Reisebrev: Amundsen-genet fører to karar til Argentina

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 23. mars 2018.

  1. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en fantastisk tur, som man nesten føler at man har vært med på. Har sikkert brukt 2-3 timer på å lese meg igjennom. Kan ikke forestille meg hvor lang tid du har brukt på å skrive, men for all del. .... fortsett å reise og skrive...det første inspirerer og det andre er du fantastisk flink til. Takk for at vi fikk bli med!
     
    Kristian liker dette
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du tok deg tid til å lese :)
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for hyggelig tilbakemelding :)

    Det er bare å la bookingfingeren løpe løpsk!

    Og grattis med post nummer 1 000 :)
     
    Earl liker dette
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, kjekt å høre! Godt at forsøkene på vittigheter nådde et publikum :)
     
    Tore liker dette
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Alt hva herren kan finne ut av! Neste år fyller flyet 30 år. Kanskje vi burde få til en IF-MR til Latin-Amerika for å feire bursdag neste år? :)

    Spanair, var ikke det selskapet som lik en fugl føniks stod opp av aska etter at Spantax takket for seg? Alderen på flyet og dets fortid i Spania får meg i alle fall til å tenke på salige Harald Heide-Steen Jr. og denne sketsjen om 'erfarne flytyper' og annet etter en noe ureglementær innflyvning til Fornebu i hine hårde dager:
     
    Stuttfeiten, RoadKing and Eddie47 like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk! :) Så lenge påskekrimmen ikke tømmer bollebuene for bakverk, så har jeg ingen problemer med det :)
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Beklageligvis er det to–tre timer av ditt liv du nok må vinke farvel til for godt ;) Tusen takk for veldig trivelig tilbakemelding :)

    Neste reise går til en del av Norgesveldet som jeg mistenker er noe forsømt. Vi snakker her om en øygruppe som ble pantsatt mot en tønne gull for noen hundre år siden. Desverre er det ikke avsatt tid og midler til å få gjennomført en inspeksjon før i juni, men du skal ikke se bort fra at en liten rapport leveres til kontrollgruppa her inne på IF :)
     
    Earl liker dette
  8. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for årets reisebrev! Lysten på en tur til Argentina ble definitivt ikke mindre.
     
    Kristian liker dette
  9. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hylles
     
    Kristian liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    "Måndag etter palmesundag samlar tusenvis av menneske seg til pilegrimsferd. Dei går opp i fjellet for å to dagar seinare bringe heim til kyrkja i Tilcara ei svart jomfru. Så mange som 20 000 menneske kan samla seg for å følgje jomfrua til kyrkja onsdag før påske. Dette skjer medan ein taktfast slår på trommer og speler på panfløyter."

    Noen flere som vil til Argentina i påsken 19?

    Tusen takk for formidling av ren pur reiseglede og en ny standard for reisebrev om så mye mer en fakta og fly. Er imponert og glad over å lese dialekt og digresjoner blandet med fakta og videoer som får meg til å drømme meg sørover igjen:p
     
    Last edited: 03. april 2018
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for triveleg tilbakemelding :) Så får vi (rojalt fleirtal?) minne om at her inne tar vi i mot reisebrev i alle format :)

    Så ein bitteliten ting, språknerd som eg er, så må eg få sagt at eg vel ikkje skriv dialekt, men norsk (sjølv om fleirtalet her på røysa rauter på dansk). Ja, det berre måtte ut :)
     
    EgilSk, Earl and RoadKing like this.
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Det er heldigvis lenge igjen av 2018, så mange har enno sjansen til å skrive årets reisebrev, men tusen takk for triveleg tilbakemelding :) Argentina ligg der, det er berre å føle seg fram med bookingfingeren til den perfekte reisa :)
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    haha, beste kommentar i hele skribleriet!
    Janteloven sørget jo forøvrig for at din KLM-tur gav deg håndfaste bevis på dette..

    Fantastisk omfattende reisebrev. Dette er faktisk grunnen til at jeg frykter reisebrevavdelingen på forumet, noen ganger så går timene fort, så jeg leser kun når jeg har masse tid til overs.. Som i dag :)

    Godt du ikke reiser på flere turer i året, da ville du passert meg i likes :D

    Takk for turen! USH har stått på menyen lenge, og Sør-Amerika fremstår ikke som mindre fristrende enn før..

    Jeg tenkte det samme! Hadde vært kongekult :)
     
    drsyk, Earl and Kristian like this.
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,203
    Bonuspoeng:
    293
    Det var du som bestilte reisebrevet, så eg hadde vorte skuffa om du ikkje las delar av det, om ikkje anna :p Ok, kanskje eg legg ord i din munn her no, men du får trøyste deg med at eg sjølv er overraska over kor omfattande dette vart :)

    Ja, og sidan det starta allereie før avgang frå AMS, må det reknast som helsefarleg berre å tenkje på at ein skal fly i apeklasse :rolleyes:

    Takk for at du tok deg tid til å myse gjennom all teksten og bileta :)
     
    drsyk, DanH, Earl and 1 other person like this.
  15. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,418
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg kommet meg igjennom dette fantastiske reisebrevet ditt fra din tur til Argentina og jeg skal selv bruke dette i min forberedelse til da jeg skal til Argentina i Mars/April, men da skal jeg på en reise som innebærer andre land i regionen også.

    Men reisebrevet ditt ga meg reisefeber, Så det har vært kjempe gøy å følge deg med på reisen du gjorde i fjor og håper jeg kan levere like bra når jeg er i disse trakter:) Flott reisebrev
     
    Kristian liker dette

Del denne siden