Sannsynligvis missed connection TG BKK-LHR-SVG bonusbillett businessclass

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av zeala, 27. april 2017.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Min mann og jeg + en 6 mnd baby er for øyeblikket i Thailand på CT business class med Thai airways. På hjemreisen skal vi fly BKK-LHR-SVG med TG.
    Vi har 65 min transfer tid i London (samme terminal), men ser nå at det er en gjennomsnittling forsinkelse på 40 noe minutter på BKK-LHR ruta. Vi skal fly hjem med dagens siste fly fra LHR. Mtp at vi reiser med en liten en så ønsker jeg å være foreberedt på forsinkelser og hva vi evt har krav på. Vet at vi ikke har krav på standard EU kompensasjon siden vi flyr med non-EU carrier utenfra.

    Burde jeg prøve å booke om fra BKK på alternativ rut i Bangkok? Er jeg da bundet til SA selskap?
    Forrige CT fløy vi med Air India (never again) fra Sri Lanka via Delhi og det var umulig for de ved gaten å booke oss om med non-SA selskap pga det vsr bonusbillett. Var i kontakt med SAS flere ganger og fikk flere ulike svar om vi kunne bookes om med non-SA selskap, så er svært usikker på hva det faktisk er mulig å gjøre mtp system.

    Vi har booket bassinett med Thai, så dersom vi skal prøve å bli booket om så vil vi gjerne gjøre research på egenhånd på forhånd for å forsikre oss om at de har bassinett tilgjengelig, og at de tilbyr bassinett i stor nok str, og at det er mulig å få det i Business Class, da ikke alle fly har det.

    Ble lang post dette.. men:
    Noen som har erfaring med missed connections med Thai fra BKK til Europa og vet hva de tilbyr av rebooking, hotellovernatting o.l?
    Får en velge hotell selv eller må en ta det de tilbyr? Vi har flaskebaby så vi må finne hotell med flaskesteriliserer, så krever noenplanlegging fra vår side.
    Er det forskjell på hva de tilbyr ved forsinkelse mtp valg av hotell o.l. når en flyr business class?
    Noen som har erfaring med forsinkelse i London og hvilke hotell de har blitt booket inn på av Thai?

    Vi flyr rett etter kl 12 på dagtid fra BKK, og alle alternative flyruter (med SA) flyr ikke før rett etter midnatt. Tilbyr Thai Airways daghotell for business passasjerer dersom dette er tilfelle?

    Dersom mulig ville jeg booket selvvalgt hotell, men reiseforsikringer dekker kun hotellovernatting ved forsinkelse dersom det er pga teknisk feil, vær o.l. Basert på den svært dårlige punktligheten på denne ruta antar jeg at det ikke nødvendigvis dekkes av forsikringen.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bli knapt ja.

    Ja. CT er Star A only.

    Så lenge det ikke er oppstått en forsinkelse, kan ikke de ved gate gjøre stort. Det er bare Tallinn som kan endre på CT billetter hvor det ikke er oppstått problemer, og de gjør det ikke (i utgangspunktet i allefall ). Det blir anerledes når forsinkelsen er oppstått, men det skjer ikke før dere står i London og ser flyet gå...

    I regelen får du det flyselskapet tilbyr. De har gjerne avtaler med hoteller som benyttes, er det fullt der, så er de prisbevisste. Men biz reisende får gjerne litt bedre.

    Kan ikke tenke meg at TG vil dekke daghotell.
    Får du tilbud fra flyselskapet, som du skal ha i slike tilfeller, tror jeg ikke du vil få noe på forsikringen. Det vil uansett varierer fra forsikrning til forsikring, så du må sjekke med forsikringsselskapet.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Siste flyet tar gjerne å venter noen minutter på innkommende passasjerer.
    Det vet hvor de kommer fra og om flyet har landet, ingen selskap vil sette dere på hotell om det er mulig at dere rekker det på egenhånd.
    Større utfordring er vel bagasjen..
    Forøvrig, 40 minutter i snitt trenger ikke bety mye. Kan ha vært 1-2 stk med 4 timer, og resten på rute. Så lenge de tillater 65 minutter på billetten ville jeg ikke bekymret meg veldig mye..
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ikke tatt sorgene på forskudd. 65 minutter bør holde bra til transfer på samme terminal på LHR.

    Går ut i fra at dere kommer med Thai-avgangen i 18-tiden? I så fall så er det vel mulig med reruting via OSL eller CPH med SK?

    At man ikke kan booke om en bonusbillett er selvsagt bare tull. Den generelle reglen er at det er operating carrier sitt problem, men man må ofte krangle en god del og stå på kravene.

    Har selv med hell blitt booket om fra en award-F med LH til en revenue-F med SIA, men det måtte en hel del krangling til, og de påstod flere ganger at det var SAS sitt problem siden de hadde utstedet billetten, men det stemmer ikke.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kan vel si at det er en positiv trend :)
     
    Are liker dette
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Delivering carrier er den ansvarlige hvis du misser. Nomalt vil man ikke booke om (hvis nødvendig) før man har en solid beregnet ankomsttid - altså mens du er i luften. Husk at vindforhold også kan gjøre store utslag på en så lang tur.

    Hvis dere lander sent, sjekk med Thai-rep'en ved flydøra om de har ordnet alternativ. Det er også mulig de ordner direkte transfer, hvis det tillates på LHR.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blir vanskelig/umulig å endre en påbegynt CT tur. Du får håpe på det beste og ta problemet om det kommer.
     

Del denne siden