Rettigheter ved kansellering under 14 dager anno 2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Akhtarwakas, 14. juli 2024.

1. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Opplevde for noen dager siden at Air Egypt kansellerte CAI-PVG. Kontaktet SAS kundeservice og fikk beskjed om at det må endres til ny bonusbilletter.

Har lest i tidligere tråder at SAS ikke følger EU reglene rundt dette. Men dette var gamle tråder. Har noen andre hatt bedre erfaringer i det siste enn det jeg hadde? Nå klarte jeg å finne andre bonus billetter så det gikk greit men om man ikke finner så kan man jo ikke bare kansellere reisen på så kort tid med hensyn til hotell etc.

Fint om noen kan dele nye erfaringer. Skal selv reise om 14 dager med 5 pax og vet 100% at jeg ikke vil klare å finne 5 business billetter om noe blir kansellert.

2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    SAS følger stort sett alltid avgjørelser i Transportklagenemda, men vil gjerne forsøke noen krumspring i forkant.

En reise med MS mellom CAI-PVG dekkes dog ikke av EU261. Det er operating carrier, ikke SAS som er ansvarlig.

Du har Montreal-konvensjonen som kan gi dekning, avhengig av årsak (som avviker noe fra EU261), men da må du ta jobben i landet hvor vedkommende flyselskap opererer fra.

IMG_3282.jpeg

Det står forøvrig masse om disse problemstillingene i denne tråden

Last edited: 14. juli 2024
    Wiolenze and The_Dude like this.

Del denne siden