SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,814
    Bonuspoeng:
    93
    De gir meg helt feil priser og tidspunkt ift hva SAS selv gir....

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Kan se ut som at man må søke Premium Economy for å treffe lavpris-business? SAS bruker hele spekteret av bookingklasser for europeisk business, hvor de klassiske business-klassene (J, Z, C) er forbeholdt fullprisbilletter.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,814
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig, det løste saken ja. Perfekt!

trygveat liker dette
  4. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at om man oppgraderer standardbillett til business (Europa) via appen/auksjon så får man også økte nivåpoeng tilsvarende businessreise?

Vurderer å oppgradere en reise for 2X nivåpoeng med julekalender-tilbudet.

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,946
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, det får du ikke. Oppgraderer du med poeng får du ingenting. Oppgraderer du med penger får du en bitte liten slant ekstra

turaga008 liker dette
  6. turaga008

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å vite, tenkte å oppgradere med penger, men uten ekstra nivåpoeng så skal jeg nok klare meg uten. Takk for svar :)

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    293
    Du får nivåpoeng, men det er ikke så mye. Her er tabellen:
    Screenshot_20251230-192641.png

turaga008 liker dette
  8. turaga008

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Se der ja, ikke all verdens selv om 2X skulle vært gyldig for oppgraderinger. Godt å vite, takk! :)

9. Dusk

Dusk Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk vi også testet nye business class i Europa fra FCO-OSL, to barn og to voksne.

Har tidligere tatt den reisen i pluss flere ganger og servicenivået er jo åpenbart tatt opp et hakk. Vennlig og serviceinnstilt kabinpersonal. Loungen i Roma er overfylt og dårligere enn den de hadde partnerskap med under star aliance og virkelig et hakk ned fra ITA Airways som nå er Star Alliance-loungen, men i en kort periode var tilgjengelig via Skyteam.

En klart minus for vår del var at kabinpersonalet så ut til å ha tatt det for gitt at barna ønsket hamburger eller toast og at de ikke kunne tilby dem vanlig måltid. Våre barn, eller oss for den saks skyld, spiser ikke SAS sine hamburgere, pizzaer eller toast. Det har vi prøvd tidligere og er ingen suksess. Kabinpersonalet sa at det hadde blitt lastet inn for få måltider ved en feil. Jeg er derimot ganske sikker på at to passasjerer med medbragt KFC-kyllig ble oppgradert og at det var årsaken. Uansett, åpenbart i-landsproblemer, men trekker uansett ned vår opplevelse å måtte dele to måltider på fire og dele på bestikket.

10. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,617
    Bonuspoeng:
    183
    På OSL-LHR forrige uke var det to barnefamilier med fire barn. De annonserte først tydelig at det var voksenmeny både på norsk og engelsk og pursher var så rundt i kabinen og tilbød pizza og hamburger, hvor ingen av de fire ville ha (eller fikk ikke få av foreldrene), men hvor det var nok mat. Så tror SAS fortsatt lærer der.

Dusk liker dette
  11. Dusk

Dusk Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Det er jo sånn det burde være så tenker at min teori om to oppgraderte passasjerer sannsynlig er riktig:) Og man har jo faktisk mulighet til å bestille barnemåltider via chat i forkant hvis man ønsker det.

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,997
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle bare mangle. Når de har business billett, skal de selvsagt ha business mat.

Hvis foreldre tar med barn i business og håper på pasta, kjøttboller, hamburger og pizza - så er det foreldrene som er problemet, ikke flyselskapet.

Jeg har reist masse med egne barn i business fra de var 10-12 år og oppover. Før det tok jeg dem ikke i business av høflighet til andre passasjerer som forventer ro og orden i C. Småbarn holder seg ikke i ro, det vet alle.

Nå som mine egne barn er større, tenker jeg mer enn før over at ikke alle andre pax bryr seg nevneverdig over egne småbarns oppførsel.

Hadde et grinende barn i TG business nylig på overnight flight fra BKK til OSL. Norske foreldre. Barnet sov etterhvert et par timer, og gråt non-stop resten av en 13 timer lang flytur.... Foreldrene sov selvsagt ikke stort, men det gjorde ikke vi andre heller.

kongenamundsen liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    293
    Litt dårlig at SAS ikke har kid meal i den nye spesialmåltidvelgeren i appen. Man kan jo forhåndsbestille det i økonomi

14. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    18
    Akkurat lagt til child meny, for dattera mi. Gjort fra app.

Jorge liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,019
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis barn reiser i business så må det selvsagt være foreldrene/barna som velger om de vil ha barnemeny eller voksenmeny og ikke flyselskapet eller kabinbesetningen!

… og selvsagt skal barn få reise i eleverte klasser selv om det alltid vil være noen intolerante «voksne» som ergrer seg over det.
    Gamle gretne gubber (eller kjerringer) må innse at tiden for avstand til de bak i bussen er forbeholdt pene med nesen opp og knekk i nakken.

Chrisljo, Kalsnes, Cumulus and 11 others like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,997
    Bonuspoeng:
    293
    Lett å være høy og mørk når man ikke flyr lenger, som du har skrevet før ;)

Uansett, jeg går etter ballen ikke mannen. Barn i business er null problem på korte flights, gråtende småbarn i business som holder hele kabinen våken på en 13 timers red-eye flight er ikke moro for dem som har opplevd det.

NoLimit liker dette
  17. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,364
    Bonuspoeng:
    93
    I business har man i det minste støydempende hodetelefoner i motsetning til økonomiproppene bak:rolleyes:

Cumulus, tobeornot999, DJasko and 2 others like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,808
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvfølgelig bare de som likevel sitter trangt bak i flyet som bør oppleve noe sånt?

Cumulus, chipcampden, CLT and 5 others like this.
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,997
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er bare naturlig. Om biletten koster 3500 kr herfra til USA :p

20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,409
    Bonuspoeng:
    183
    Sjelden jeg har sett en så rask 180, men som det kjente ordtaket lyder, «dobbeltmoral er dobbelt så bra».

Cumulus, chipcampden, holmen and 2 others like this.

Del denne siden