Reisebrev fra X - juli 2024

Tråd i 'Reisebrev' startet av NKA_Pls, 04. juni 2024.

Tags:
  1. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    1,367
    Bonuspoeng:
    93
    Som forholdsvis fersk bonusjeger har jeg i år opptjent min første CT.
    Etter en hoppe-på-tur med LH F begge veier til D.C. i juli i fjor (som ga mersmak)
    - tenkte jeg at målet med årets sommerferie må være First for både samboer og meg.

    Hun har dessverre blitt flymessig godt vant de siste årene, men First har hun ikke opplevd.
    (Jeg blir jo litt stolt når hun med større og større nøyaktighet peker ut de ulike maskinene med korrekt modellnummer. Og når hun på eget insh. spør om vi kan gå til flyplassens observasjonsdekk! :D)

    Men - hvor skal vi dra?
    Tanken med denne tråden er at dette blir et reisebrev fra årets sommer-reise - og det beste rute-tipset på bestemmer hvor vi drar!

    Med 1 CT og ca. 300k poeng burde alternativene være plenty.
    Vi har to uker ferie f.o.m. første uken i juli - men har booket norgesferie med bobil fra tirsdag den 09.07. Tilgjengelige datoer er søndag 30.06. - mandag 08.07.
    Vi er glad i å fly og kan gjerne ta noen stopp på veien - selv om vi bare er borte en drøy uke, men målet er altså å la sambo få oppleve First.

    Ønsket reisemål er helst Argentina (typisk FRA-EZE) - eller Hawaii.
    Tanken er at jeg er klar til å bestille dagen før - for å klare å lande 2pax First. Men det kan jo også være lurt å ha en plan A - som er ordinær reise med biz. Når 300k EB-poeng og CT allerede er i boks, så behøver jeg vel ikke å tenke på så mye mer?

    Praktiske tips / råd / reiseruteanbefalinger?

    Legger med et bilde fra EVA Airways - LHR-TPE fra juni fjor - hvor sambo illustrerer ekte fly-glede ved mottak av pysj (som hun samler på)! :D

    IMG_9130.jpeg
     
    Last edited: 05. juni 2024

Del denne siden