Hei, trenger å høre hva andre tenker rundt denne saken da jeg ikke er så bevandret selv. Min familie på 4 personer dro i høstferien til Miami. Der skulle vi bo 4 netter på hotell før vi skulle på et 7 netters cruise. 1-2 dager før cruiset ble både jeg og min sønn syk som følgelig gjorde at vi ikke kunne dra ombord på cruiset. Vi har legeerklæring på dette. Jeg ringte reiseforsikringen som da istedet booket oss rom på hotell i 7 netter slik vi kunne komme oss til hektene igjen og dra hjem på opprinnelig rute. Fikk beskjed at vi må ta vare på kvitteringer for mat for refusjon etter turen siden cruiset jo var all inclusive som vi nå mister. Nå har jeg kommet hjem og skrevet refusjonskrav hvor de største postene naturlig er selve cruiset(som vi ikke får refundert fra rederiet, matkvitteringer samt resort fee som vi ikke var klar over). Dette nekter nå forsikringsselskapet å dekke. Siden vi ble syke etter vi dro hjemmeifra dekker de kun en fast sum per dag som erstatning for tapte feriedager. Dette beløpet er ikke i nærheten av hva selve cruiset kostet som vi ikke fikk dratt på i det hele tatt. Jeg kunne forstått det om vi ble syke underveis ombord. I tillegg ble jeg jo lovet mat. Har jeg noen sak her eller er det slik det skal være?
Jeg synes ikke du er urimelig, men dessverre er det nok slik at avbestillingsdekningen i din forsikring trolig avsluttes i det du forlater hjemmet ditt. Det er mulig du får kan få dekket mer av dine merutgifter med litt krangling, men trolig ikke cruiset.