I staden for å pakke til tre vekers ferie, skriv eg heller denne reisebrevintroduksjonen. Så lenge det ikkje blir buss for fly har eg god tid! Her i det høge nordaust har ein jo det ganske fint til tider: Det er alltid greitt å gløtte på Barentshavet i solskin: Likevel kan utferdstrangen innimellom bli veldig stor, for det er mykje der ute i verda som lokkar: Dette reisebrevet skal ta lesaren med på reise frå Aust-Finnmark til Trøndelag via fem flystrekningar, fire loungar og tre hovudstader. Dette er rett og slett resultatet av galskapen som råka meg då denne turen vart bestilt og det var altfor lenge sidan førre flytur og altfor lenge til neste flytur... Vi (royalt fleirtal) satsar på laiv-oppdateringar undervegs. No skal eg berre få pakka kofferten... To timar til avreise og nedteljinga har starta!
Det er LN-WIG (takk til @Eddie47 for research) som flyg WF970-ruta i dag. 39-setarane tar seg godt ut: No ser eg av rutehistorikken til flyet at det ikkje er så altfor lenge sidan LN-WIG var på Værnes, det skjedde 26/5. Så i teorien kunne eg vel ha tatt flyet heim til Trøndelag, men då måtte eg ha besøkt veldig mange loungefrie flyplassar...
Og pakkinga går strålande: Éin time til avreise... Blir dette dramatisk? Og kva skal ein ha med for å halda ut i tre veker som omfattar hytteliv med fjell- og fisketurar på trøndelagskysten, ei langhelg på Orknøyene og byliv i Trondheim og London... Dette blir ikkje lett! Og ja, eg tenkjer på vekta òg!
For å få det beste ut av kabinpersonalet, må ein sjølv møte opp velflidd, så no er denne karen nydusja og iført reine klede. No har eg ein gryande mistanke om at det er eit eller anna viktig eg har gløymd...:
Her i det høge nord har vi ein rik flora av radiokanalar på FM-nettet. Finske YLE stiller med fem kanalar og i tillegg har vi Bol'sjoe radio (Большое радио) som sender frå Murmansk. Sistnemnde kanal spelte nyss ein song som har ein tittel som kan skildre korleis eg kjenner meg når eg skal ut på flytur: Ja svoboden (Я свободен) -- Eg er fri! Nydeleg melodiøs rock. Og sidan eg nesten skal innom russisk luftrom, så deler eg den sangen med herrane og damene:
Strekning 1: WF970: VDS--KKN - Kiby internasjonale lufthamn -- Høybuktmoen Som vanleg ei effektiv og triveleg innsjekking. Eg stilte med 25 kg bagasje, det var ikkje noko problem. Tøtta i skranken skulle berre festa på lapp for tung bagasje 'Loungen' for mindreårige på VDS: Gråvêr over Varangerfjorden i dag; LN-WIG, eit prakteksemplar: Tøtta i skranken fekk ei konsentrert rynke i panna då ho såg reiseruta mi og braut ut: Det e litt av tur du skal på! Du skal jo gjænnom hele Skandinavia! Oh, yes, baby! Intra-Skandinavia lounge run er i gang!
VDS--KKN har rutemessig avgangstid kl. 09:41. Kapteinen har alt vore på lufta og ønska velkomen og sagt at vi er klåre til eit 10 minutt langt hopp. Litt papirarbeid gjenstår i cockpit.
I døropninga vart eg blidt ønska velkomen om bord av flyvertinna. Det er så kjekt å bli møtt av eit varmt og breidt smil! Menyen hos Widerøe er som han alltid har vore: Inga servering i dag fordi setebelteskiltet var påskrudd heile vegen, som vanleg, men den blide flyvertinna tilbydde sjokolade ved avstigning:
God tur ut i den store verden og frem til endelig reisemål i Stiftsstaden, er jo fint flyvær hele veien i dag ser det ut til så dette blir nok bra Du får sørge for å forsyne deg grovt av loungene rundt omkring
Det fine med Widerøe er at dei droppar utanlandsk om det berre er fjellaper om bord. Så òg i dag. Lesestoffet er òg på heimlandsk Elles er det greitt med plass hos Widerøe. Eg sat på bøllerada, altså femsetaren heilt bakerst og hadde plass til både lår og kne:
Kapteinen hadde ikkje vaska vindauga mitt i dag, men eg fekk tatt eit par bilete likevel. Her frå Kiby ved avreise: Her er ytre del av Bøkfjorden som går frå Varangerfjorden og inn til Kirkenes: Og her er Kirkenes sett frå lufta: Alt i alt ein flott flytur!
Ja, men eg prøve å lære meg 'dannet framferd og høflig tale' og det har vorte meg fortalt at plassering av fottøy i andre personar sitt bakre parti ikkje er heilt innafor norma for skikk og bruk. Dessutan var kapteinen trønder.