Booket CPH-HND t/r i C på onsdag ettermiddag men fikk ikke tak i OSL-CPH t/r da (fordi jeg måtte reise dagen før fra OSL). Ringte så SAS USA onsdag kveld (siden SAS for nordmenn stenger kl. 19) og fikk lagt til OSL-CPH t/r. Men hun kunne ikke billettere og måtte sende til EB-avdelingen. Dette var onsdag kl. 22. Nå, fredag kl. 13:30 er fortsatt ikke bookingen billettert.. Men flightene er lagt til bookingen. Bør jeg være bekymret? Min erfaring er at denne type endringer tar fra noen minutter til noen få timer ..
Er flyvningene du fikk bonusbillett for fortsatt til salgs på sas.no ? Er spekulert i om SAS sitt slipp egentlig var en feil, ettersom de fra en dag til en annen 1: fjernet halvparten av flyvningene i sommer 2: fjernet alle bonusbilletter som fortsatt var ledige(alle klasser) Av egen erfaring har også endringer gått gjennom på under ett døgn, har det tatt lenger tid har jeg tatt kontakt selv ,eller blitt oppringt av agent og fortalt at det er noen issues med bookingen. Isåfall kan det hende du kan få noe problemer - helt i strid med loven selvsagt, all den tid du har inngått en transportavtale med SAS.
Hadde en del endringer som ble gjort kveldstid etter stengetid på forrige tur, de ble behandlet rundt åpningstid følgende morgen. Skader sikkert ikke å ta en telefon og mase litt
Flyvningene CPH-HND t/r har jeg fått billetter på. Og det bemerket også den ene agenten jeg snakket med igår (for å purre på billetteringen). Og dermed burde jeg ikke være bekymret (mente han). På flightene OSL-CPH t/r vises det fortsatt ledige bonusbilletter på sas.no.
Jeg har tidligere ringt inn pga jeg visste at min bookede reise ble å forsvinne dersom den ikke ble billetert. Sa noe slikt til hun på telefon: Jeg har bestilt en bonusreise som blir å forsvinne snart dersom den ikke billetteres asap, kan du ringe til EB/backoffice og høre om de kan prioritere denne slik at jeg ikke mister sete? Da ringte hun dem mens jeg ble satt på vent, og de fikset billettering umiddelbart. Jeg ville prøvd dette for å komme deg rundt den vanlige køen hos EB avdelingen.
Og der kom mail fra SAS om å betale for endring + skatter. De har tatt 750,- x 2 selv om det ikke var mulig å gjøre hele bookingen på nett (seter var ledig) og jeg ringte inn samme kveld for å legge til OSL-CPH .. Har betalt men også sendt inn claim for å få 1500,- tilbake. Så få vi se hva de sier ..
For meg virker det som om de prioriterer basert på når flyvningene er. Jeg endret på en tur med utreise dagen etter. Da gikk det på få minutter. Andre ganger når det har vært flere uker til, tok det dager.
Det er ulike regler for de enkelte selskapene hvor lenge de holder på en reservasjon uten billettering. Slet mye med biz bookings med Asiana til SYD i fjor som jeg mistet to-tre ganger før jeg skjønte problemet og klarte å få de til å billettere de raskt nok... Nå er det T-25 til avreise....
Fikk endret returen på en Star alliance booking i går (EVA-flight på ny dato). Men SAS har ikke gjort ferdig ticketing enda. Ringte SAS i morrest kl 9, fikk beskjed om å ringe opp igjen 12:30 for da skulle back office være på plass siden det er lørdag. Snakket med en agent og forklarte, satte meg på hold og han sjekket med back office. Fikk ikke løst det der og da, han sa han bare kunne videresende saken til back office. Og han mente det realistisk sett ikke ville bli gjort i dag, men forhåpentligvis i morgen (enda jeg ba pent om å bli prioritert).. Er redd jeg skal miste billettene om dette tar for lang tid!! Noen nevnte tidligere i tråden at etter en viss tid trekker EVA flightene …? Har noen erfaring med at SAS gjennomfører manuell ticketing også i helger?
Sjekket igjen nå i morrest, da hadde EVA-flighten forsvunnet fra bookingen, som fryktet. Den slapp et sted mellom 24 og 48t fra booking. heldigvis var den fortsatt tilgjengelig på award søk. Ringte og fikk lagt den inn igjen. Så blir det en ny runde med å mase på back office
Sitter og har akkurat samme problem med en booking jeg ringte fredag kveld for å endre. De nye flightene ligger stadig i appen, men av de som "waitlisted". Damen på telefonen fredag kveld lovet at det skulle gå fint å ringe ct-telefonen mandag. Får håpe hun har rett. Ikke BR (eva)
Om segmentene står oppført som "waitlisted" og ikke "confirmed" ville jeg vurdert en ny samtale. Waitlisting er i utgangspunktet ikke tillatt på bonusreiser og betyr som oftest problemer med å bekrefte tilgjengelighet.