Reise til Tokyo på business class

Tråd i 'Bonushjelp' startet av turbotobben, 14. mars 2019.

  1. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei folkens

    Mitt mål med bonusjakten akkurat nå er å reise til Tokyo på Business Class med kona sommeren 2020.

    Jeg har p.t. 172000 bonuspoeng. Jeg kommer også til å bli EBG i løpet av året (er sølv nå).
    Jeg regner med å nå Fly Premium nivå 4 i sommer (er på nivå 3 med ca 130K der nå).

    Jeg har Sas MC Premium og Saga Gold, i tillegg til Amex Elite.

    Spørsmålet mitt er hva er den beste måten å få tak i en bonustur på Business Class til Tokyo? Jeg antar at det ikke vil være veldig mange tilgjengelige billetter.

    Bør jeg satse på Fly Premium, eller er det andre måter som er bedre?
     
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det «billigste» er desidert flypremium, men da er du låst til SAS, og tilgjengeligheten her er mildt sagt ikke-eksisterende (med mindre du er veldig fleksibel).

    Ellers er det companion ticket med Star Alliance som gjelder (gitt at du har klart minst 150K i omsetning på Amex). Her er normalt tilgjengeligheten ganske grei.
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr selv til Tokyo i april på bonusreise. Er booket med Companion Ticket og 225.000 poeng.

    SAS EVE-OSL-CPH (Plus)
    SQ CPH-SIN-HND (First og business)
    NH HND-GMP (business)
    OZ ICN-FRA (First)
    LH FRA-OSL (eco...)
    SAS OSL-EVE (Plus).

    Fins mange muligheter, blant annet med Thai, Singapore, Asiana, Air China, Lufthansa, Swiss, Austrian, og noe med ANA.
     
    rookietrader liker dette
  4. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg tror dessverre jeg vil slite med det. Har prioritert Saga MC for å få flere statuspoeng...men jeg kan regne litt på det.

    Edit: Ser at jeg kan klare en CT i år med litt planlegging.
     
    Last edited: 14. mars 2019
  5. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Stilig!!!

    Så jeg bør satse på å få en CT?

    Når på året bør jeg regne med at jeg må bestille for å kunne reise ca juli 2020?
     
  6. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Husk at i juli 2020 er det OL. Bør være tidleg ute.. Dei billettene kommer gå fort...
     
  7. turbotobben

    turbotobben Medlem

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Aaah. Det har jeg helt glemt. Da er det kanskje lurt å tenke nytt på disse planene. Blir vel ganske dyrt å bo der i den perioden.
     
  8. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    OL begynner 24juli. Bør reise før.
     
  9. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Det tryggeste om man absolutt vil fly C til Tokyo om sommeren er å kjøpe billetter. Det er mye ledig fremdeles hos ulike selskaper i Business class.
     
    Tore, vegardg and turbotobben like this.
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er store mengder ledige bonusbilletter i C hos diverse selskaper fra FRA til HND og tilbake de fleste dager litt frem i tid, så det er vel liten vits i å bruke penger på det. Det er også mulig å finne F for 2 med blandt annet Thai via BKK på mange dager 10-11 måneder fra nå, så det er også mulig å få F ene veien og C andre veien, og med litt flaks åpner det seg 2 i F med LH 14 dager før avreise.

    Så ja, det er sikkert tryggest, men også kjedeligst å kjøpe billetter. ;)
     
    Last edited: 14. mars 2019
    Wiolenze liker dette
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Å finne sas C til tokyo med flypremium er nesten like lett som å vinne i lotto tror jeg.
    Begynner å bli ekstremt lite verdt disse eurobonuspoengene, hvis man har tenkt å fly utenfor norden, i ferietider.
     

Del denne siden