Reisen til Julestjernen

Tråd i 'Reisebrev' startet av mathiasfe, 11. nov 2019 kl 01:01.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Om ganske nøyaktig 1 uke starter årets (kanskje) siste tur, som er ganske åpen og varer fram julen den er her. Turen går til Asia, men der stopper de foreløpige planene.

9 flyvninger er per dags dato booket, blant annet Turkish Airlines C og Y, EVA Air C, EgyptAir C og Somon Air Y, men ting kan fort endre seg om bedre alternativer dukker opp i tillegg til at det nok blir en bunke med andre billetter.

Starter det hele med en liten uke i Sentral-Asia (Usbekistan og Tadsjikistan), før turen går til Taiwan eller Thailand (har ikke bestemt meg enda).

Som noen smarte artister en gang sang: Vil du være med så heng på med meg, helt til jeg skal home for christmas.

Så skal jeg se hvor mange irriterende jule-referanser jeg klarer å lire ut av meg den neste måneden (eventuelt før jeg blir lei).

Sunnfjordingen, Henrik, KRS and 20 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    13,614
    Bonuspoeng:
    293
    Liker det allerede!
    Kanskje du får inn Jeg så mamma kysse nissen, eller Musevisa et sted på reisen?

Sunnfjordingen, Eddie47 and mathiasfe like this.
  3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Skal prøve så godt jeg kan!

Eddie47, holmen and Kristian like this.
  4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    4,690
    Bonuspoeng:
    113
    Klarer du å lure inn White Christmas mens du er i Thailand også da kanskje..... :D:D

mathiasfe and Eddie47 like this.
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs om ikke den kommer i Japan i slutten av desember, men skal se hva jeg får til:p

Hjemreisen starter i fra NRT den 20. Desember med EgyptAir til CAI, med mindre noe bedre alternativer åpnes innen vi tenner tre lys for lengsel, håp og glede.

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Planen er å reise så lett som mulig, så da må det prøvepakkes god tid forveien. Reisefølget på turen blir en Kathmandu Federate Travel Pack på 28 L, samt en sammenleggbar sekk og et handlenett i bomull.

Når jeg prøvepakket i går pakket jeg klærne i en vanntett pakkesekk på 24 L, men det ble så mye luft og lite kompresjon i den, så i dag kjøpte jeg en Sea To Summit kompresjonsekk, som gjorde underverker.

Ferdigpakket:
    IMG_6365.JPG

Så nå må jeg bare finne meg ei lue, slik at folk kan tenke "Hvem er denne karen med sekk og lue på?" når jeg går forbi.

7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    15,033
    Bonuspoeng:
    183
    Undertegnede ønsker god tur! Og dersom noe går galt, må du huske på at 'det er komplott mot min person!' (uttalt av den onde greven i en film med samme navn som trådtittelen).

Last edited: 13. nov 2019 kl 19:11
    mathiasfe liker dette
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, men om noe går galt så kommer jeg til å gjøre som et barn (som) er født i Betlehem, nemlig å legge meg i en krybbe for å gråte.

Neida.

Avixlo, Eddie47, holmen and 1 other person like this.
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    2,748
    Bonuspoeng:
    113
    God tur. Du skal berre sjå at «Det lyser i stille grender» i Usbekistan også.

Når (og kvar) skal du fly EVA C?

Eddie47 and mathiasfe like this.
  10. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    6,164
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! LHR-BKK-TPE den 25. November. Har ikke bestemt meg for om jeg hopper av på BKK og blir der, eller om jeg drar til Taiwan en liten først. Lener mot det siste alternativet, men værmessig ser det ut som om at deilig er den himmel blå i Bangkok, mens det regner litt i Taipei for tiden.

Eddie47, Kristian and Sunnfjordingen like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    2,748
    Bonuspoeng:
    113
    Gler meg til å lese om det. Skal fly til Amsterdam med dei på nyttårsafta

Eddie47 and mathiasfe like this.

Del denne siden