Søke refusjon for kansellert reise eller ta +20% Cashpoints ?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Sabrina_Isabella, 13. mai 2020.

  1. Sabrina_Isabella

    Sabrina_Isabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Turen til Faro om to uker ble kansellert og har da valget mellom å søke refusjon eller få reisen tilbake i cashpoints +20%. Så står da mellom å få tilbake litt over 5000kr eller ta 6000 cashpoints.
    Hvordan ligger det an med Norwegian nå?
    Det dumme er jo at man ikke kan bruke cashpoints til å kjøpe noe annet på nett hvis man skulle se de gikk mot konkurs.
    Ser veldig mange skriver på facebooksiden til Norwegian at de har søkt refusjon, men ikke hørt eller fått noe enda... Hvis alle søker økonomisk refusjon istedenfor cashpoints er det vel en stor fare for at de går konkurs.
     
  2. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Norwegian er "trygg" inntil videre, men mye avhenger av hvor fort verden åpnes igjen.
    Du får vurdere hva du verdsetter mest. 5000kr på konto eller 6000kr i poeng du ikke vet nårtid du får brukt..
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har Norwegian bekreftet lav aktivitet frem til april 2021 uavhengig av utviklingen i corona-epidemien. Om du har ambisjoner om ny tur når europa åpner seg blir det nok ikke med Norwegian. Selv har jeg bedt om refusjon.

    Norwegian vil fly med syv fly til april neste år
     
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Denne artikkelen er i beste fall misvisende. De har planlagt et worst case scenario, men har bekreftet at dersom etterspørselen øker vil de også øke kapasiteten. Naturligvis basert på lønnsomhetsberegninger.
     
    lMartin and Maggie like this.
  5. Sabrina_Isabella

    Sabrina_Isabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har uansett ikke anledning til å foreta noen reise før tidligst høst 2021/sommer 2022. Det sto hvis jeg tar cashpoints kan jeg bestille innen 31. desember 2021 og reise innen oktober 2022.
     
  6. Sabrina_Isabella

    Sabrina_Isabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Så dilemmaet er ikke at det kan bli lenge til jeg får brukt dem. Blir nok ikke foreta noen reise før rundt juni 2022, men tenker om det kan være en stor sjanse for at Norwegian da allerede har gått konkurs og at man uansett da mister alt.
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ville utvilsomt valgt kontanter over Cashpoints. Om ikke pga konkursfare så for fleksibilitet. Hvem vet hvilke ruter Norwegian vil fly, andre selskaper kan ha bedre tilbud osv.
     
    kaijoar and Sabrina_Isabella like this.
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Siden jeg booker reiser for folk jeg kjenner, så hadde jeg tatt cashpoints. Jeg hadde garantert fått brukt dem på ei booking for noen andre, så hadde de bare vippset meg for bookingen og med det så tar jeg tryllet cashpoints om til cash, med 20% rente :cool:
     
  9. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hele flyindustrien er i en stor krise. Kanskje den største krisen noensinne.

    Hvis jeg ikke skulle fly først høsten 2021 hadde jeg absolutt tatt kontanter. Det er umulig å vite hvilke selskaper som overlever eller ikke. Bedre med en fugl i hånden enn 10 på taket..
     
  10. Sabrina_Isabella

    Sabrina_Isabella Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Sant nok! Gode svar. Takk for hjelpen, da blir det refusjon! ;)
     

Del denne siden