God (tidlig) søndagsmorgen fra beste østkant i Oslo! Folket har endelig gått til køys, så vi som er våkne kan avslutte lørdagen som den (og jeg) fortjener, på balkongen med en Laphroaig som selskap. Hilsener sendes til vestkystens rekordsprengende springere, d’herrer Warholm og Ingebrigtsen! Godt at dere gjør jobben, så vi andre kan ta jobben som sofaslitere/TV-tittere. Og den jobben er nok både mer behagelig og mer skadelig... Fem dager til flytur, hvordan skal man få opp skamnivået før den tid? Ha en fortreffelig søndag, om den gjennomføres i piggsko, tresko, crocs eller barbeint!
God morgen fra solkysten .. Her er alt vått og tåken henger ned i fjæresteinene.. Kaffen er varm og varmepumpen tar jobben med å sørge for varme i hytten. Ingen grunn til å stresse en søndag morgen ..... litt ut på dagen blir det liv i leiren, da kommer fireåringen som skal være med mormor og morfar på hytten ..... Blir aldri så lite misunnelig av å lese om nordmenn på Bora-Bora, Ser bilder av bungalow på pæler i sjøen med glassgulv, bassenger .... Norsk Tipping har aldri velsignet meg med midler som gjør at jeg kan bo ytterst på pieren på St.Regis, men drømmen er der både onsdag og lørdag. Alt for lenge til neste flytur ... Ha en deilig søndag
God formiddag fra hovedstaden! Liten pit stop hjemme før turen går til hytten i ettermiddag. Først må vi hente hunden, som er på ferie hos kjæresten sin. Avsluttet oppholdet i Tromsø i går med å ta Fjellheisen, og været var fortsatt på vår side. Var også innom Polaria, som var ganske fint. Høydepunktet var helt klart mating av selene! Vi koste oss minst like mye som barna som var der samtidig. Kan anbefales. Tror det er mating kl 12.30 og 15.30 hver dag. Tromsø lufthavn hadde fått heteslag i går, og det var ca 35 grader inne. Ikke ofte det er kjølig å komme inn i flyet, men det var det i går. Jeg tok en av hver fra trallen, og damen syntes det var helt greit. Kona synes nok at jeg kunne ha styrt meg noe. Nå begynner Ferien! Med stor F, for jeg skal ikke gjøre noe som helst i tre uker.
God sundag frå Sunnfjord. Her er eg og arvingen på føremiddagsbesøk hjå (beste)foreldra. Middagsbesøk og storeting i Nordfjord seinare i dag. Fyrst må det etast lunch og fyllast trumf på konebilen.
... det er da man kommer på ideer om egotripp Eller med likesinnede ... @anders82 syntes at vi tok for lite ..og @Tore sørget for at trallen ble stående
God søndag fra Sandefjord. Nedtellingen til Norden Paris for nest siste semester har begynt og det er kun 19 dager igjen til jeg skal ut å fly direkterute til Nordens Paris. Men idag blir det ikke så mye å gjøre. Så dermed får folk ha en God søndag
Sola skinner ikke her! Får bare klamre meg til planen ( se på gresset) gro og prøve å fortrenge følelsen av bortkastet feriedag. Man kjenner seg selv litt når man nærmer seg 50 og jeg vet jo at jeg normalt har problemer med " ta et par rolige dager hjemme" i ferien. Skal på en måte skje noe... og det blir ikke i dag...(dessverre) Ha en fortreffelig søndag!
Hurra fra OSL. Nå går turen et par dager til København for øl og frokost. Om noen er i byen og er hissige på et glass, send PM.
God søndag fra en cabana på stranden i Bonaire! Her er det en «hektisk» dag planlagt, først strand noen timer, så ned til byen for lunch på ungenes favoritrestsurant, plukke opp noen noe dykketanker. Hjem til huser og treningssokker med junior mens kona blir massert. Etter dette er det avgårde igjen mens massasjedamen skifter hatt til barnevakt, alt utstyr på bilen og nordover på øya for et ettermiddagsdykk. Etter det går ikke planene lenger, men aner en kald corona vil være påkrevd!
Eit av dei største fiskeværa i Trøndelag, cirka to timar med båt frå Frøya https://no.m.wikipedia.org/wiki/Halten Sikkert ein nyanseforskjell mellom det sveitsiske og trønderske Halten
God kveld fra Bali. Vi sjekket ut Australias svar på Granka og dro til Kuta slik at jentene fikk prøve et surfekurs. Det var nok litt vanskeligere enn forventet og de gjorde en stor innsats for at havet ikke skal stige de neste årene. Men stemningen var stort sett god og litt iskrem samt massasje etterpå gjorde underverker.
I gamle dager da vi hadde fiskerimeldinger og værmeldinger for fiskeområdene ble Haltenbanken nevnt flere ganger om dagen. Vi hadde bare en kanal .....
Det burde vært en bank i sveitsiske Halten som het Haltenbanken.. Du får meg til å føle meg gammel. Vi hadde også bare én kanal da jeg vokste opp.
Meteorologisk institutt i Bergen er den dag i dag på luften hver dag kl. 0545 med værvarsel for de nære havområdene (på P1 og P1+). Her mener jeg Haltenbanken i dag er døpt om til 'fiskebankene utenfor Trøndelag', men jeg er sjelden våken nok til at jeg får med meg alle detaljene så tidlig på dagen...
God søndag! Nettopp returnert tilbake til hovedstaden etter en snarvisitt hjem til Stavanger. Imorgen går turen videre til Chicago med Sas C. Da er endelig ferien igang!
Yr tar seg av det nå. https://www.yr.no/sted/Norge/Hav/Haltenbanken/ Edit: Eventuelt på VHF: https://kartverket.no/Efs/Dette-ma-...MSI-lyttevakt-og-vaermeldinger/8.4-varvarsel/