Gode tilbud for de som vil hamstre poeng. Flere muligheter i sommer. Bruk gjerne google flights. Dog ser jeg ikke de samme prisene hos SAS på utreisen. Har ikke letet mye.
Synes alle tilbudene som kommer til ATL minner om da SAS prøvde seg på direktefly mellom SVG og Houston. Der var det konstant mye kampanjer, før ruta ble lagt ned. Jeg sliter med å forstå hensikten med å dra innom ATL. Jeg tror det er minimalt med folk som har ATL som endelig reisemål. Og SAS flyr allerede direkte til de store relevante reisemålene i USA som NYC, IAD, MIA, LAX, SFO, BOS, ORD. Skal man til andre steder i USA så virker det for meg mer fornuftig å dra innom MUC, FRA eller AMS som mellomlanding på vei til USA. Så hvis flere tenker som meg så få grunner igjen til å dra via ATL. Jeg sitter med en følelse av at det er besluttet i sas at her skal det satses på Delta (eller kanskje man må fly til ATL for å bli med i skyteam) og ruta er satt opp uten at man har tenkt på hva kundegrunnlaget egentlig er. ATL er definitivt ikke en destinasjon i seg selv. Så det virker lite fornuftig.
SAS har uttalte planer om å inngå joint venture-avtaler med medlemmer i Skyteam. Hvis man skal inngå joint venture med Delta så er vel dette dit man må fly... Og husk at det ikke bare er USA man kan fly videre til. Karibien, Sør- og Mellomamerika er like naturlig.
Du har fått med deg at SAS er på vei inn i SkyTeam? Hvis ja, forstår du fremdeles ikke hensikten med å begynne å fly til den største hub'en i alliansen? Det er vel ingen hemmelighet at SAS sitt mål er er bli med i SkyTeam sin transatlantiske joint-venture sammen med Delta, Air France-KLM og Virgin. SAS sine code-share avtaler med United er også avsluttet, så typiske United-hubs som EWR, ORD og IAD gir nå mindre mening å fly til. Tipper SAS etterhvert som de får slots kommer til å slutte å fly til EWR, kun fokusere på JFK. IAD blir i bestefall kun en A321LR rute, og ORD er også tvilsom. CPH-ATL erstatter ARN-ORD.
ATL er verdens mest trafikkerte flyplass og hovedhuben til Delta. Dette er nok første steg i å fase ut ORD og ha ATL som første stopp i USA. Det samme kommer til å skje i New York, EWR blir faset ut og flygningene kommer til å gå til JFK.
Er vel bare litt lavt belegg på Atlanta frem til 1/9 tenker jeg, da fylles det nok godt på med transfer trafikk.
SAS har jo allerede startet med code shares med Delta.. det er bare rart at hvis man søker reise til feks MSY på sas.no så får man opp OSL-EWR-ATL-MSY istedenfor bare OSL-ATL-MSY
Idag ble det lagt ut BIZ-Bonus til Atlanta til ut mars 2025. Mye ledig litt her og der fram til April 2025.
Ah, såklart. Jeg mente såklart OSL-CPH-ATL, men hadde ikke tenkt over at det blir like mange flights. Litt rart at man ikke kan velge å fly via CPH fra Oslo og bare... Uten å ringe inn ihvertfall
Enig, SAS burde har insentiver for å selge mest mulig SAS-metall. Samtidig vil jeg tro at SAS til dels ødelegger for seg selv ved å ha mye transfer-trafikk på OSL-EWR når dette er en rute som enklere selges som en direkteflight/endelig destinasjon enn CPH-ATL. Men de har vel kontroll i Frösunda på hva som er fornuftig og ikke.
SAS jobber med større endringer på transfer-flights i USA, så vil nok tro at dette kommer til å endre seg i månedene fremover etterhvert som de integrerer seg tettere med SkyTeam.
Atlanta er den flyplassen i verden hvor man kunne fly til flest andre destinasjoner. Hvor Delta vil dekker mer eller mindre samtlige da de utgjør flyplassen. 214 er et tall jeg finner. I New York flyr Delta primært fra La Guardia. Boston har på sommeren 55 destinasjoner med Delta. Detroit 106 med Delta. Tror vi skal bli godt kjent med Atlanta.
Atlanta er en helt OK destinasjon eller mellomlanding for feriereiser, men usikker hvor effektiv den er for jobbreiser som for min del stort sett er på nordøst og sørvest i det landet. Liksom ikke så mye teknologisk som skjer nede i de sørøstlige delstatene. Dog en ny og fin Amex lounge, selv om man nok vil savne Polaris loungene.
https://news.delta.com/look-ahead-delta-debut-premium-lounges-and-more-2024 Dog ikke på ATL i første omgang Men JFK skal åpne i juni da, så mulighet for alacarterestaurant osv hvis man flyr SAS C derfra etter overgangen. Ca samme adgangsregler som Polaris, sånn som jeg har forstått det
Jeg har to døtre, begge ser frem til å benytte SAS til ATL. Den ene jobber i et norsk selskap som har USA kontor i Atlanta og frekventerer kontoret. Den andre flyr til TYS flere ganger i året både på jobb på universitet i Knoxville og venner i Tennessee .. De er begge fornøyd med at de kan fly SAS til ATL