Fikk akkurat en mail her med tilbud om å kjøpe LifeMiles med enda bedre bonus enn sist jeg fikk et slikt tilbud. Denne gangen var bonusen en gangefaktor på 2,2, dvs. kjøp 1000 LifeMiles, få 2200. Siden jeg forstår det slik at man maksimalt kan kjøpe 68000 LM, og dermed får godskrevet 149.600 miles, er dette tilsynelatende et godt tilbud for USD 2244, eller ca. 17.200 norske kroner. Eller er det? Hva mener dere? Kampanjen finner du HER.
Kan jo selvsagt være det, men jeg mener at med dagens dollarkurs og konstante tilbud i C med blant annet QR at det ikke er så veldig bra deal nei.
Litt ymse... for å fly F eller C longhaul så kan det være ok. Men ikke en gavepakke. Jeg pleier imidlertid å ha en del på lur. Bruker dem i jobb. Gjerne internt i Asia der man virkelig vil fly C med Singapore men det koster skjorta. Jeg misliker små lokale selskap i eco, og uten status, i såkalte ymse nabolag. Ellers hadde jeg neppe kjøpt
Så lenge man klarer å book First på long haul hvor mulig, så er det en ok deal. Men som du sier, nå til dags kan man jo fly business med for eksempel Qatar til Bangkok for så lite som 12K og opptjene poeng i tillegg.
Synes det var lurt før, men det forandret seg ganske mye etter at LM sperret for LH F. Er blitt rimelig vanskelig å bruke LM poeng til noe skikkelig morro...
Jeg endte til slutt opp med å kjøpe det. Årsaken er ikke at det funker til ting som er supergøy. Det går jo ikke lenger, dessverre. Men det funker på "dagen-før" bookinger. Gjerne i Asia, og er redningen når du helst vil fly Singapore Business men det koster for mye penger. Det funker også ofte på generelt dyre ruter. Ta f.eks Baku og sånne dumdidum-steder som er dødsdyre å kjøpe billetter til. Der finner du ofte masse flighter med LifeMiles. Så jeg sved av full pakke med ukepenger