Restaurang i SFO

Tråd i 'Reisemål' startet av PCR, 12. mars 2014.

  1. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Hej forumister!

    Jag kommer att fira min 30-årsdag i SFO om ett par veckor och vi kommer att bli 6-7 personer på middag den kvällen. Har någon tips på en restaurang som:

    1) Ligger bra till i stan (på rullavstånd från Fishermans Warf)
    2) Inte är en turistfälla
    3) Inte är svindyr
    4) Ger "good value for money"
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hooters! På grunn av den gode maten åff kårs!!:D
     
  3. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Hade inte mor varit med.... ;)
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du må vekk fra Feskekaia i San Fran dersom du vil unngå turistfella. ;)

    Jeg hadde starta med litt tapas på eftan-etter lunch i Ferry Terminal. Det finnes en herlig vinbar som har masse småsnacks og meget godt priset Champagne. Vi koser oss alltid der når vi er i byen.

    Deretter ville jeg tasset opp til Little Italy ligger ikke langt unna Feskekaia og der finner man en rekke gode plasser til rimelig pris. Baonecci er tingen. Meget bra til OK pris

    http://www.caffebaonecci.com/
     
    Cecilie liker dette
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Bistro Boudin er en veldig bra restaurant på kaia med utsikt til Alcatraz. Nydelig mat og øl. Suppe serveres i utskåret surdeigsbrød som er bakt i underetasjen. Kan ikke garantere at det er turistfritt ;)
     
    Fnate liker dette
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er faktisk SKIKKELIG godt. Chilien de har i utskåret surdeigsbolle er også fenomenal.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig at maten der er god. Frokostsandwichene er min favoritt. Men det er ikke akkurat der jeg ville feiret 30 årsdagen min.
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Om man skulle tørre å kapre tråden litt: Har noen forslag til restauranter som er egnet til å feire 2x 45 årsdag + 10 årsbryllupsdag (jeg betaler gjerne litt om maten og atmosfæren er god)...? Nå kan man jo snart fly i stil med andre *A selskaper enn SAS til SFO, så da frister det å forsøke seg på SFO til høsten en gang.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    San Francisco har ett hav av restauranter, for en såpass stor feiring, anbefaler jeg å ta med fruen opp til Napa og French Laundry.

    Plukk opp en leiebil i sentrum av San Francisco, mye billigere enn på flyplassen, tar halvannen time i rolig tempo oppover. På veien kjører du over Golden Gate og tar umiddelbart ett Espressostop på Taste of Rome med en kanon Cannoli og en spasertur i Sausalito

    Kjør videre og ved ankomst Yountville, sjekk inn på Villagio, koster ikke all verden: http://villagio.com/

    Bestill bord på French Laundry god tid på forhånd. Dersom du sliter, send meg en epost så skal jeg olje hjulene litt for deg.

    Koster mindre enn du tror. Tasting menyen koster mellom 295 daler for en helaften + vin. Koster litt, men sammenlignet med norske priser og det du får, slett ikke ille.

    http://www.tkrg.org/upload/fl_menu.pdf

    Neste dag tar man en sen brunch eller lunch på Bouchon ute på terassen, brunch serveres kun i helgene. Herlig mat til veldig fornuftig pris.

    http://bouchonbistro.com/yv-menu
     
    TOS liker dette
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for supre tips, Tommy! French Laundry ser virkelig lekkert ut. Jeg tar kontakt om et par andre ting jeg trenger tips om litt senere... :)
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden