Hei. Vi hadde booket t/r reise OSL - LPA sommeren 2018 på poeng med SAS. Plutselig, uten varsel er disse kansellert og vi er flyttet en dag frem både på utreise og hjemreise. Disse datoene passer ikke og de sier de ikke kan overføre oss til andre dager.. Noen som vet hvilke regler som gjelder?
I og med at det er så lang tid til avreise, tror jeg SAS er i sin rett til å "gjøre hva de vil" - så lenge de tilbyr deg full refusjon om det ikke passer. Min erfaring er at det ofte kan lønne seg å gjøre arbeidet for SAS. Kom opp med 2-3 alternative løsninger som kan passe for deg (prøv å holde deg til 1. SAS, 2. Star Alliance), så vil du kunne oppleve at en smidig agent fikser biffen. Worst case: Full refusjon og ombooking til det som måtte passe.
Ser den, men det er ingen andre ledige datoer på poeng i Juli så da går liksom reisen i vasken på en måte.. Jeg syntes jo SAS kan tilpasse seg litt
Spill agentrulletten. Hvis en agent er vanskelig, prøv igjen. Normalt strekker man seg langt ved slike ruteendringer, spesielt hvis du selv har funnet høvelige alternativer.
Når SAS kansellerer reisen er de nok behjelpelige, skulle jeg tro, trolig ikke begrenset av award-tilgjengelighet heller. Med maks flaks booker de deg om til en annen booking-kode og så kan du til slutt også få poeng for reisen.
Støtter denne. Prøv agentrulletten og gjør litt hjemmelekser med å finne alternative routinger før du ringer. Du treffer nok et par vrange som nekter å løfte en finger for deg, men til slutt møter du en dugelig svenske som fikser biffen. Det er min erfaring.
hehe, nå er det ikke så vanskelig rute jeg ønsker.. Bare OSL - LPA - OSL men på andre datoer en det jeg sitter med nå så vi får se
Livnende sak for Sfo i høstferien. Fikk jo fantastisk respons på norsk diamantmail på fredag. Raskt svar og alternative flighter for å forskyve det hele en dag. Returen var bare ledig i bookingklasse S. Dette var jo for godt til å være sant og i dag kom det epost om at billettene ble solgt raskt og ikke lenger er tilgjengelig, men det er de jo når jeg sjekker. Hva har en krav på tidligere enn 14 dager før avreise når sas endrer avgang? Bare ombooking i samme bookingklasse eller refusjon? Jeg har jo et skriftlig tilbud om endringen jeg ønsker.
Dette er reglene som gjelder: https://europa.eu/youreurope/citize...air/index_en.htm#reimbursement-cancellation-1 Reglene om 14 dager før gjelder kun kompensasjon og påvirker ikke de andre rettighetene du har
Problemet er vel hvordan SAS definerer "subject to the availability of seats". Det er ledige seter i plus, men dyrere bookingklasse?
Med dette menes det at det er fysisk ledige seter i samme serviceklasse på flyet. At du sitter med bonusbilletter skal i utgangspunktet ikke ha noe å si og uansett gjelder det kun punkt 3 så du stiller enda sterkere hvis du krever ombooking så tidlig som mulig etter punkt 2.
På telefon i dag fikk jeg endret uten noen spørsmål (ble satt på hold). Samme tilgengelighet i dag som i går og på fredag. Mistenker derfor at hun som først forsøkte å hjelpe på e-post fikk beskjed om å ikke gjøre det likevel? Ser liksom ingen annen grunn.
Kan være at de som skulle utstede billettene sa nei ja. Det er varierende hvor mye agentene på både førstelinje og andrelinje kundeservice vet om/bryr seg om regelverket.
Har fått endring på min reise bestilt på SAS.no for cash. Nå er det connection time på SFO på bare 18 minutter, som vel er alt for lite. Regner med de automatisk booker meg om til noe som fungerer, men tenkte kanskje å prøve å være i forkjøpet for å få en rute som passer meg bedre. Spurte derfor da jeg uansett ringte inn for å booke bonusreise om jeg kunne endre på denne reisen. Det skulle ikke være noe problem, så lenge jeg fant alternativer med kun Alaskaskywest og SAS! (Siden disse er i den opprinnelige bestillingen) Kan det virkelig stemme at det bare er disse de kan booke meg om på? Er jo svært begrenset med flyvinger med Alaskaskywest.. Skjønner at loung-haul legget bør fortsette å være SAS, men ser "en milliard" flere og bedre muligheter om jeg kunne fått fly med f.eks Delta. Burde ikke det la seg gjøre siden de nå er i allianse? Skal fra LAS-SFO-CPH-OSL originalt