Salg i SK Plus og Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kimmam, 27. des 2013.

  1. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Dukket opp en epost fra Sas om at de har påsketilbud i Pluss og Business til utvalgte destinasjoner i Nord-Amerika og Asia. Priseksempler i C

    New York 14.011,-
    Chicago 13.957,-
    Tokyo 19.980,-

    Reisen må skje mellom 14. april og 15. mai. Bestill senest 2. januar.

    Dette var en hyggelig overraskelse og noen av prisene er ganske gode. Business Saver gir dessuten 200 % opptjening med EB, slik at en kan rake sammen en del poeng for en (relativt) billig penge. God tur :)
     
    Fnate and AndersB like this.
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NB! Man skal være litt oppmerksom om man booker eks. OSL-SFO, noen rutes via EWR med connection videre med United eller Virgin America. United bookes i bookingklasse "U" som er "economy" 100% opptjening), mistenker at man også blir plassert i denne kabinen. Virgin America vil ikke gi poeng i det hele tatt.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det var helt klart gode priser og jeg hadde nok lett slått til om jeg ikke trengte å allokere litt til BA i den perioden...

    Om det er suksess for dem kan man jo kanskje forvente å se et sommersalg også.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Wow, takker for denne. Jeg har skiftet til Europabasert avreise siden prisene fra Europa er mye billigere enn fra Chicago. Skal tygge en dag eller to på om jeg skal ta en nedoverbakketur i offentligheten vs. Hjørnesofa med skuff ;)
     
    Kimmam, Dash, LN-FHU and 2 others like this.
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Plus selges til dumpingpriser til flere destinasjoner som tidligere ikke har vært lavpriset. Finner blant annet tur/retur WAW (via CPH) for ca. 1100 kroner hver vei. Supert for oss passasjerer, men man må virkelig spørre seg hva i alle dager revenue management hos SAS holder på med. Det går f. eks. an å kjøpe BGO-CPH-WAW i kveld(!) for 1100 kroner i SAS Plus, men tilsvarende rute i SAS Go koster nesten 1800 kroner. Merkelig praksis fra et selskap som visstnok gjør det de kan for å forsvare yielden sin.

    Så vidt jeg kan se er det ingen begrensninger i disse billettene, hvilket betyr at SAS ikke tar noen premium for å la passasjerer:
    a) bestille sent
    b) ha mulighet til å kansellere med full refund
    c) nyte "mat", drikke og lounge inkludert i prisen
    d) motta doble EB-poeng
     
    SASDC8 and Darkcho like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo fantastiske Milage Run muligheter da.
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kan kombineres med denne promoen fra Club Carlson. Billige hoteller i WAW.
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Kan skrives under på, hotellene i WAW er latterlig billig priset i forhold til standard. Har bodd på både IC og Mariott der med meget bra rom for 400kr natten på det beste.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke flere destinasjoner i Europa enn WAW er på tilbud?
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tur/retur-priser i SAS Plus:
    GDN: 1400 kr (2000 via CPH)
    TXL: 1500 kr
     

Del denne siden